Last hebben van vlooien?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door tacuma »

Hoei, wat een herrie hier ineens op de kattensite... :shock:

Hier de ervaring dat ook advantage niet goed meer werkt tegen vlooien. We zijn nu overgestapt
op stronghold, en ik moet zeggen dat je de vlooien er binnen een dag vanaf ziet vallen.

Aangezien het bij de da behoorlijk aan de prijs is, ben ik er eens op gaan googlen: zelfs met
verzendkosten erbij kan je zo'n 30% goedkoper uit zijn, en mijn ervaring daarmee is prima.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Nyncke »

ff vraag van andere orde:

Weet iemand hoe het kan dat vlooien ( maar ook muizen ed voor muizengif ) resistent worden?
Want, ik wil maar zeggen, dood is dood daar valt niks meer van te maken....
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Yin_en_Yang »

[ ik had me geld terug gevraagt omdat het voor geen donder hielp. dit is wat ik terug kreeg]


Zoals al in mijn eerst mail gemeld duurt het helaas een hele tijd voordat alle poppen uit huis weer verdwenen zijn.
Daar kan ik niets aan doen, daar kan u niets aan doen en nee daar kan niemand wat aan doen.
Die poppen zullen allemaal nog uitkomen.

Wat nu heel belangrijk is is dat er geen nieuwe eieren meer bijkomen geen nieuwe larven en daardoor geen nieuwe poppen als u alles volgens mijn schema hebt uitgevoerd.
U zult dan zien dat na 3-4 wkn er minder vlooien te zien zullen zijn en pas na 3-4 maanden het probleem grotendeels over zal zijn mogelijk zelfs dat het nog wat langer duurt voordat alle poppen uit huis verdwenen zijn.

Heel vervelend dat het niet sneller kan maar iets anders helpt niet. De voorraad in huis is niet in enkele dagen of weken weg te werken.

Ik neem aan dat u zo voldoende geinformeerd bent over de oplossing van deze klacht.

Met vriendelijke groet

Drs. André Bos, dierenarts
Technical manager
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Nyncke »

Even los van of jij recht hebt op teruggave van geld, dat kan ik nl niet beoordelen.

Weet alleen dat dat vaak gemakkelijker is te realiseren bij natuurlijke personen dan bij bv internet of bellen. Zo kun je bv beter in een winkel klagen, daar staan ook andere klanten mee te luisteren, dus is een goede klantvriendelijke manier van handelen in hun eigen belang.
Vraag ook altijd meteen naar een hogergeplaatste, die mag nl vaak meer besluiten nemen.

Maar dat van die poppen, die kruipen echt weg in hoekjes en kieren, ze kunnen daar heel erg lang overleven. Pas bij ideale omstandigheden komen ze dan uit. Dat kan echt wel langer duren dan 3-4 maanden.
Nu heb ik gehoord ( of het waar is ? ) dat vlooien alleen maar zich kunnen voortplanten als ze bloed hebben opgezogen. Dat maakt het geheel iets hoopvoller.
Bij iedere eerste vlo die je ziet, ga je dan weer goed stofzuigen en je dieren tegen vlooien behandelen.
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Yin_en_Yang »

beter gewoon een vlooienbandje halen lijkt me ook een goed plan trouwens, hoeveel zouden die krengen kosten?20euro p/st?
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door JLC »

Over vlooienbanden hoor ik nooit meer wat. Ik vraag mij af of dit echt prettig is voor de kat en of het echt helpt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Yin_en_Yang »

ik weet wel dat je pas na 6 maanden een bandje mag gaan gebruiken.
waarom dan pas eigenlijk?
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Zoeza »

Ik denk dat voor een vlooienbandje hetzelfde geldt als voor elk ander bandje: het is gevaarlijk! Je kat kan ergens achter blijven hangen en zichzelf ophangen! Ik weet dat er halsbandjes bestaan die losklikken als er aan getrokken wordt. Misschien zijn er ook wel zulke vlooienbandjes. Ik ben er geen voorstander van.
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Yin_en_Yang »

dus vandaar dat het ene band 20euro kost en het andere maar 3euro?
marguerita
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2009 13:09

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door marguerita »

Hai Hai..

Sinds een maand ben ik overstapt van Frontline naar Advocate van Bayer, ivm dat ik het idee had dat het bij mijn kittens niks hielp ook had een probleempje met 1 kitten dat hij de wormenpasta en pillen niet verdraagde! Dit produkt is oa ook geschikt voor wormen...

Ik merk nu al dat die pipet aanslaat dus de frontline die ik overheb gebruik ik wel van de winter als onderhoudskuurtje oid :-)
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door henrike »

Hoi allemaal,

Jack en Jim hebben nu al maanden last van vlooien en ze komen er maar niet vanaf. Ze krijgen Vlo Kill van beaphar en spray van Exill om de kat mee in te spuiten. Verder spuit ik alles in huis ook nog regelmatig in met die spray voor in huis. Ook kam ik de katten regelmatig. Maar toch blijf ik de vlooien zien. Bah! Ze lopen overal op onze katten. En ze krabben steeds meer. Echt zielig. Heeft iemand ervaring met dit merk van tabletjes, Beaphar vlo kill? Of kan ik beter wat anders kopen?

Alvast bedankt, groetjes Henrike
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Yin_en_Yang »

ik had ook producten van Exil: het kleine spuitflesje en de pipetjes.
gebruik de pipetjes op je katjes, en doe zo om de dag flink goed kammen, gebruik het spuitflesje om de vlooien op het kammetje te doden, dat werkte in ieder geval bij mij dan..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Nyncke »

Ik ken vlo kill voor de honden, werkt perfect...maar het werkt heel even.
Ik gebruik het als mijn honden heel veel vlooien hebben en ik kom er niet vanaf...maar soms moeten we wel ergens heen, dan geef ik ze zo'n pil,
Gedurende ik meen 6 uur worden alle vlooien op de hond gedood.

Dat is niet genoeg om alle vlooien uit je huis te krijgen.
Daar gebruik ik Diagnos van Beaphar voor. Dit is vlooien anticonceptie, 1 ampul werkt 1 maand. ( kat tot 4,5 kilo)

Toen het van de zomer te erg werd, deed ik hetvolgende zo snel mogelijk op 1 dag:
*Alle honden en katten kregen dat vlooien anti-conceptie middel.
*Alle kleedjes en kussentjes waar ze veel op liggen in de was, op 90 graden.
*Hele huis HEEL GOED stofzuigen.
*Omgevingsspray spuiten OVERAL
*Buiten de honden met vlooienshampoo wassen.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Camoth »

Ik heb inmiddels een vaste oorlogsstrategie ontwikkeld tegen vlooien :twisted:

* Kat in bad doen met gewone kattenshampo (klinkt nuttenloos, maar vlooien haten water en je verzuipt er al meteen een hoop mee)
* Pipetje Advantage
* 2x per dag kammen met vlooienkam
* Vlooienband in stofzuigerzak

Bij een grote uitbraak:
* Kat in bad
* Pipetje Stronghold
* 2x per dag kammen met vlooienkam
* Omgevingsspray Indoor X
* Vlooienband in de stofzuigerzak

De reden dat ik onderscheid maak tussen een grote uitbraak en een kleine (dus als ik vroeg bij ben, wat meestal is), is dat dingen als omgevingsspray heel erg giftig zijn. Ik heb ook nog andere dieren zoals vissen en een hamster, en daar is het heel gevaarlijk voor. Als je vogels hebt zou ik sowieso geen omgevingsspray gebruiken, die kunnen daar dood aan gaan.

Sowieso erg uitkijken met die sprays. Zorg dat als je sprayed in een kamer daar geen dieren of mensen komen het eerste uur, deur goed dichthouden, daarna een half uur doorluchten (ramen en deuren open) maar nog wel opletten dat er geen dieren/mensen komen. Dit is mij ook aangeraden door de DA.

De reden dat ik Stronghold gebruik alleen bij een grote uitbraak is dat Stronghold supergoed werkt, maar dus ook ontwormt. Van vlooien kunnen katten lintworm krijgen, maar Stronghold helpt daar niet tegen, dus moet je ook nog daar apart voor ontwormen. Je pompt dan dus dubbel zoveel chemicalien in je kat dan als je Advantage gebruikt, wat alleen de vlooien killt.

Exil is gevaarlijk spul voor katten. Dus dat zou ik niet doen. Frontline werkt niet meer, dus raadt ik ook af. Advocate is trouwens ook nog een goed alternatief voor Stronghold, ook bij de DA te krijgen. Stronghold wordt inmiddels ook door dierenspeciaalzaken verkocht. Wel op het gewicht van je kat letten (maar dat is met alle anti vlooienmiddelen).

Dan nog alleen even een waarschuwing: Gebruik NOOIT anti vlooienmiddel voor honden op je kat! Hier zit vaak een middel in wat gifitg is voor katten en hier gaan ze dood aan!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Last hebben van vlooien?

Bericht door Nyncke »

Oh ja, bij mij zit er standaard een vlooienband in de stofzuiger. Zomer, winter, vlo of geen vlo, altijd!
Voor 2 euro koop je zo'n ding bij de Action en je kunt in ieder geval geen vlooien verspreiden via de stogzuiger.

Camoth, hoe doe jij je katten in bad...weet niet of me dat gaat lukken :icon_shifty:
Plaats reactie