Etterend oogje

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Plaats reactie
Tigerbeauty
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2009 13:55
Locatie: Apeldoorn

Etterend oogje

Bericht door Tigerbeauty »

Hallo,

Ik had een vraagje,
Mijn poes Beauty heeft een paar dagen dat er etter (een soort gelige kleur) uit 1 oogje komt.
Vandaag lijkt er ook traanvocht mee te komen.
Ik kan dit wel schoonmaken met gedestileerd of zout water, maar ja het bestrijdt de oorzaak niet natuurlijk.
Ik had al bij de oogaandoeningen gekeken, maar ze heeft vooralsnog geen andere symptomen.
Zelf lijkt ze er nog helemaal geen last van te hebben.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.

Nathalie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: etterend oogje

Bericht door Leonie89 »

ik zou het schoonhouden met lauw water en als het blijft komen zou ik naar de DA gaan.. misschien is het gewoon een vuiltje, maar er kan ook meer aan de hand zijn..
heeft ze er last van??
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: etterend oogje

Bericht door daantje »

Tigerbeauty schreef:Ik kan dit wel schoonmaken met gedestileerd of zout water
Niet met zout water, hoor!!!! :shock:

Je schreef al dat er verder niets aan de hand is, maar niest Beauty ook niet een beetje? Een (lichte) nies kan vaak al gecombineerd gaan met traan(pus) oogjes.
Schoonmaken inderdaad met gekookt (afgekoeld) water om de boel schoon te houden kan zeker helpen, maar ik zou inderdaad even de dierenarts raadplegen als dit niet blijkt te werken ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Tigerbeauty
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2009 13:55
Locatie: Apeldoorn

Re: etterend oogje

Bericht door Tigerbeauty »

oke, geen zout water dus.
ja ik dacht zout werkt zuiverend.

Ik zit zelf momenteel in de ziektewet, dus ik kan haar goed in de gaten houden.
Maar ze niest ook niet, het is ook niet rood ofzo.
En ze maakt haar ogen niet extra schoon ofzo. Ze neemt de ogen mee met haar wasbeurt, maar ze zit niet de hele dag in haar ogen te wrijven.
Zelf heeft ze er geen last van.

Ja en ik ben nog op zoek naar een andere dierenarts, want die ik nu heb vertrouw ik niet.
Ik wou toen langs komen, omdat ik mijn konijn na wou laten kijken.
Maar volgens hun was er niks aan de hand er kwam het door het warme weer dat hij niks dronk.
Maar toen ik na 2 uur weer thuis kwam van het boodschappen doen, was mijn konijn overleden.
En er zijn zoveel dierenartsen, maar ja... wie is de beste??
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: etterend oogje

Bericht door Leonie89 »

oh dat is vervelend.. er is een site waar heel wat dierenartsen op staan en waar je je ervaringen over je dierenarts kan delen, maar kan de site even niet meer vinden..
weet iemand dat nog??
het klinkt niet heel ernstig, maar het is wel fijn een goede dierenarts achter de hand te hebben voor het geval het wel ernstig wordt..
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: etterend oogje

Bericht door loek »

Zout auw! Diesel had in het begin ook een 'vies oogje' heb ik een zalfje voor gehad van de da. Niet heel lang gebruikt, want hij kreeg er een beetje en klein oogje van, buiten het feit dat het opbrengen een ramp was! (En nu nog steeds soms als hij net heeft geslapen ofzo, zit dat oogje nog wat meer dicht dan de andere) Ik heb het gewoon schoon gehouden met een stukje keukenrol en gekookt water (wat afgekoeld is natuurlijk). (vond hij prima) Daarna geen last meer van gehad.

Als het te lang duurt of erger wordt zou ik wel even naar de da gaan.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: etterend oogje

Bericht door sandy »

Tigerbeauty schreef:oke, geen zout water dus.
ja ik dacht zout werkt zuiverend.

Ik zit zelf momenteel in de ziektewet, dus ik kan haar goed in de gaten houden.
Maar ze niest ook niet, het is ook niet rood ofzo.
En ze maakt haar ogen niet extra schoon ofzo. Ze neemt de ogen mee met haar wasbeurt, maar ze zit niet de hele dag in haar ogen te wrijven.
Zelf heeft ze er geen last van.

Ja en ik ben nog op zoek naar een andere dierenarts, want die ik nu heb vertrouw ik niet.
Ik wou toen langs komen, omdat ik mijn konijn na wou laten kijken.
Maar volgens hun was er niks aan de hand er kwam het door het warme weer dat hij niks dronk.
Maar toen ik na 2 uur weer thuis kwam van het boodschappen doen, was mijn konijn overleden.
En er zijn zoveel dierenartsen, maar ja... wie is de beste??
Een dierenarts en een konijnkundige dierenarts zit een levensgroot verschil in, heel weinig dierenartsen zijn konijnkundig wat weer niks zegt over de kundigheid met andere dieren.
Dus mocht je weer aan een konijn beginnen(2 liefst daar het sociale dieren zijn)zou ik op zoek gaan naar een da die er verstand van heeft.
Kan dan wel een lijst voor je opdiepen op een konijnenforum als het ooit nodig is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie