Gevonden kat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
liesje007
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2009 17:23

Gevonden kat

Bericht door liesje007 »

Hoi

Wij wonen net in ons nieuw huisje en nu komt er sinds een paar dagen altijd een poes op bezoek. Ze komt altijd binnen gelopen en begint te miauwen.
Pas als we haar wat eten en drinken geven horen we ze niet meer. Ze blijft nu uiteraard terug komen. Ik weet niet of ze van iemand is en waar ze s'nachts uithangt.
Ze ziet er nogal mager uit daarom dat we haar nu eten en drinken geven. Is er iets dat ik moet doen of kan doen?

En hoe weet ik of ze geen ziektes heeft? Want durf haar niet goed binnen laten en weet ook niet of ik er met naar de dierenarts kan, stel dat ze dan toch van iemand is.
Ik kan ze toch niet zomaar bijhouden?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Gevonden kat

Bericht door JLC »

Ik zou dit melden bij het asiel en de plaatselijke politie. Misschien heeft ze een chip en dan valt te achterhalen wie de eigenaar is. Misschien is ze nog van de vorige bewoners. Die zou je ook kunnen bellen of e-mailen als je hun gegevens hebt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Gevonden kat

Bericht door Nyncke »

Ja, zat ik ook te denken, mss van de vorige bewoners.
Verder zou ik dierenambulance bellen, brengen zij hem voor je naar het asiel. Kunnen ze of de eigenaren opsporen of een nieuw adres voor hem zoeken.
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Gevonden kat

Bericht door Gita »

Ja dat denk ik ook @vorige bewoners. Adres is misschien wel te achterhalen via de woningbouwvereniging. Als ze mager is dan denk ik niet dat ze al ergens woont, of ze heeft heel beroerd personeel dat kan natuurlijk ook...
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Gevonden kat

Bericht door Muizenis »

Je kunt ook zelf even de site van de plaatselijke Amivedi raadplegen. Misschien staat er onder het kopje vermist een kat omschreven die voldoet aan hoe deze "van jou" er uitziet. Misschien zelfs met een foto.

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Gevonden kat

Bericht door lievelijn »

katten worden ook dunner van ouderdom of van wormen. Ik ou dus wel even kijken of het echt een zwerfkatje is.

Je kunt de kat een bandje omdoen met daaraan een briefje voor de eigenaar met je telefoonnummer erop.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Gevonden kat

Bericht door Siris »

Op zich wel een goed idee dat briefje en bandje, maar ik ben geen voorstander van een bandje, ze kunnen ermee ergens aan blijven hangen en stikken.

Ik denk niet vorige bewoners, of ze moeten blij zijn dat ze van de kat af zijn. Als je kat mist en je bent net verhuist dan ga je toch juist bij je oude adres kijken.

Ik weet verder eigenlijk ook niet. Ik weet niet of het kan, maar misschien vangen en kijken of ze gechipt is. Of proberen te achtervolgen :icon_shifty: en kijken waar ze vandaan komt of heen gaat.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gevonden kat

Bericht door Cari »

Amivedi, dierenambulance en asiel inlichten en, indien mogelijk kijken of hij een chip heeft.
Ik ben ook geen voorstander van bandjes, maar voor 24 uur zou ik het risico nemen. Als hij/zij het bandje dan nog om heeft, zou ik de kat naar het dierenasiel brengen, want dan heeft hij geen baasje, of een fout baasje. Met naar het asiel brengen, zou ik overigens wel voorzichtig zijn. Er zijn nl. helaas genoeg asielen die de kat, als zij niet supersociaal is , oud en/of ziek is, laten inslapen. Als je met zo'n asiel zit opgescheept, kan je beter zoeken naar een andere instantie/stichting die zich voor katten inzet.
Of zelf houden ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Gevonden kat

Bericht door Muizenis »

Euthanasiebeleid van het asiel hier in Hoorn. Ik denk toch wel representatief voor heel erg veel asiels... zo niet ALLE!
Het is nog steeds een wijdverbreid misverstand dat dieren die niet binnen een bepaalde termijn uit het asiel worden opgehaald, afgemaakt worden.Dit is absoluut niet waar! Een hond of kat die in het asiel terecht komt, krijgt alle tijd om een nieuwe baas te vinden. Er zijn dieren geweest die ruim een jaar in het asiel hebben gezeten voordat ze eindelijk een nieuw thuis vonden. Gelukkig komt dit maar zelden voor; verreweg de meeste dieren worden binnen een paar weken meegenomen.
Er zijn eigenlijk maar twee redenen waarom een asieldier geëuthanaseerd wordt: omdat het dier een ernstige ziekte heeft die niet verholpen kan worden, of omdat het zó agressief is dat het gevaar oplevert voor de medewerkers.
Bron: http://www.dierenasiel-hoorn.nl/asiel.htm
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Gevonden kat

Bericht door Siris »

Dat euthansie beleid geldt zover ik weet in alle asiels in Nederland. (gelukkig)

Je zou ook nog bedacht ik me opeens een foto van haar kunnen maken en eventueel verspreiden, of iemand weet van wie dat katje is.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gevonden kat

Bericht door Cari »

Ik geloof best dat het asiel in Hoorn zo werkt en ik ken er meer (Ede, Tiel, Uden, om een paar te noemen.)
Hier in Balgoy daarentegen gebeuren heel veel dingen achter gesloten deuren, waar de kattenliefhebber liever niets van weet.
Maar we gaan off-topic...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Gevonden kat

Bericht door Siris »

Balgoy? :icon_shifty: Sorry waar ligt dat ongeveer (grote plaatsen?), vlak bij de Belgische grens? Weet het off-topic, maar ben een beetje nieuwsgierig, want zover ik weet, hebben alle Nederlandse asiels dit beleid, volgens het asiel in IJmuiden.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Gevonden kat

Bericht door lievelijn »

In Belgie worden inderdaad meer katten "kwijt gemaakt".
Maar in Nederland gebeurdt dit NIET bij asiels!

Ik had een tijd geleden mijn oog op een poezenbeestje (een echt oudje) laten vallen en die zat er al 3 jaar :shock: helaas vond het asiel t geen goed idee om haar hier te plaatsen :roll: want ze dachten dat de slagingskans nihil was
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Gevonden kat

Bericht door Leonie89 »

er zat een prachtige birmaan in een asiel. hij bleek een oogaandoening te hebben waardoor hij uiteindelijk blind zou worden.. hij haalde uit naar mensen die te snel naar hem toe kwamen.
ze hebben hem in laten slapen, ondanks er 2 mensen op gereageerd hadden..
Muizenis schreef:Er zijn eigenlijk maar twee redenen waarom een asieldier geëuthanaseerd wordt: omdat het dier een ernstige ziekte heeft die niet verholpen kan worden, of omdat het zó agressief is dat het gevaar oplevert voor de medewerkers.
-geen ernstige ziekte, hij werd alleen blind
-hij werd aggressief als je hem te snel benaderde.. als hij eventjes aan je kon wennen ging het best

ik was er echt kapot van toen ik hoorde dat ze hem ik hadden laten slapen.. wij hadden em niet genomen omdat hij door zijn blindheid alleen geplaatst moest worden, maar ik vond dat hij nog best een goed huisdier zou kunnen zijn ergens..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gevonden kat

Bericht door Cari »

Balgoy? :icon_shifty: Sorry waar ligt dat ongeveer (grote plaatsen?), vlak bij de Belgische grens? Weet het off-topic, maar ben een beetje nieuwsgierig, want zover ik weet, hebben alle Nederlandse asiels dit beleid, volgens het asiel in IJmuiden.
Balgoy is het asiel voor Nijmegen e.o. Nijmegen had vroeger een eigen asiel, wat gesloten is vanwege wanbeleid.
In Balgoy is de zaak ook niet pluis, maar men wil dit open houden, omdat er anders helemaal niets meer is. Ook Balgoy beweert niet in te laten slapen. Insiders weten wel beter. Ze werken ook zonder vrijwilligers (dat zijn pottenkijkers) en als ze alles zouden houden wat ze binnen kregen, zouden ze veel en veel voller zitten. Het is een grote regio waar z voor opvangen. Katten die er vandaan komen hebben geheid niesziekte, omdat de hygiene (o.a. veel te weinig kattenbakken) nogal te wensen over laat. Ja, logisch als je alles alleen wilt doen. Verwilderde kittens? Niet snel genoeg plaatsbaar, dus weg ermee. Af en toe houden ze een kat met blaasgruis, een oudje of een wat minder vriendelijk dier, want ja... anders trapt het publiek er ook niet meer in...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie