Harde zeer stinkende poep

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Bcldevries
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2009 14:59

Harde zeer stinkende poep

Bericht door Bcldevries »

Hallo!

Mijn Poes Jazz, nu ongeveer 2,5 jaar oud heeft onwijs stinkende poep.
Haar gedrag is ook erg veranderd. Ze is echt een poes die vaak buiten is en alleen maar aandacht komt vragen als zij dat wilt.
Nu is ze bijna de hele dag binnen, ligt ze de hele dag op het waterbed, lijkt minder energie te hebben, heeft heel licht tandvlees, maar haar poep ziet er normaal uit.
Ook wilt ze op een of andere manier niet echt meer beneden komen, we dragen haar dan maar naar beneden, en dan eet ze wel, en gaat ook nog wel eens naar buiten. Maar dit is 1 van de 3 dagen maar zo. Ze is heel aanhankelijk en normaal is ze dat heel veel minder.

Der buik voelt niet hard aan, en der anus ziet er voor zo ver ik weet ook normaal uit! Ook lijkt ze er geen last van te hebben als je haar buik aanraakt... Normaal at ze tompoes, maar ben net over gestapt op Purina One? of zo iets. Ze heeft er direct van gegeten en vond ze lekker.

Echter de poep stinkt! Ze had boven in het kantoor gepoept op een t-shirt. Dit t-shirt heb ik zo naar de wc genomen en de poepjes in de wc gegooit en door getrokken, en het t-shirt heb ik beneden bij de vuile was neer gelegt, De badkamer (wc) en de hele weg naar beneden stinkt ontsettend erg! Maar der poepjes zagen er normaal uit.
Ze had ook op een plastic zak naast het t-shirt (ik denk geurineerd), en dat leek of er bloed door heen zat (donker van kleur, bruin rood achtig).

Maak me een beetje zorgen, omdat ik weet dat deze poes het nooit laat merken als ze ergens last van heeft...

Alvast bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Harde zeer stinkende poep

Bericht door Uumie »

Oei, als het lijkt of er bloed bij zit, zou ik snel naar de dierenarts gaan, dat is echt niet goed! Ook dat ze onzindelijk is, ander gedrag vertoont etc. is een teken dat er iets niet goed zit. Ik denk dat je kat op die manier laat merken dat er iets mis is met haar. Ik zou je echt aanraden om zo snel mogelijk de dierenarts te bellen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Harde zeer stinkende poep

Bericht door JLC »

Ik zou ook eerst naar de dierenarts gaan. Daarna zou ik ook gaan overwegen om over te stappen op ander voer. Ik zou kiezen voor Hills of Royal Canin.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Plaats reactie