Hoe katten zo stressloos mogelijk verhuizen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Hoe katten zo stressloos mogelijk verhuizen?

Bericht door Uumie »

Hoi allemaal,

Ik weet dat ik er niet vaak ben, maar dat heeft een reden: Op 6 september verhuizen mijn vriend, de drie poezels en ik naar een nieuw appartement! :edance: We zijn er heel blij mee, maar natuurlijk komen er ook probleempjes bij kijken.
Omdat Morisson nu al gestresst is, terwijl we pas twee verhuisdozen hebben staan, zaten we eraan te denken om valeriaandruppels te kopen om de poezels een beetje te kalmeren. Weet iemand waar ik die kan halen?
En andere tips om de verhuizing zo rustig mogelijk te laten verlopen voor de pluisjes zijn ook meer dan welkom, want ik weet niet goed hoe we dat aan moeten pakken.

Verder is er nog een probleem: Charlie heeft (vermoedelijk, uitslag is nog niet binnen) schimmel. Moeten we alle spullen (zijn mandje + dekentje + speeltje) weggooien of ontsmetten? Want ergens wil ik ook dat hij gewoon zijn lievelingsmandje + dekentje + speeltje bij zich kan hebben in het nieuwe huis, met zijn eigen geurtje erin. Terwijl aan de andere kant; STEL dat hij schimmel heeft... moet er niet aan denken om dat mee te nemen naar het nieuwe huis!

Dus kortom: Bij ons loopt alles even een beetje door elkaar, alles is één grote chaos :lol: Hoort er ook wel bij natuurlijk, maar alle advies is meer dan welkom!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hoe katten zo stressloos mogelijk verhuizen?

Bericht door Uumie »

Iemand? :eangel:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Hoe katten zo stressloos mogelijk verhuizen?

Bericht door Anaheim »

Bij mij liep Romy ook met schimmel en de DA raadde aan om mandjes meubels enz. met een stoommachine te behandelen.
Heb ook haar lievelingsmandje weggelegd gelukkig heeft ze nu een andere waar zo ook erg graag in ligt.

Over verhuizen kan ik geen advies geven :smile:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Hoe katten zo stressloos mogelijk verhuizen?

Bericht door Uumie »

Een stoomreiniger is inderdaad in bestelling, klinkt als een handig ding. Toch vrees ik dat als het kweekje van Charlie positief is, dat ik dan een paar dingen (mandjes etc) weg ga doen. Ik wil die infectie gewoon ab-so-luut niet meenemen! Dan zitten we in het nieuwe huisje ook met de gebakken peren, en dat schiet niet op.
Bedankt voor de tip!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie