Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Sjurtie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2009 15:09

Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door Sjurtie »

Wij zitten met een ernstig probleem. Onze blauwe gesteriliseerde brit (11 jaar) geeft sinds een paar maanden vaak over. Ze heeft erg veel honger maar kan haar eten zelden binnen houden. Ook geeft ze sinds een aantal weken regelmatig over (steeds vaker mét bloed). We zijn al een paar keer bij de dierenarts geweest. Zij heeft een bloedonderzoek gedaan en uitgesloten dat het om nierproblemen gaat. Ze heeft een drankje gemaakt om haar maagslijmvlies tot rust te brengen. Hebben niet het idee dat dat helpt.
Iedere week valt ze wel één ons af. Ze oogt nog heel monter en vraagt continue om eten wat er steeds maar uit komt. Wat voer betreft hebben we werkelijk alles al geprobeerd t/m de beste en duurste soorten van de dierenarts zelf. Als basis geven we brokken van royal canin (voor oudere katten). Om uitsluitsel te krijgen zou ze onder narcose moeten zodat de dierenarts in de maag kan kijken. Wij willen dat haar niet aan doen. Wij staan voor een dilemma en zien haar steeds brozer en magerder worden. Ze is natuurlijk wel 11 maar we willen haar nog niet missen. Komt dit iemand bekend voor? We wonen in het midden van het land en wellicht weet iemand een hele goede dierenarts in de omgeving van amersfoort/barneveld.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door Camoth »

Jeetje wat naar zeg! Je zou misschien vers voer kunnen proberen van Carnibest of eerst zelf kip geven (eventueel met wat gekookte rijst) en kijken hoe dat gaat. Anders weet ik het ook niet. :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door ktje »

Volgens mij zit er in wageningen een goede dierenarts. Zelf zit ik bij een andere in Wageningen maar schijnt hier een goede praktijk te zijn.

http://www.dewagenrenk.nl/
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1761
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door sandy »

Zou ze geen problemen kunnen hebbem met dr maagklep dat die niet altijd goed afsluit?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door rieneke »

is een foto/echo een optie?
mogelijk zit er ergens een obstructie (gedeeltelijk)?
anders zou ik toch de narcose wagen, want nu gaat ze alleen maar achteruit.
rile
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 22:45

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door rile »

Ons Pimmetje is 11 jaar en sinds een paar weken vermagerd ze en geeft steeds over ,ze eet weinig en drinkt weinig ,ze vraagt steeds eten en likt dan het vocht er af en eet verder niet .Als ze overgeeft komt het beetje eten eruit maar ook vaak alleen maar bruin vocht of gal.omze dierenarts werkt alleen op afspraak en die maak ik voor maandag .herkent iemand dit?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door Adriana »

Sjurtie schreef: Zij heeft een bloedonderzoek gedaan en uitgesloten dat het om nierproblemen gaat.
Komt dit iemand bekend voor? We wonen in het midden van het land en wellicht weet iemand een hele goede dierenarts in de omgeving van amersfoort/barneveld.
vreselijk naar en verdrietig verhaal..
heb je een uitdraai met alle waardes van het bloedonderzoek? anders zou je dat even moeten opvragen, je hebt er recht op.
je verschijnselen lijken op iets anders dan typische nierproblemen,
ik denk dat een second opinion van een da/oncoloog wellicht meer licht op de zaak werpt.
jullie tobben al erg lang trouwens.
de Wagenrenk is geweldig en als je daar snel terecht kunt dan zou ik dat zeker proberen, missch vooraf even bellen/mailen?
weet niet of je daar zonder verwijzing naar toe kunt.
denk dat je niet zo veel tijd meer hebt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door Adriana »

rile schreef:onze dierenarts werkt alleen op afspraak en die maak ik voor maandag .herkent iemand dit?
dit lijkt me eerder iets voor spoedhulp dan dat je - als ik het goed begrijp - maandag een afspraak maakt voor een later datum..
jullie Pimmetje is al langere tijd helemaal en ernstig niet in orde, denk ik
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door Camoth »

Ik zou morgen dan naar een andere dierenarts gaan als de jouwe alleen op afspraak werkt. Als de kat te lang niet eet kan hij leververvetting krijgen en sterven. Laat je ons weten hoe het is gegaan? Sterkte gewenst.

edit: leververvetting kan optreden vanaf 48 uur niet eten. Dus maandag is echt te laat.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagerd sterk

Bericht door Cari »

@Adriana: Sjurtie was een eenmalige bezoeker van een half jaar geleden, die hoeft waarschijnlijk geen advies meer ;-) .

@Rile: Waarom heb je zolang gewacht met naar een dierenarts gaan? Na een paar weken kan dat ene weekend er ook nog wel bij denk ik :???: , maar wel gaan nu hè.... anders hoeft het straks niet meer :???: :-(
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
rile
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 22:45

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door rile »

Ben vannochtend met Pimmetje naar de dierenarts geweest ,hij heeft haar helemaal onderzocht en bloed afgenomen.
ze heeft last van haar lever ,de nieren zijn helemaal goed.
Ze heeft pretnison en een anti biotica kuur gekregen .Ze heeft vandaag een klein beetje gegeten maar volgens de dierenarts moet ze vanaf morgen of maandag weer gaan eten en al iets opknappen.de medicijnen heeft ze vandaag met een spuit gehad en was daar niet blij mee en dat liet ze wel merken bij de dierenarts .Ze slaapt veel en ligt lekker voor de verwarming. we wachten het even af en hopen dat ze dan weer opknapt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door Adriana »

:thup:
dat klinkt al beter! en wat is last van haar lever?
het is nooit leuk als een poezel zich heftig verzet tegen behandeling bij de da, maar wees blij met ieder verzet,
doen ze dat niet meer dan kunnen ze indd nog wel eens erg ver heen zijn.
en welke medicijnen heb je meegekregen? en heb je aansterkvoer mee gehad, a/d of convalescence oid?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door Cari »

Of een leverdieet?
A/D en convalescence zijn heel goed om aan te sterken, maar zodra ze weer graag wil eten en het binnen kan houden, is een tijdelijk leverdieet denk ik wel aan te raden. Dat ontziet de beschadigde lever zodat die weer kan herstellen.
Maar goed dat je nu weet waar het probleem zit en er iets aan kan doen. Succes met de behandeling en ik hoop dat ze zich gauw weer beter voelt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
rile
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 22:45

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door rile »

Ons pimmetje knapt zienderogen weer op .Zij heeft pretnison en een antibiotica kuur gekregen.Ze wilde vanmorgen graag weer eten en daar heb ik meteen gebruik van gemaakt om haar medicijnen in een stukje eten te doen en ze wilde zo graag eten dat ze de pilletjes ook met het eten innam,ik kan nu al merken dat het beter met haar gaat ,ze eet en ze heeft niet meer overgegeven en volgens de d a. zou ze ook vandaag weer moeten gaan eten .
Ik zie nu al dat het beter met haar gaat dus goed haar medicijnen blijven geven dan komt het hopelijk allemaal weer goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onze blauwe brit geeft alleen maar over en vermagert sterk

Bericht door Adriana »

:eclap: wij zijn dol op dit soort berichten!
en gelukkig voor Pimmetje reageert ze goed op de medicijnen, eet ook weer en geeft niet meer over.
we duimen dat het weer goed komt ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie