Uit het raam gevallen

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Uit het raam gevallen

Bericht door loek »

Zojuist is Diesel uit het raam gevallen of gesprongen. Ik heb nog steeds geen hor aan de achterkant van het raam (aan de voorkant wel) en sla mezelf voor mijn kop daarvoor. Dus vriendelijk verzoek om daar niet over te beginnen...want ik weet het ECHT. Ik voel me zwaar schuldig. Meteen voor vrijdag een afspraak gemaakt met mijn vader om de hor te installeren aan de achterkant van het huis. Hoewel ik benieuwd ben...of Diesel het er ooit nog op gaat wagen.

Het lijkt goed te gaan met hem, laat ik daarmee beginnen. Hij is in een snelle vlaag achter me langs hop het raam uit 'gevlogen'. (2 hoog) Ik had het amper door, de hond hier beneden op het balkon ging plotseling blaffen, en meer uit een soort reflex keek ik naar beneden. En daar zat diesel op de stenen geploft te miauwen. Ik naar beneden gerend, op sokken en mijn broek open hangend. De onderbuurman (van de hond) was ook al aan het rennen. (uit paniek liep ik de voordeur uit, terwijl hij aan de achterkant was gevallen....hoe stom. Maar gelukkig riep mijn buurman me terug)
Hij was ondertussen bij een beneden raam op een vensterbank gesprongen. Opzich dus goed teken denk ik nu. (hij kan dus lopen en zelf ergens op springen)
Hij had een bloedneus, wat er wel erg zielig en dramatisch uitziet. Opgepakt naar boven getild neergezet en ondertussen snel de spoedlijn van de dierenarts gebeld. Die was erg droog, zei vrijwel meteen: oh da's alleen maar een bloedneus. Terwijl ik nog niet eens had verteld dat hij van 2 hoog was gevallen, en de dierenarts helemaal niet doorvroeg, over hoe hij verder was!
Hij heeft eerst een tijdje op 1 plek gezeten, en heeft toen 2 meter (gewoon) gelopen naar de kattentunnel (beschut plekje) en is daar in gaan liggen. Daar ligt hij nu nog steeds. Een beetje te slapen.
Heb de neiging om hem bij me te pakken. Maar hij is niet zo'n schootkat, (als het muis was geweest, had ik haar meteen bij me gepakt, die vind dat heerlijk) dus denk dat ik hem beter daar kan laten zitten.
Ik heb wel de hele tijd naast hem gelegen en tegen hem gepraat en geaaid dat lijkt hij wel te waarderen.

Dierenarts zei vooral dat de bloedneus moest stoppen. Dat is al gebeurd gelukkig. En verder houd ik hem natuurlijk goed in de gaten.
Vroeg nog aan de dierenarts hoe ik nou weet of hij geen interne bloeding ofzo heeft. Dat had ik wel gemerkt zei hij ???? Maar hoe dan?

Iemand nog tips waar ik specifiek op moet letten? Als ik het om 1 of andere reden niet vertrouw ga ik sowieso weer bellen hoor!

Ik ga nu weer even naast hem liggen.....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: uit het raam gevallen

Bericht door Mandy »

Als je iets raars opmerkt zou ik meteen de dokter bellen.
Dat is zowiezo.
En ja is goed dat je meteen een hordeur laat plaatsen, wij hebben zelf ook een hordeur en ze zitten altijd lekker naar buiten te kijken !
Het is zeker ff schikken als je kat van 2 hoog naar beneden spring, jeetje!
Love cats
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: uit het raam gevallen

Bericht door loek »

Dank voor je reactie Mandy.

Ik heb hem toch even gepakt en op schoot gezet. Hij bleef gewoon liggen...wat hij normaal dus niet doet. Maar ik wilde hem toch even goed bekijken, even kijken naar zijn tandjes enzo, dat gepluk vond hij wel minder, en terecht, dus hem maar weer laten gaan. Hij is in een mandje gaan liggen. Heb zijn tandjes niet echt kunnen bekijken. Ik heb net even hier en daar gelezen en lees vrij veel over een gebroken kaak samen met bloedneus. Ik heb hem even over zijn kinnetje geaaid, maar hij geeft geen kik (waar ik hem ook aai) lijkt me dat zijn kaak (en de rest) dan ook nog heel is, toch?
Lees ook over bloed bij de urine. Ben bang dat het niet slapen wordt. Wil eerst weleens zien wat hij aan urine porduceerd. En zo eens even kijken of hij wat wil eten.
Poeh man de stress is nog niet helemaal mijn lichaam uit....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: uit het raam gevallen

Bericht door Boomer »

Tjee wat zullen jullie geschrokken zijn :( Bah wat kunnen katten toch rare dingen uithalen.

Interne bloedingen kunnen ze alleen zien door bloed af te nemen, althans dat begreep ik een paar weken geleden bij Xeon.
Houdt hem in de gaten dat hij niet duf gaat worden enz. Verder moet hij reageren , kijken ( bv geen grote ogen) enz als normaal. Dat hij nu wat weggedoken is , is normaal. Dat zal door de schrik komen. Maar dat moet met een paar uur wel wegtrekken. Neem hem lekker op schoot, misschien geeft dat nu juist vertrouwen geeft en wilt hij het wel.Desnoods in een handdoek. Je ziet het snel genoeg als hij weg wilt.
Bij twijfel of verandering meteen je DA bellen. Desnoods een andere DA als je het niet vertrouwd.

Heel veel sterkte !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: uit het raam gevallen

Bericht door Mandy »

Ja ik zou dan ook niet slapen als dat gebeurd :-(
Lekker verwennen, misschien iets lekkers geven enzo lijkt me wel een goed idee.
En misschien als die weer wakker is een proberen te spelen, daar merk je ook veel bij.
Ik wens jou en je kat sterke en hoop dat de kat erg veel gelukg heeft gehad en niets heeft..
Love cats
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: uit het raam gevallen

Bericht door loek »

Bedankt voor de berichtjes. Is wel fijn om te lezen. Ik woon alleen en merk dat het dan toch extra prettig is om wat te overleggen en/of kwijt te kunnen. Heb net ook al wat gebeld enzo hoor. Maarja, kan moeilijk om de 5 min. iemand bellen ;-)

Hij is wel behoorlijk suf/ slaperig. Ligt maar te liggen. Terwijl het normaal absoluut de actiefste van de twee is. Net brokjes neergezet (ze krijgen bijna alleen harde brokjes) Hij kwam er niet eens zijn mandje voor uit!! Nou daar schrok ik bijna net zo hard van als van die val. Dat is echt wel raar heel raar! Hem voor het bakje gezet, snuffelde wat (poging tot met die bebloede neus), en liep toen terug naar het mandje.
Toen zacht voer geprobeerd, dat is normaal helemaal feest, aanvallen, schrokken etc. Maar hij kwam weer z'n mandje niet uit. Hem er weer voorgezet, en toen heeft hij gelukkig wel gegeten. Maar niet veel, de helft laten liggen...wat zijn zusje niet erg vond. En hop Diesel weer in zijn mandje. (Lopen gaat in iedergeval perfect, da's 1 pluspunt).

Zou dat nou van het schrikken komen, of zou hij toch iets aan zijn mond of kaak hebben. Inmiddels heb ik wel een beetje zijn bekkie in kunnen kijken en ik zie niets. Maar het eten at hij ook veel meer likkend dan wat anders, af en toe een stukje naar binnen gelikt waar hij dan wel wat op kauwde geloof ik.

We wachten af, denk dat ik maar op de bank ga bivakkeren vanavond. Misschien klinkt dat wat overdreven. Maar echt lekker zit het me niet.

Hij reageert wel redelijk allert. Ligt wel te suffen maar volgt wel dingen met zijn ogen. Kijkt wel op als ik naast hem ga zitten bijv. etc.

Misschien inderdaad zo eens proberen te spelen??? Ik weet niet, ergens vind ik ook dat ik hem met rust moet laten. Ik zal eens kijken. Maar super bedankt voor het meedenken!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: uit het raam gevallen

Bericht door Lana »

Ja, hij zal wel flink geschrokken zijn, zo'n val van een paar meter is niet niks!
Bij mensen moet je ook opletten of de pupillen gelijk staan! Dat zou voor een dier wel hetzelfde gelden!

Ik zal zowiezo hem even na laten kijken, een diagnoze stellen vanuit de telefoon is een beetje vreemd!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door rieneke »

wat een schrik!
hopelijk zijn jullie de nacht goed doorgekomen?
een interne bloeding uit zich door de kleur van het tandvlees.
zolang dat mooi roze is hoef je je geen zorgen te maken.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door Miranda »

Ik hoop ook dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen :epray: , laat je het ons weten?
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door berg »

Hoi Loek,
Hij zal in ieder geval wel beurs zijn van het vallen op tegels dus dat zou een reden kunnen zijn om geen zin te hebben in eten; als katten pijn hebben
eten ze niet of weinig.... Maar als je het niet vertrouwt zou ik toch met hem even langs het spreekuur van je dierenarts gaat... baat het niet dan schaadt het niet, toch?
En misschien is een pijnstiller genoeg.
Veel succes met je uit-het-raam-valler ;-)
groeten, jootje
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door Uumie »

Zo hé, dat is even flink schrikken! :shock:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest, als je het echt niet vertrouwt zou ik even langs de DA gaan. Diesel zal zich zelf ook wel rot geschrokken zijn en misschien heeft hij wat blauwe plekken en pijn. Wie weet eet hij daarom niet. Maar goed, bij twijfel, ga naar de DA.
Ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen vannacht!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door beestenbende »

Ik lees pas net je topic, Dat is toch echt de grootste angst van katten eigenaren hoor! Je kat zal wel flink geschrokken zijn (vast niet minder dan jij) en is even zich zelf niet. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest door te zeggen dat je hem goed in de gaten moet houden en bij twijfel je da te raadplegen. Hopelijk loopt dit allemaal met een sisser af.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door beestenbende »

Ik lees pas net je topic, Dat is toch echt de grootste angst van katten eigenaren hoor! Je kat zal wel flink geschrokken zijn (vast niet minder dan jij) en is even zich zelf niet. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest door te zeggen dat je hem goed in de gaten moet houden en bij twijfel je da te raadplegen. Hopelijk loopt dit allemaal met een sisser af.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door loek »

Hallo allemaal
Bedankt voor het meeleven en interesse! Het gaat heel goed met hem! Het lijkt inderdaad met een sisser te zijn afgelopen. Zo fijn! Hij eet weer gewoon, speelt weer gewoon.....Springt weer gewoon op de vensterbank voor het raam, te kijken hoe hij eruit kan!!!!!!!!!!!!!!! Ja serieus dat laatste had ik dus niet verwacht. Ik had toch minstens een paar weken vermijden van dat raam verwacht, maar niets hoor. Hij is dus toch iets dommer dan ik dacht, of nog stoerder dan ik dacht ;-)
Maar vannacht zal ik weer rustig slapen waarsch. (afgelopen nacht was inderdaad slapeloos) Alhoewel ik wel af en toe dat beeld weer voor me zie, van naar beneden kijken en daar een miauwend hulpeloos beestje te zien zitten. Maar ja als dat alles is wat we er samen aan over houden ;-)
Morgen komt de hor erin! Opluchting!
Ik ben zoooooo blij, dat mijn beestje er gewoon nog is...en zelf zonder pijn of wat dan ook!
gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Uit het raam gevallen

Bericht door Boomer »

Gelukkig is het met een sisser afgelopen !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie