Mijn kitten maft de hele dag

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
rag2doll
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2009 09:48

Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door rag2doll »

Wij hebben ons kitten nu vijf dagen en hij slaapt echt bijna de hele dag! Als ik dan zo lees dat hij zestien uur zou slapen, nou volgens mij zijn het er meer dan 20.
Hij is verder goed gezond, denk ik. Hij is lief en aanhankelijk, en heeft af en toe een dolle bui, het duurt alleen nooit zo lang.
Wel twijfel ik of hij soms wat oormijt heeft. Hij heeft wat kleine bruine plekjes in zijn oortjes, aan de ene kant ietsje meer dan de andere. Niet erg hoor, maar het viel me wel op.
Ik mag gewoon aan zijn oortjes zitten, vind-ie helemaal niet erg.
Het is heerlijk allemaal... maar ook wel een beetje eng, hoe moet je nou weten of alles echt goed gaat? Hij kletst wel volop, maar ik versta nog niet alles.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Lana »

Hoi!
5 dagen is natuurlijk ook nog erg kort! Een nieuw huis betekent veel stress, ook voor kittens!
Als hij verder alles normaal doet, zou ik me niet zoveel zorgen maken!
Daarbij komt dat het nog wel een baby is natuurlijk! En die slapen veel!

geniet ervan!
The good, the bad and the pussy!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb hier nu een ragdolletje van 13 weekjes nu bijna een week rondhuppelen, en ook zij slaapt veel, kittens hebben net als baby's veel slaap nodig.
Maar vlinder is ect een hyperactieve dame hoor, maar ze speelt hier ook met de andere Ragdolls.
en heerlijk toch een pratende Ragdoll, Vlinder begint ook steeds meer te kleppen, en de
Maar ga lekker met hem spelen, met hengeltjes, propjes, muisjes, koop een ritseltunnel, andere praten ook echt met elkaar.
dan spelen ze wat langer, omdat jij hem dan bezighoud.
Ik zal toch even naar de da gaan voor de zwarte puntjes, misschien ben je er optijd bij, en zijn ze snel weer weg.
Succes!
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
rag2doll
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2009 09:48

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door rag2doll »

Dat is ook allemaal waar! Ik ben gewoon een beetje onwennig denk ik en een zorgmuts.
Het is een schatje en ik ben erg gelukkig met hem.
Dit soort forums zijn wel een uitkomst hoor, je leert er zoveel van.
Ik zou het iedereen aanbevelen.
Gebruikersavatar
Erik en Wendy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2009 19:56
Locatie: IJmuiden

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Erik en Wendy »

Ben het er helemaal mee eens! Echt een uitkomst... ik zat met precies dezelfde zorgen. Mijn kleine Saartje (ongeveer 13 weken en nu 3 daagjes hier) slaapt ook heel veel. Ik heb wel eerder een kitten (toen 2 zusjes) gehad, maar kon me niet meer herrinneren dat die zo
veel sliepen. Dat deden ze natuurlijk wel, maar dat was ik gewoon effe vergeten :lol:

Maar inderdaad, het is gewoon een baby die nog veel slaap nodig heeft...
Ik ook weer gerust gesteld :D

-Wendy
Gebruikersavatar
Cinnepin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2009 22:35

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Cinnepin »

Mijn kitten slaapt ook erg veel.
Ik heb een boek gekocht over kittens en daarin staat, dat ze zoveel slapen omdat ze tijdens de slaap een hormoon aanmaken waar ze van groeien.
Dit is ook de reden waarom je een slapende kitten niet wakker mag maken.
Inmiddels is mijn kleintje alweer 3,5 maand en slaapt al wat minder.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Sannie_xx »

Ja, hier slapen ze ook heel veel. Het is meestal een kwartiertje tot een halfuurtje lekker klieren en dollen en rennen en dan weer een hele tijd slapen. Even halfwakker worden, geknuffeld worden, en dan weer slapen. Vind ik altijd wel cute. Vooral omdat ze soms zo ineens in slaap vallen. Laatst zat Mouse met me te spelen. Leuk op het ruggetje en dan mijn vingers pakken......en ineens viel ie in slaap. Heel plotseling. Ik schrok me te pletter. Niks aan de hand, en heeft nog een heel tijdje met zijn pootje nog om mijn hand lekker liggen slapen. :-P
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door TuttiFrutti »

Toen Lotje klein was sliep ze ook bijna alleen maar. De dierenarts wist me te vertellen dat kleine kitten wel 22/23 uur per dag slapen, dus dat dat heel normaal is!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door ktje »

Je moet een kitten zien als een baby. De eerste paar weken/maanden slaapt een baby ook bijna de hele dag door. Die is even wakker voor eten en valt vaak ook meteen weer in slaap.

Ook voor een kitten is het een nieuwe omgeving en indrukken die toch vermoeiend zijn voor zo'n beestje.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door loek »

mmm dan ga ik me bijna afvragen of mijn kittens wel normaal zijn omdat ze niet zoveel slapen hihi. Ze sliepen (en slapen wel veel) maar echt geen 22 uur. Het was een beetje half half denk ik. Ik heb juist het idee dat ze nu iets meer slapen (nu bijna 5 mnd) dan in het begin.....
Ik heb ook altijd geroepen dan mijn kittens een beetje adhd hebben...misschien toch gelijk haha.
Maar ze zijn leuk he.....en ze worden zo snel groot....(maar niet minder leuk)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Sannie_xx »

Het zal ook wel verschillen per kitten :) Het verschilt ook bij baby's, voor zover ik bij de baby's van mijn zussen heb meegemaakt. Maar ze maken tijdens het slapen toch ook een heel belangrijk hormoon aan dat ze nodig hebben voor de groei? Kittens, bedoel ik dan?
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door TuttiFrutti »

Ja, niet elke kat is hetzelfde (gelukkig!) maar hij zei dat ze zoveel 'kunnen' slapen, het hoeft dus niet ;-)
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
dave
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:11
Locatie: alkmaar

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door dave »

Hoi Ik heb net een paar dagen 2 kittens(5maand)

1 is ook rustig en slaapt veel, zijn broer is veel drukker maar slaapt ook redelijk veel./

Nu nog zorgen dat ze niet meer bang zijn voor de klep van de katten bak.
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door Anaheim »

Je kunt ook eventueel die klep eruit halen zodat ze het minder eng vinden, of zelfs de hele kap eraf halen.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
dave
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:11
Locatie: alkmaar

Re: Mijn kitten maft de hele dag

Bericht door dave »

Hoi,

De klep is eraf en ze gaan weer gewoon naar de bak.

De rustige is sinds vanmorgen ook zwaar actief.

Leuk
Plaats reactie