Kat likt aan kachel

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kat likt aan kachel

Bericht door Queen »

Kan het misschien liggen aan een (schoonmaak)middel dat je gebruikt hebt voor de kachel?Of heeft er misschien iets op de kachel gestaan wat een 'luchtje' had?
Katten kunnen namelijk veel beter ruiken dan mensen en het kan dus best zijn dat de kat daar nog wel iets ruikt.
Het kan best van kwaad tot erger worden dus wellicht is het verstandig om de kachel tijdelijk even onbereikbaar te maken om het likgedrag te doorbreken.
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
kellie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 aug 2010 23:20

Re: Kat likt aan kachel

Bericht door kellie »

katten kunnen zeker dement worden.mijn oudste kat is 20 jaar geworden.ze at altijd op de aanrecht in verband met de honden.ik zette haar op de aanrecht om te eten en dan kwam ze eraf,en na 5min.begon ze weer te zeuren om eten zet haar weer op de aanrecht,enz. dat ging de hele dag zo door.je werdt er gek van.dus ze kunnen ook andere rare dingen gaan doen.op een gegeven moment begon ze heel hard te schreeuwen achter de bank.in het begin schrik je daarvan,ze deed het ook midden in de nacht en je weet niet wat er aan de hand is.maar het was ook de dementie.ze wist niet meer hoe of wat.maar ik weet niet of likken aan iets ook dementie is.
Plaats reactie