Welk natvoer raden jullie aan?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Tessa-M »

Hallo!

Wij hebben nu 2 weken kittens in huis en vanuit het nest kregen ze whiskas brokjes en natvoer. De brokjes heb ik al na een week vermengd met RC en dat eten ze nu 100%. Ze mauwen nog wel soms, omdat ze denk ik het zout nog wat missen, maar dat moeten ze nog maar even leren :-)

Whiskas geeft aan dat ze 1 tot 1,5 zakje natvoer mogen per dag, dat leek me wat veel dus ze krijgen hier allebei maar een half zakje en soms gaat dat wel en soms gaat het niet op.

Nou weet ik dat Whiskas droog niet zo goed is en RC wel goed is voor droog voer, maar hoe zit dat met natvoer? Ik heb wel gelezen over RC natvoer en Shinycat, zijn dat echt de beste merken of hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt, Tessa, Sam en Gijs
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Camoth »

Mijn kitten krijgt zowel droog als natvoer van RC. Mijn senioortje wissel ik af. Dan weer RC, dan weer Shiny Cat, dan weer Applaws. Wel allemaal premium merken in elk geval. Al maakt dat volgens mij helemaal niet zoveel uit hoor. Mijn katten krijgen maar 1x per week natvoer, dus of het dan Whiskas of RC is maakt echt niet uit. Ik heb ook wel eens whiskas gegeven omdat ik een gratis zakje kon krijgen ;-) .

Kortom: het maakt niet uit. En volgens mij bedoelen ze met 1,5 zakje per dag dat je 1,5 zakje geeft ipv droogvoer. Denk dat ze dat ermee bedoelen. Mijn kitten krijgt een half zakje op dag 1 en de rest de volgende dag. Die krijgt het ook niet weg, een heel zakje.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Milhouse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2009 11:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Milhouse »

Ik heb elke dag brokjes voor Milhouse en Bender klaar staan. Komt van de nettorama en er zit vanalles in en 's-avonds krijgen ze natvoer van de AH 25 cent :) ik wissel wel elke dag van vis en vlees, ze zijn beiden 12 weken en als ik met hun bakjes richten de keuken ga dan weten ze al hoe laat het is en ze duiken er echt op :)

Ik zorg wel dat ze goede voeding krijgen, maar ik houd niet echt rekening met welk merk ofzo, mijn kittens vreten echt alles, vliegen, muggen, spinnen etc etc dus ze zijn met hun eten ook niet echt kieskeurig :)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door JLC »

Mijn katten krijgen natvoer van Hills (zakjes). Dit voer ik naast de droge brokjes van Hills. Ze delen elke avond een zakje.
Over het algemeen wordt droogvoer als beter voor de kat beschouwd, maar ik wil ze wat echt vlees gunnen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door sandy »

Mijn katten krijgen een half zakje van het voer wat ze lekker vinden, dat lijkt mij het voornaamst.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Umimeis »

Van natvoer koop ik eigenlijk geen dure merken omdat ze ook al brokjes van Hills krijgen.
Sorry, maar ik vind het een beetje overdreven om alleen maar dure premium voer te geven. :oops:
Ik heb wel ooit eens natvoer van Hills gekocht,maar dat lieten ze hier staan, nou dat vind ik dan zonde vh geld, helemaal als ze supermarktnatvoer veel lekkerder vinden.

Flea krijgt dus Felix brokjes in gelei uit blik en Sam krijgt kuipjes kitten compleet vd C1000.
Ze krijgen maar 1x een kwart natvoer per dag, meer niet. Ik heb er geen moeite mee om ze supermarktvoer te geven, zolang de brokjes (wat ze het meest eten) maar premium zijn.
Ook krijgen ze 2x in de week vers voer (kipfilet en kabeljauw of zalm) ipv natvoer uit een kuipje of blik.

O ja, Sam eet ook mugjes en vliegjes en motjes.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Leonie89 »

mee eens hoor Umi!! natvoer is als traktatie, dus als ze het maar lekker vinden vind ik het best.. wij hebben ook nooit natvoer van RC.. ik weet niet eens waarvan wel.. ik let op de prijs :p het zal AH huismerk of Gourmet zijn geloof ik :lol:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Umimeis »

Tja, en dan maken ze het me ook moeilijk door alleen maar natvoer in gelei te eten want in saus lusten ze niet, stelletje verwende nesten zijn het! :lol:

Felix en Gourmet zijn van de Purina fabrikant, ik geloof dat Purina best van redelijke kwaliteit is onder de supermarktvoer.
Ik had 1x een blikje natvoer vd AH en daar stond duidelijk op dat er suikers in zitten.
Op de blikjes van Felix kon ik dat niet vinden. Dus koop ik toch liever Felix dan AH.
Ik kan geen natvoer voor kittens van Felix vinden, dus ja, dan moet ik maar die van de C1000 maar nemen.
Ook daar zitten helaas suikers in. Als Sam 6 maanden is, krijgt hij ook gewoon Felix als traktatie.


En ja, het is denk ik niet zo gezond als die duurdere merken, maar ja, wij mensen eten toch ook wel eens een patatje?
Zolang je ze maar niet alleen maar natvoer geeft, is er niks aan de hand.
Gewoon in de gaten houden hoe je katten erop reageren wbt hun maag en darmen en hun gewicht.
Als ze te dik van worden of als ze er diarree van krijgen, gewoon wat minder of helemaal niet meer geven.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 23 jul 2009 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Camoth »

Wat raar dat er suiker in zit? Katten proeven toch helemaal geen zoet? Wat nutteloos :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Umimeis »

@ Camoth,

Ja, dat klopt. Maar ja, vaak denkt men dat katten hetzelfde proeven wat een mens ook kan proeven.
Net als maaltijdzakjes en brokjes van whiskas, daar zitten ook groentes in, zag ik.
Zo van: wat voor mensen goed is, is voor de kat ook goed, terwijl katten geen groentes nodig hebben omdat ze carnivoor zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door sandy »

Camoth schreef:Wat raar dat er suiker in zit? Katten proeven toch helemaal geen zoet? Wat nutteloos :lol:
Waarom vinden veel katten slagroom dan heerlijk? :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Umimeis »

@ Sandy,
Volgens mij komt dat door de structuur van dat spul. Slagroom voelt lekker aan op de tong.
En misschien de melkachtige smaak?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Camoth »

Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Leonie89 »

geckecked... het is gourmet.. het zijn van die kleine blikjes (denk aan leverpastei) en het is meer een soort mouse iets.. Benthe is er gek op.. bij elk blikje wat we openen denkt ze dat het voor haar is.. :lol:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Welk natvoer raden jullie aan?

Bericht door Umimeis »

:lol: Dat is hier ook ook zo, als ik een blik opentrek, dan staan ze meteen naast me.

@ Camoth,

Dan herkennen ze zeker de geur van melk als ze slagroom eten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie