Gevonden kat

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Gevonden kat

Bericht door Muizenis »

Waar mens en dier samenkomen zal er altijd wel iets fout gaan. Zolang dit meer uitzondering dan regel is... tsja, dan is dat voor mij "leefbaar". Niet dat ik het goed zal keuren, dat nooit, maar een 100% goedwerkend beleid is er nou eenmaal niet. Er zullen altijd mensen zijn die denken dat alle regeltjes er voor anderen zijn opdat zij hun eigen gang maar kunnen gaan... :roll: Misschien een idee om dit asiel onder de aandacht te brengen van de dierenbescherming? Maar terug on-topic:
Heb je inmiddels op de Amivedi site gekeken/gezocht?

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Gevonden kat

Bericht door Umimeis »

Ik had 2 weken geleden ook hier een verdwaalde zwarte kat rond lopen. Hij droeg wel een bandje,maar er zat geen kokertje aan. Maar ik had die kat nog nooit hier gezien want van alle katten in de buurt weet ik wie hun baasjes/personeel zijn. Dus had ik naar de dierenambulance gebeld. Die zeiden toen dat ik eerst de politie moest bellen en die bellen dan weer naar de dierenambulance. Nou zo gezegd zo gedaan.

Ik had die kat inmiddels in huis,in de badkamer met wat eten want ik vertrouwde zijn gezondheid niet helemaal en ik kon het niet over me hart krijgen om hem buiten in de regen te laten.

Na 3 uur kwam de dierenambulance pas want ze moesten eerst een agressiefe kat vangen voordat ze naar mij konden komen.
Ze hadden met de chiplezer gezocht of de kat gechipt was, maar dat was helaas niet zo en toen hebben ze hem maar meegenomen.
De kat was redelijk sociaal naar Flea en Sam, maar ja, ruimte voor nog een 3e kat heb ik eigenlijk niet en bovendien was hij ook niet zo gezond.
Ik denk dat als ik de ruimte en het geld had, dat ik de kat gehouden had. Hij was wel heel lief.
Ik ben blij dat hij meegenomen is naar het asiel, waar hij de juiste medische zorg krijgt en misschien wel een nieuw huisje.
Naar mijn gevoel is hij daarom ook op straat gedumpt, omdat hij ziek en oud was
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Gevonden kat

Bericht door Kattenbella »

Zonde van die blinde kat :-( Ik heb hier twee zitten. Even in je vingers wrijven voor benadering en niets an de hand. Vind ik echt lullig. Laat het aan eventuele nieuwe eigenaar over :???:

Is het gelukt met Amivedi. Ik heb via hun binnen een dag een kat terug naar huis kunnen brengen die een jaar vermist was. Je weet het nooit.
De chip laten checken en inderdaad even een bandje om zijn de manieren om erachter te komen waar hij vandaan komt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie