Loopt raar - R.I.P. spooky

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Lana »

Oo nee! wat verschrikkelijk!
Arme Spooky!

Heel veel sterkte!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
sammy-wammy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:47
Locatie: Almere

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door sammy-wammy »

Bedankt allemaal voor de berichten. Ik laat gewoon nu weten dat het stukken beter gaat dan de eerste 2 verschrikkelijke dagen. Ik ben veel gesteund door vrienden en eet nu weer beetje normaal (kon deze 3 dagen bijna niks eten dat veel vult). En ik kan tenminste normaal slapen.

Spooky word morgen middag gecremeerd en over het land uitgestrooid. (de zee kan niet meer als optie worden gekozen helaas).

Het huis is nu wel veel te stil en voelde mij vaak heel erg eenzaam als iedereen weg was. Dus bood mijn moeder aan om een kitten voor mij te nemen als ik er klaar voor ben en spooky een mooi plekje in mijn hart heb gegeven.
~ Spooky (L) je zal altijd een plekje in mijn hart hebben, het ga je goed ~
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Anaheim »

Wat lief van je moeder.

Heel veel sterkte morgen!
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Sannie_xx »

Dat is inderdaad lief van je moeder. Maar goed dat ze al aangeeft dat je daarmee het beste even wacht tot Spooky een plaatsje heeft gekregen. Zodat je niet terleurgesteld bent dat de kat waarschijnlijk heel anders is dan Spooky, maar de eigenschappen van het beestje als leuk&eigen aan dat andere, unieke katje kunt toeschrijven.

Sterkte morgen!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Admin »

Hoi, ik weet niet precies of je dierenarts nog heeft uitgelegd wat de oorzaak was van Spooky's overlijden, maar zoals beloofd heb ik het nog even aan mijn eigen dierenarts voorgelegd en hij zei het volgende:
"Het acuut vochtuitreden in de longen is bijna altijd een hartprobleem. Het hart kan het bloed niet goed rondpompen en door stuwing treedt vocht uit in de longen. Bij jonge katten is dit vaak cardiomyopathie (HCM). Dit is vaak alleen vooraf te ontdekken door een hartecho te maken. Het is niet gebruikelijk om dit vooraf bij iedere narcose te doen. Wij hebben helaas 1 dode kater per jaar met deze kwaal. Het uitvoeren van een echo bij bijv. iedere castratie zou voor vele eigenaren te duur worden."
Het is dezelfde kwaal als waardoor onze 9 maanden jonge kater tijdens het spelen opeens neerviel en overleed. Het is een erg moeilijk te herkennen aandoening, die zich wel kan uiten in benauwdheid, te rustig gedrag, flauwtes. Er zijn medicijnen waarmee een kat met HCM nog jaren kan leven, maar omdat het moeilijk te herkennen is (zeker bij een jonge kat), wordt het vaak niet opgemerkt.

Enfin, ik begrijp dat dit Spooky niet terughaalt, maar hopelijk blijf je nu met minder vragen zitten, want je hebt gedaan wat je kon en HCM bij zo'n jonge kat is echt moeilijk te herkennen.

Sterkte, en je hebt gelijk: niets vult een leeg huis beter op dan een nieuw kitten ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Hilda »

Oh gatver wat vreselijk... :cry:
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met het onverwachte overlijden van Spooky :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sammy-wammy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:47
Locatie: Almere

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door sammy-wammy »

Admin schreef:Hoi, ik weet niet precies of je dierenarts nog heeft uitgelegd wat de oorzaak was van Spooky's overlijden, maar zoals beloofd heb ik het nog even aan mijn eigen dierenarts voorgelegd en hij zei het volgende:
Het is dezelfde kwaal als waardoor onze 9 maanden jonge kater tijdens het spelen opeens neerviel en overleed. Het is een erg moeilijk te herkennen aandoening, die zich wel kan uiten in benauwdheid, te rustig gedrag, flauwtes. Er zijn medicijnen waarmee een kat met HCM nog jaren kan leven, maar omdat het moeilijk te herkennen is (zeker bij een jonge kat), wordt het vaak niet opgemerkt.

Enfin, ik begrijp dat dit Spooky niet terughaalt, maar hopelijk blijf je nu met minder vragen zitten, want je hebt gedaan wat je kon en HCM bij zo'n jonge kat is echt moeilijk te herkennen.

Sterkte, en je hebt gelijk: niets vult een leeg huis beter op dan een nieuw kitten ;-)
Bedankt voor de moeite, dit verhelderd wel wat op wat spooky waarschijnlijk helaas had, wat we nooit hadden kunnen opmerken. Mijn moeder en ik denken soms nog wel aan hem en missen zijn rare houdingen maar we hebben toch besloten om 2 kittens te nemen om de leegte een beetje op te vullen en wat afleiding.

We hebben voor 2 gekozen omdat spooky nogal alleen was.

Yuki - zwart/wit kruising noorse boskat (komt uit Nunspeet)
Snoopy - schildpad Europese korthaar (komt uit Nijkerk)
Afbeelding
Afbeelding

Meeste mensen vonden dit snel maar het is absoluut geen vervanging voor Spooky. Ze zijn echt heel erg actief en schattig en gezond verklaart dus meteen een verzekering eroverheen (wat we niet met spooky konden doen)
~ Spooky (L) je zal altijd een plekje in mijn hart hebben, het ga je goed ~
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Anaheim »

Wat maakt het uit of mensen vinden of het te snel is, dat is jullie keuze en niet die van hun ;-)

Ik vind ze in elke geval enorm lief :verliefd:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
sammy-wammy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 aug 2009 16:47
Locatie: Almere

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door sammy-wammy »

Het is nu al ruim een maand geleden van spooky (al lijkt het veel langer)Als laatste heb ik spooky hier altijd bij me om mijn nek:
Afbeelding
~ Spooky (L) je zal altijd een plekje in mijn hart hebben, het ga je goed ~
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Zoeza »

Jeetje, wat een verhaal. Kippenvel op mijn armen. Mijn dochter heeft ook vlak na het overlijden van haar Kyra vrij snel 2 nieuwe kittens in huis gehaald. Ik dacht toen ook "zou je dat wel zo snel doen". Nu ik zie hoe het haar helpt met het verwerken van het verdriet om Kyra ben ik van mening dat het goed is. Het geeft je in ieder geval heel veel afleiding. Natuurlijk vergeet je je Spooky niet, die heeft een speciaal plekje in je hart. Iedereen is anders en iedereen gaat anders met dit soort situaties om. Je moet je eigen gevoel volgen!

Super van je dat je er meteen 2 hebt genomen. Geniet ervan!

edit: ik zie nu pas de foto's van je nieuwe aanwinsten. Wat een mooi stel. Ik zie overeenkomsten met mijn duo :grin:
heel veel plezier en geniet ervan!
Laatst gewijzigd door Zoeza op 06 okt 2009 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Lana »

Wat een schatjes!!!
Gefeliciteerd! Natuurlijk zijn ze niet om Spooky te vervangen!
Als het voor jou zo goed voelt, is dat toch goed?

Wat mooi dat je een foto in een hangertje hebt gemaakt! Zo is hij altijd nog een beetje bij je!
Ik hoop dat je net zoveel plezier hebt van deze katjes als van Spooky!!

Sterkte!

Geniet van ze!! :grin:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Kattenbella »

He meid, geniet van je prachtige kleintjes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
droppie2009
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:17

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door droppie2009 »

Heel veel sterkte met het verlies van Spooky :-(

De andere 2 zijn echt schatjes , helaas hebben wij door FIP onze Snoopy van 15 weken 2 weken geleden in moeten laten slapen :-(
Groetjes Desiree
Snowy en Smookey
*Droppie* 25-06-2009/08-12-2009
*Snoopy* 19-05-2009/02-10-2009
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Loopt raar - R.I.P. spooky

Bericht door Tember »

Jeetje, wat een verhaal. Ik vind het erg spijtig voor je en voor Spooky dat dit heeft moeten gebeuren. Het verlies van een kat is heftig. Dat wens je niemand toe. Iedereen die zelf zo'n beestje heeft/gehad, weet hoeveel je je hecht aan zo'n dier.

Wel ontzettend goed dat je je open hebt gesteld voor de 2 nieuwe kittens. Wat een schatjes zijn ze! Geniet ervan.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie