[=TERUG] Poes vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Samme
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2009 13:24

[=TERUG] Poes vermist

Bericht door Samme »

Hallo,

Mijn blauwe rus is reeds drie dagen vermist, het gekke is dat ik op de vierde verdieping op een appartement woon en de poes enkel op het dak van een aanpalend gebouw kan, het laagste punt waar ze soms zit is toch zo'n 6 meter hoog, al de rest is min 10 meter en nergens kan ze naar beneden..ben al paar keer op het dak geweest en alles afgezocht maar geen spoor gevonden..weet iemand of het zou het kunnen dat ze die 6 meter naar beneden gesprongen is?

groetjes
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Poes vermist

Bericht door tacuma »

Oei, wat een nare situatie! Zou je kat misschien bij iemand naar binnen gelopen kunnen zijn bij jou op de verdieping? Heb je al flyers opgehangen bij jou in het gebouw en in de buurt? En aangemeld bij Amivedi, de dierenbescherming en -ambulance? Mogelijk heeft iemand haar binnen gehaald. Naar beneden gesprongen (of gevallen...) kan natuurlijk ook nog.
Hopelijk vind je haar snel weer gezond terug!

Groetjes van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes vermist

Bericht door Kattenbella »

Alles doen wat laura zegt. Het is niet ondenkbaar dat ze gevallen is. Heb je al navraag gedaan bij je benedenburen?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Samme
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2009 13:24

Re: Poes vermist

Bericht door Samme »

Ik ben huisbewaarder van een grote school en ik woon hier dus alleen in het gebouw (zeker nu het nog vakantie is).
Verder is ze heel schuw en heeft ze van alles en nog wat bang dus ze zou zeker niet binnen gaan bij vreemden.
Ook is ze nog nooit beneden op de straat geweest, dus als ze naar beneden gesprongen is (of gevallen want 6 meter is toch heel hoog om te springen denk ik ,neen? en vallen lijkt me ook zo onwaarschijnlijk want ik dacht dat katten heel behendig waren) en van grote schrik weggelopen is, vindt ze vast niet meer de weg terug.
Er zitten wel heel veel katten hier beneden in de buurt (die ze kan zien vanop het dak) en ze is al een tijdje krols maar ben al elke avond als het rustig is gaan kijken en gaan roepen maar geen spoor..hoop dat ze toch nog opduikt want was er wel aan gehecht en ze was een hele dure :)

bedankt voor de reacties en groetjes,
Sam
Samme
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2009 13:24

Re: Poes vermist

Bericht door Samme »

Hoeraaa!

Na vier dagen en vier nachten kwam ze naar me toe gelopen toen ik beneden nog eens een kijkje ging nemen..ze heeft enkel beetje bloed aan haar neus maar verder is ze ok! Wat ik wel raar vind is dat ze nu steeds blaast en gromt tegenover de andere poes (haar dochter), voorheen waren ze redelijk close en nu zijn het precies vreemden voor elkaar..zal wel terug beetje aanpassen zijn aan elkaar zeker?!

groetjes
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes vermist

Bericht door Leonie89 »

fijn dat ze weer terug is!!
vallen is niet onwaarschijnlijk hoor!! daar hebben helaas meerdere op het forum hier ervaring mee..
ik zou haar toch even in de gaten houden, wat betreft het bloed aan het neusje.. katten zijn meesters in het verbergen van pijn.. misschien is het een goed idee om toch even een check te laten doen door de dierenarts?
dat grommen en blazen is inderdaad even afwachten.. ze heeft andere geurtjes aan zich en die moeten weer even verdwijnen..
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Poes vermist

Bericht door Boomer »

blazen en grommen kan ook door de stress komen , wat ze afgelopen dagen heeft gehad.
Ik zou even met de DA overleggen, misschien is ze wel op zoek gegaan naar een lekkere kater en is ze zwanger.

Gelukkig is ze weer veilig thuis!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Poes vermist

Bericht door tacuma »

Wat een opluchting dat ze er weer is! Inderdaad in de gaten houden, want misschien is ze toch gevallen. Dat gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt, kan het ernstige gevolgen hebben.

Misschien ruikt ze naar andere katten (katers, omdat je schreef dat ze krols was), en 'herkent' haar dochter haar niet meer. Ze zou dus zwanger kunnen zijn...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gesloten