# Een maatje voor Snoopy?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door sandy »

Het hangt inderdaad af van het asiel of ze reserveren of niet, daar zou je even naar moeten informeren, ik denk dat het met kittens wat lastiger is, maar nee heb je ja kun je krijgen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door daantje »

Als eerste: Wat leuk dat je een poes of kater uit het asiel een fijn thuis wil gaan geven! :grin:

Een poes of kater uit het asiel is sowieso altijd al "geholpen", dus daar zal je zelf verder weinig omkijken naar hebben.
Voor je eigen kat, maar ik geloof dat je al over de drempel heen bent, zou ik zeker besluiten om tot castratie over te gaan. Sowieso geeft het voor je kat zelf een stuk meer innerlijke rust ;-) .

Ben benieuwd :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

Ik snap wat je bedoeld daantje_xxx(2daantjes op het forum?!),ik heb het snoopy nooit zien doen maar toch vind ik het soms nogsteeds eng om hem op t baolkon te laten
Zeker als er veel vliegjes vliegen enzo,en als ie in een speelbui is mag tie zoiezo nie op t balkon,dr is ie veel te onstuimig voor dan op dat moment.
Jah ik dach altijd dat katten na castratie beetje luier werden enzo
qua spelen.de meeste hebben die ervaaring toch niet bij hun dier
Dus dan zat ik er naast denk ik :oops:
Ach jah..zo word je nog wijzer van elkaar

Snoopy was eerst ook een straatkatje die hebben we vrij jong meegenomen hij was 6wk ong(nestje bij mijn vriendin dr oude baan op het terein ze werkte catering voor grote fabriek)en ik vind die asielkatten hebben een baasje nodig dus waarom niet uit het asiel.
beter dan bij iemand thuis een ziek dier kopen of inteelt je weet het niet tegenwoordig je heb mensen die in een dier een euro teken zien en om die euro te verdienen totaal niet aan de dieren denken :evil: .koop je bij zo iemand dan spoor je ze met je geld alleen maar aan om meer ellende te veroorzaken. :enaughty:

Dit is trouwens een goed forum.
Snelle reacties en leuke mensen,ook een druk forum.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Cari »

Ik denk dat je wel de juiste beslissing gaat nemen Daniel ;-) . Laat je vriendin hem anders naar de dierenarts brengen, dan brengt Snoopy jou niet in verband met deze 'buitengewoon gemene en wrede actie' ;-)
De ingreep op zich stelt heel weinig voor bij katers. Hij zal waarschijnlijk dezelfde avond -of anders de volgende - al weer over je bed racen. Dat kan jij je niet voorstellen hè ;-) ? Hij blijft nog wel even vruchtbaar, maar als je een kitten neemt, kan je dat rustig na 2 weken doen. Heel goed van je trouwens om bij een asiel (of stichting) te kopen en niet bij een particulier. Er is een enorm kattenoverschot. Asiels vechten hiertegen, maar sommige particulieren zorgen dat het maar blijft stromen. (inderdaad eurotekens en laksheid/onverschilligheid)
Hou je ons op de hoogte?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

hahah cari :lol: Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen hihi
ik ben het helemaal met je eens,het begin ligt bij de mensen zelf.Als mensen katjes blijven kopen bij een partuculieer dan houd het nooit op.
Ben blij dat er asielen zijn is in andere landen ook anders :-(

Mag ik jullie ervaringen met de kattebak weten?Is het beter dat iedere kat zijn eigen kattenbak heeft of doen ze het ook op 1 kattenbak
Groetjes
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door JLC »

Mijn katten zijn broer en zus en accepteren tot nu 1 kattenbak. Wel heb ik een tweede kattenbak in huis. Die wordt nog niet gebruikt. Het hangt volgens mij af hoe goed de katten het met elkaar kunnen vinden.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door daantje »

Wij hebben onze vier kattenmeiden in een kort tijdsbestek bij elkaar gekregen (nu zo'n 6 jaar geleden) en hebben al die tijd twee kattenbakken staan. We scheppen die wel dagelijks uit waardoor ze nauwelijks stinken (we gebruiken klontvormend kattengrit) en de meiden doen er allemaal hun behoefte op. Uitgangspunt hier op de kattensite (dat heb ik destijds dan een beetje geleerd) is dat twee katten per bak echt gemakkelijk kan, mits je die schoon houdt. Hier werkt dat ook zo ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Cari »

Ik zou in het begin wel even 2 bakken neerzetten. Daar hoef je dan geen extra bak voor te kopen, een plastic afwasteiltje of iets kan daar ook wel even voor dienen. Als je merkt dat ze allebei op dezelfde bak gaan, kan je die ene weer weghalen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door daantje_xxx »

ja 2 daantje's... helaas geen betere inspiratie voor een naam :)

Hier hebben we 1 bak. Maar het hangt zeker van de katten af. Sommigen willen gewoon niet bij elkaar op 1 bak. Vaak wordt ook gezegd neem het aantal katten wat je hebt plus 1 bak... Maar zolang het goed gaat hoef ik geen 3 bakken in huis :enaughty:

Loekie en Saartje komen ook uit het asiel. En vind het ook goed van je dat je dat doet. Moeten nog veeeel meer mensen doen, maar volgens mij beseffen mensen dat hier ook :eclap:

Heb je trouwens nog gebeld?

Groetjes Daniëlle
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

Ik was zelfs langs geweest maar de kat was al meegenomen,leuk voor de kat,iets minder voor ons,we vinden het heel jammer,maar aan de andere kant als ie lieve baasjes heeft is het voor hem geslaagd. en daar gaat het uiteindeilijk toch om
Dus nu maar wachten op welke kat ik nu weer verlieft wordt
en ondertussen gaan we snoopy laten helpen,en zijn tandjes laten doen zit tandsteen op
dus snel even laten reinigen voordat het gaat ontsteken ofzo,tzit nog niet bij zijn tandvlees en zijn tandvlees is ook nog roze(maar is schrok er wel een beetje van)ik denk dat dat komt omdat ik hem soms wel iets lekkers geef,hij houd van koekjes en vla enzo
dus geef ik hem wel eens een heel klein stukje koek of paar likjes van mijn vla.
is eigelijk niet goed dat weet ik :ehand:
Maar als je af en toe iets geef wat niet zout is ofzo maakt dat toch niet veel uit?teveel zoutte dingen worst ofzo dat is toch wel heel slecht omdat de niertjes van de beesjes dat niet aan kunnen
Groetjes Daniel
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Uumie »

Jammer dat de kat die je leuk vond al weg is, maar geloof me: Er komt snel weer een andere. ;) Ik spreek uit ervaring!
En tsja, wat de koekjes betreft ligt het eraan wat voor koekjes het zijn. Ik denk niet dat vla veel kwaad kan, zo lang het maar niet teveel is denk ik.
Succes bij de dierenarts met Snoopy!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Daniel1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2009 10:45
Locatie: Bergen op zoom

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Daniel1983 »

boterkoekjes zoals jodekoek en brinks koekjes vind ie lekker
maar daar krijgt ie misschien 2x in de week een heel klein stukje van meer niet hetzelfde met vla,
Het word spannend want is voor snoopy de eerste keer dierenarts
dus denk dat het voor hem helemaal spannend wordt als ie onder zeil is laten we alles doen:castratie tandjes,nagels(doe ik thuis al maar als je dr toch bent)en chippen.
Ik hou niet van narcose of doen ze het onder half narcose?
Ben zelf onder narcose geweest binnen 3sec ben je weg,Doodeng
en ik vind het bij me kat nog enger! vraag me niet waarom,ik heb het echt niet op narcose :shock:
groeten Daniel


P.S kennen jullie het fenomeen Mean kitty op you tube?Is een jongen die een soort van dagboek van zijn katten sparta en loki maakt,is leuk om te kijken als je het niet kent

GRoeten Daniel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door sandy »

Ons is ook een kitten aan onze neus voorbij gegaan toen we op zoek waren naar nummer 4, maar het heeft gewoon zo moeten wezen dat Jessie op ons pad kwam, dus de goeie die bij jullie past komt ook wel ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Uumie »

Mean kitty is geweldig haha! Als je de humor snapt dan... ;)
En ik denk niet dat de hoeveelheden die je hem geeft veel kwaad kunnen. Hier stop ik ze ook heel af en toe wat lekkers toe, of ze jatten het gewoon. :roll: Tot nu toe nergens last van gehad!
Ik weet verder niks van de narcose o.i.d., toen de poezen van mijn ouders geholpen werden was ik nog heel klein, dus dat weet ik niet meer. George (8) en Morisson (6) van ons waren al geholpen toen ze uit het asiel kwamen. Ons kitten Charlie hoeft pas over ongeveer 4 maandjes denk ik. Ik ben benieuwd!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Een maatje voor Snoopy?

Bericht door Cari »

Goed van je Daniel, dat je Snoopy even helemaal laat 'oppoetsen'. Zorg je wel dat ie nuchter onder narcose gaat? Als ie moet kotsen, wordt het nl. wel vervelend. Het wordt wel een volledige narcose, hoor. Je hebt dierenartsen die ze na behandeling ook weer wakker spuiten. Ik vind dat zelf erg prettig, maar niet iedereen doet dat.
Ik geef 2 van mijn katten ook regelmatig mijn bakjes met vla, melk en yoghurt om uit te likken. 't Is niet goed voor de tanden, maar ach....het moet ook lekker blijven en ze doen er een moord voor. Er zijn ook speciale brokjes tegen tandsteen en middeltjes die over het eten heen kunnen. Kippennekjes of iets geven is heel goed, dat schuurt lekker schoon. Maar het blijft een probleem... :-(
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gesloten