Help!! Kat in Beijing, China

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Wabs
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2009 10:51

Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Wabs »

Dit is een oproep aan iedereen die iemand kent die naar China (de stad Beijing) op vakantie gaat. Of zelf gaat. We hebben op onze laatste vakantiedag in het park van De Tempel van de Hemel een kat gezien in een 10 meter diepe gracht zonder water en hij kan er niet uitkomen. Probeer niet het personeel van het park over te halen de kat te redden, want dan zul je zelf worden opgepakt door de politie, is helaas onze ervaring. Neem alstjeblieft wat te eten voor hem mee. Hij was heel hongerig, we hebben hem onze cake gegeven. We hebben ook het volgende bericht aan onze gids gestuurd:

When we visited The Temple of Heaven, we went to The Hall of Abstinence (Fasting Palace), near the West Gate.
After we paid another 10 yuan, we went inside.
We saw a cat in the second moat we crossed (inside the walls). It was about ten meters deep. The cat could not get out. We gave him our food, he was very hungry. You cannot see him very well in the high grass. His colour light brown and he has long hair.
The people from the park didn't want to help the cat. The cat will starve if no-one feeds him. So please can you tell everyone who goes there, to take some food for him?

Help alstjeblieft deze kat!
Alvast bedankt...
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Camoth »

Ik vind het nobel van je, maar de vraag is wat je ermee opschiet. Als iedereen de kat eten geeft blijft hij leven, maar hij leeft dan dus in een greppel...
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Admin »

Ik geloof dat de bevolking in China niet echt begaan is met het lot van dieren, zie HIER.

Verder is het natuurlijk nutteloos om daarvan op dit forum melding te doen of een oproep te plaatsen. Ten eerste zal er van de bezoekers op dit forum maar een erg klein deel (zo niet niemand) op vakantie gaan naar China (binnen een week) en als er dan iemand gaat, gaan ze dan naar diezelfde plaats? Dan komen ze daar en dan moeten ze dus voer naar beneden gooien en water is er niet. De medewerkers willen niet helpen en je wordt gearresteerd als je de kat wil redden?

Als de medewerkers de kat uit de greppel halen, hangt die waarschijnlijk dezelfde avond nog aan een spit of ligt hij in een wok, dus hoe je het ook bekijkt, deze kat kan helaas niet gered worden, tenzij hij er zelf uit weet te klimmen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door lievelijn »

het toeval is zo groot roland, mijn ouders zijn op rondreis in china.. en komen uhmmm over 4 dagen weer in beijing.. Maar sorry ik ga ze niet smsen hiervoor.. je rekt alleen het lijden van dit diertje :???: hoe vreselijk ik het ook vind.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door loek »

Is dit serieus?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Hilda »

als dit serieus zou zijn hadden ze alles op alles gezet om het beest er ter plekke uit te krijgen lijkt mij,denk niet dat ikzelf eerder weg gegaan zou zijn...
Dus sorry maar als je je hier zo druk om maakt had je daar zelf moeten ingrijpen en niet zoiets hier op een forum zetten(hoe goed bedoelt ook misschien,als het serieus is...)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door JLC »

Sorry, maar dit bericht kan ik niet serieus nemen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Roos en Minousch »

Dit bericht staat ook op een ander forum, met ongeveer dezelfde reacties..
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door sandy »

Serieus of niet, dit helpt gewoon niet, zelf de gracht ingaan had de enige optie geweest.
En dan nog, iedereen weet hoe ze in China omgaan met dieren.
Ze eten alles wat maar enigszins eetbaar is en die dieren hebben een kort gruwelijk leven en zo mogelijk een nog gruwelijker dood.
Dus wat zou er met die kat gebeuren alstie eruit gehaald word.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Siwarda »

Ik wil graag reageren op deze oude oproep.
Ik was afgelopen week (sept-2011) ook in Beijing en ook ik heb bij de Tempel van de Hemel katten gezien in de slotgracht. Het waren nu in totaal al een stuk of 15. In de binnenste slotgracht lag ook een skelet van een kat. De katten in de buitenste gracht kregen wel eten van mensen maar die in de binnenste niet of nauwlijks. Deze heb ik dan ook eten gegeven.
Wat ik wel zag en ook ervaren heb is dat ook in China mensen zijn die proberen deze katten eten te geven, te verzorgen etc. Niet alle Chinezen gaan slecht met dieren om.
Ik ga nu ook stappen ondernemen om deze katten uit deze grachten te halen. Dat het zwerfkatten zijn oké maar dan wel vrij. Ik heb ondertussen via Google adressen gevonden in Beijing van een kattenopvang. Ondertussen via e-mail contact en nu even afwachten wat zij kunnen doen. Ook is er in Beijing een organisatie, Beautiful New World van de stichting people4chineseanimals die de zwerfkatten castreert, vaccineert etc. en dan weer terug zet.
Toen ik naar China ging was ik niet positief over hoe men daar met dieren omgaat. Maar wat ik dus wel ervaren heb, in China zijn er ook mensen die opkomen voor de rechten van de dieren, kat en hond. Het zal nog wel wat generatie duren voordat het helemaal verandert is maar ja dat heeft bij ons in NL ook wel even geduurd.
Meer info van de Chinese dierenorganisaties;
1) www.beijingcat.org : doet aan herplaatsing van katten
2) www.people4chineseanimals.org ; klik op Beijing.
3) http://michaelzhao.net/ ; trailer toekomstige documantaire
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Wat mooi dat jij dit allemaal doet. Ik hoop heel erg dat het iets gaat opleveren, hou je ons op de hoogte?
Die arme katten :cry:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Corrina »

Zo'n oproep is nooit nutteloos! Mensen worden zich op deze manier bewust van de gruwel en horror van het leed dat vele dieren in China wordt aangedaan. Het gaat helaas niet alleen maar over die ene bewuste kat.. En inderdaad het negeren van de katten in die greppel is nog de meest milde vorm van dierenmishandeling in China.
Na het bekijken van het filmpje van Admin. Zat ik huilend van woede en verdriet achter mijn pc. Ik had deze filmpjes al eerder gezien maar zoveel woede als ik vandaag voelde....
Ik kwam net terug van een dag op de dierenambulance en werd even hard met de realiteit geconfronteerd; je kan alleen zo weinig doen voor al het dierenleed in de wereld. Nederland is heilig vergeleken de verschrikkelijke praktijken in zulke landen. Daarom is het zo belangrijk dat dit soort berichten doordringen; al is het maar op een forum, al zijn het maar een paar mensen die in welke vorm dan ook tot actie overgaan. Hulde voor jou Siwarda!! Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van je acties en hoop echt dat je iets kunt bereiken!
Naar aanleiding van het openen van dit topic ben ik zojuist donateur geworden van WSPA. Het is geen grootse daad maar hoop echt dat die paar euro per maand tezamen met andere donaties kunnen bijdragen aan het verminderen van zulk groot dierenleed...
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door helskinky »

Als ze in dat land nog op walvissen jagen, en allerlei dieren doden om er rare poeders en pillen te maken voor een goed sexleven zullen ze geen kat uit die gracht redden. Jammer maar helaas de waarheid
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Tja hier in Nederland zijn wij toch ook geen heilige boontjes? Miljoenen dieren in de intensieve veehouderij, die nooit het daglicht zien? Dierenmoeders die gelijk van hun kinderen worden gescheiden? Kippen die in een tijd van 6 weken tot plofkip worden gekweekt? De hele dag in hun eigen ontslasting zitten en daardoor zweren krijgen en andere aandoeningen?
Wat dacht je van alle proefdieren? Of dieren die gekooid zitten in kleine hokjes in alle dierenwinkels? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee, hier is het ook niet heilig, het kan altijd erger, en dat word het misschien ook wel als al die varkensflats en god weet wat nog niet meer, er aan zitten te komen...
Wacht dat je van het leed van dieren waarop gejaagd mogen worden?
Wat dacht je van het leed van al die dieren die op transport gezet worden?
Hier kan het echt nog een stuk beter!!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Siwarda »

Ik wil even een kleine update doen.
Via e-mail heb ik contact met twee organisatie, de Beijing Cat zij doen aan herplaatsen van katten en via deze organisatie ben ik door verwezen naar met Chris Barden (http://www.lingyang.org) die zowel honden als katten herplaatst. Het is nu even afwachten op reactie van de laatste wat zij kunnen doen. De organisatie in Beijing kennen elkaar dus ik zelf ben wel positief dat het gaat lukken. Het enige is dat je de instanties mee moet hebben. Tiantan Park is een plek met historische gebouwen. Dieren in China hebben ook geen rechten dus de politie doet niet zoveel. Maar ik ga ervoor dat het goed komt. Want het zit mij niet lekker dat die katten daar gewoon vast zitten. Niet gecastreerd dus de komende jaren komen er natuurlijk meer bij als er niet te veel sterven van de hongerdood.
Ik hou jullie op de hoogte
Plaats reactie