Dilemma

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Dilemma

Bericht door Jilly »

Afgelopen zaterdag hebben mijn vriend en ik een mooie rooie kater uit het asiel gehaald, hij is 4 jaar, en het is een dominant schatje.
Hij haalde wel eens uit en heeft mij 2 keer in mijn been gehangen, sinds maandag was dit al over en was het een super kat, die erg aanhankelijk was richting mij en niet meer naar mij uithaalde. Soms nog wel naar m'n vriend...
Het vertrouwen was er en hij kon rustig gaan liggen zonder gestrest te reageren op elk geluidje als ik alleen bij hem in huis was... bij m'n vriend was ie nog wel een beetje gestrest, maar ook dat werd minder.

Gisteren zijn we naar de DA gegaan omdat hij veel nieste, vieze oortjes had en eigenlijk de hele dag ligt te slapen en geen interesse meer heeft in spelen, terwijl hij dat de eerste dagen wel had...

De DA heeft hem helemaal nagekeken en hij heeft een virusje onder de leden wat hij gewoon even uit moet zieken.
Maar toen kwamen de oortjes aan de beurt.
Hij moet nu 2 maal daags voor 10 dagen lang "voor de zekerheid" spul in zijn oren, en dit vind hij heel erg naar.
Gezien ik het al goed met de kat kon vinden en de band tussen m'n vriend en de kat sowieso nog niet goed was dacht ik, misschien beter als ik dat doe.

Onder het spul in zijn oortjes spuiten haalde de kat gelukkig niet uit, wat hij naar de DA wel heel erg deed, en probeerde hij gewoon weg te komen.
Maar na vanmorgen haalt de kat weer naar mij uit, en wil liever niet meer in mijn buurt komen.

En nu zit ik dus te twijfelen of ik niet beter een weekje, of 2 kan wachten met de behandeling zodat de zeer nieuwe relatie tussen de kat en mij niet gelijk weer afgebroken word. Mijn vriend wil ik het niet laten doen, omdat die band sowieso nog niet zo goed is.

Dus de vraag: Even mee wachten gezien het eigenlijk voor de zekerheid was? of toch maar doorzetten.... :geenidee:
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door Leonie89 »

2 weken wachten met de behandeling lijkt me niet goed.. en in twee weken heb je nog geen onverbrekelijke band met je kat.. ik zou gewoon nu even doorzetten.. die spuiten in zijn oor zijn onprettig,maar als je laat zine dat je voor de rest leuk bent.. lekker spelen en knuffelen, zal hij je wel aardig blijven vinden hoor.. het zal misschien wat langer duren dan zonder de behandeling,m aar die oortjes moeten toch schoon!!
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

Dat is et em nou juist...
Hij komt niet meer in m'n buurt, en als ik en heel voorzichtig aai als ie ergens ligt... krijg ik een haal... en spelen doet ie nie echt meer... waarschijnlijk door de "griep"...
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door Leonie89 »

als het door de griep komt zou ik zeker doorgaan met de behandeling.. als hij zich niet lekker veolt zal hij zowieso niet gauw naar je toe komen.. gewoon even 10 dagen spuiten en dan verder zien.. hij moet eerst even beter worden..
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Dilemma

Bericht door rieneke »

ik snap wel wat je bedoelt.
bassie kwam als ziek kitten bij mij in huis, en maandenlang heb ik met vieze medicijnen achter hem aangezeten.
wat vond ik het erg, hij was zo ontzettend bang voor me.
maar ja, het moest, en het is gelukkig helemaal goedgekomen.

neem ander even contact op met je dierenarts.
mogelijk heeft hij iets wat niet zo vaak toegediend hoeft te worden.
beterschap voor je kat!
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

Bedankt...
Ik moet inderdaad maar denk ik gewoon even doorzetten...
Misschien dat ie dan ook gelijk wat meer naar m'n vriend toetrekt. Dan na de 10 dagen maar kijken hoe we er bij staan...
Misschien raakt ie er wel aan gewent...:epray: hahaha...
Het komt vast allemaal goed... :eshifty:
En een beetje echinaforce door z'n water strax denk ik... beetje z'n weerstand booste!
We'll see
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Dilemma

Bericht door Boomer »

Geen 1 kat vindt medicatie ( zalfjes, pilletjes of wat dan ook) leuk.
Xeon heeft maanden zalfjes moeten gebruiken en ik was altijd degene die het deed. Hierdoor kwam hij ook niet meer bij mij en zodra ik aankwam lopen vloog hij weer weg. Daardoor trok hij wel steeds meer naar Paul. ( tot jaloersie van mij soms :oops: )
Ik bleef hem wel eten geven en daardoor wist hij dat hij ook leuke / lekkere dingen van mij kreeg. Nadat het zalfje gestopt was , duurde het nog een maand voordat hij bij me kwam liggen.


Waardoor heeft hij vieze oortjes gekregen ? Oormijt ?
Als het oormijt is kan je misschien wel stronghold pipetje gebruiken. Dat is eenmalig in de nek druppelen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

De vieze oortjes komen door de "griep".
Hij is ook een beetje snotterig.
Zijn amandeltjes zijn een beetje opgezwollen.
Maar volgens de DA is er niks aan de hand zolang er geen bacterie bij komt.
En moet ik zijn oortjes zo vol mogelijk spuiten met het middeltjes wat we mee hebben gekregen en het dan in masseren.
We moeten hem gewoon goed in de gaten houden en zolang het niet erger word gewoon even afwachten...

Ik zou het wel heel fijn vinden als ie goeie vriendjes word met m'n vriend...
Want die is nu nog best gespannen bij de kat in de buurt... en de kat bij hem...
Hoop dat het allemaal goed komt.

Groetjes
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Dilemma

Bericht door rieneke »

met de griep bedoel je denk ik niesziekte.
vieze oortjes zijn geen symptoom van niesziekte.
bel anders je da even op, dan weet je meer.
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

Net toch maar even met de DA gebeld.
Heb namelijk mijn schatje net weer het halve huis door moeten jagen en het word er niet beter op...
Gezien het een blaasgruis katje is, is al die stress zeker niet goed voor em...

Ik zou er mee kunnen stoppen maar dan is er kans dat het erger word. En dat we daarna langer met het zelfde euvel zitten.
Wat ook nog een optie is is om druppels te halen voor 1keer per dag (dat is al een veel beter idee!!!)
Dus morgen maar even naar de dierenarts voor de 1x daags druppels... :eeh: waarom gaven ze die niet gelijk mee?!?! :eeh:
Nou ja... nog maar even afwachten...
Hij is in ieder geval weer erg boos op me, en ik laat em maar even met rust...

Thanx voor de reacties!
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dilemma

Bericht door Camoth »

Vraag de DA morgen dan ook even wat je kat nou precies heeft, want katten hebben niet zoiets als een mensengriep, dat heet niesziekte. En wat al werd gezegd, daar hoort geen prut in de oortjes bij.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door JLC »

Ik lees dat je wat spul in zijn oren moet spuiten. Is dat een gel? Mijn ouders hadden vroeger een kat en die had eens ontstoken oortjes (en die daarom ook stonken). Ze moesten toen een aantal dagen gel in zijn oren spuiten. En dat vond hij niet leuk. Katten vinden dat nooit leuk. Echter, de ene kat accepteert gemakkelijker dan de andere kat als je medicijnen toedient.
Je zou je kat kunnen belonen door hem een kattensnoepje geven na het toedienen van de medicijnen. Verder zou ik de kat gewoon met rust laten. Hij komt vanzelf wel naar je toe als hij je het vergeven heeft voor het toedienen van de medicijnen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

Hij heeft een virus, volgens mij inderdaad niesziekte.
Maar zolang daar geen bacterie bijkomt, was het niet een echt probleem dan konden we het zien als een griepje bij de mens en moest hij het uitzieken volgens de da.
Voor zijn oortjes heb ik eerst Surolan meegekregen. Dat is tegen: otitis en huidinfecties bij hond en kat.
Maar daar ga ik morgen dus een ander middeltje voor halen, zodat het nog maar 1x per dag moet.
Ook ben ik net even langs de drogist gegaan om een weerstand verhogend middeltje op te halen en daar heb ik Sambucol meegekregen.
Ik geloof dat hij het nog wel lekker vind ook!
Hopen dat alles bij elkaar helpt...
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Dilemma

Bericht door Kattenbella »

Geef niet op! Om zijn weerstand te verhogen zou ik echinaforce pillen nemen. Even tussn twee lepels pletten en voila! door het voer. Ik doe dit ook voor mijn Siepie samen met een halve nysileen van VSM. Ze lijkt op te knappen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Jilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:23
Locatie: Voorburg

Re: Dilemma

Bericht door Jilly »

Ik heb zeker nog niet opgeven...
Ik heb een weerstandsverhogend middeltje meegekregen bij de drogist en dat lust ie graag met wat warm water en brokjes...
Krijgt ie gelijk meer als genoeg vocht binnen.
Hij lijkt het steeds iets meer te accepteren... vanmorgen dacht ie er nog over na om te gaan uithalen toen ik de druppels toediende... (nagels stonden in mijn vel maar hij trok niet door nadat ik em vertelde dat et em niks ging helpen...)
Maar vanavond ging het een stuk beter...
Hij vond het niet leuk, maar leek enigszins te begrijpen dat hij weinig anders keus had, en dat als ie niet al te moeilijk deed het des te sneller voorbij was...
Ik ga er dus gewoon maar mee door, ik wil graag dat ie helemaal gezond is, en dit schijnt daar de beste methode voor te zijn... het zij zo...
We hebben als het goed is nog heel wat jaren om samen gelukkig te zijn... dan hij eerst maar even aan de beterende hand maar chagrijnig...

Groetjes!
Wie houdt er nou niet van kroele?!
Plaats reactie