Logeetjes: wel of niet laten komen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Umimeis »

Tjonge Nyncke, wat een vuile N***i streek van haar!
Ik voelde meteen een woede opkomen toen ik jouw berichtje las.
Jammer dat een vriendschap zo kan eindigen.
Jij zat echt niet fout, zei zat enorm fout.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Boomer »

Deze mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Maar meis, neem jij die aub wel !
Jij hebt de verantwoording naar je eigen dieren toe. Pebles die ziek is en nog moet herstellen. En dan je groep die langzaam weer tot eenheid gaat komen. Daar ga je toch geen nieuwe katten bijzetten? Dan ga je alleen maar 10 stapppen achteruit en dan is het maar te hopen dat je weer op dit niveau komt.
Het is triest dat deze katten dan naar het asiel gaan, maar helaas zijn er te veel dieren de pineut van mensen. En we kunnen niet alles op onze nek nemen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

:roll: Ik wilde er dus twee bij... Deze mensen hebben het echt wel geprobeerd...denk ik. Zoals ik het van hun begrepen heb is de man allergisch en zijn de katten in de stress geraakt door de baby. Wat zou betekenen dat ze erg op hun rust gesteld zijn net als mijn meissies. Die schieten alle kanten op als de deurbel gaat... vooral naar boven en pas weer tevoorschijn komen als het rustig is. Hebben ze van mij, ik houd ook niet echt van bezoek :oops: Het enige wat roet in het eten gegooid heeft is het ongeluk van Pebble. Naar andere (buurt)katten zijn de meissies tot dusver altijd heel relaxt geweest. Ik heb die belofte gedaan... :edoh: Ik kan een "isoleerkamer" maken zodat ze in ieder geval apart komen te zitten. Het enige wat ik verontrustend vind is een bericht van haar waarin ze schrijft dat een van de katten zichzelf ineens heel erg likt. Is dit inderdaad een stress gerelateerd iets of kan dit duiden op blaasproblemen? Zij gaat met hem naar de da om dit te checken, iets wat ook weer vóór haar pleit.

When will I ever learn to keep my big mouth shut! :edoh: :edoh: :edoh: ...een belofte is zo snel gedaan :???:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door tacuma »

Over het doen van te snelle beloftes (die je vervolgens van jezelf dan weer na móet komen!)
kreeg ik eens heel heel goede tip van iemand: zeg dat je er eerst eens even rustig over na wil
denken. Je zegt geen ja, maar ook geen nee... Je kan dan inderdaad alle voors en tegens op
een rijtje zetten, en jezelf ook oefenen in het 'nee' zeggen, wat niet altijd even makkelijk is...

De situatie leek mij erg zwart-wit, maar blijkt dat dus niet echt te zijn. Dat maakt het niet
makkelijker, moet ik toegeven!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Maar ja, je doet een belofte in een bepaalde situatie....niet wetende wat er gaat veranderen.

Als ik de katten-eigenaar was zou ik er geen moeite mee hebben als jij je terug zou trekken, ongeacht wat je rede ervoor is.
Je zoekt een plekje voor je katten waar ze weer rust vinden...ongeacht waar die plek is.

Als deze mensen redelijk zijn, zoals jij aangeeft, dan begrijpen ze het en voelen waarschijnlijk op hun klompen aan, dat het antwoord NEE is.
Dan zeggen ze als jij ermee komt dat ze dat wel hadden verwacht, dat het jammer is maar dat ze er alle begrip voor hebben.

@Umimeis...dank je...het was echt een ontzettende rotsituatie mn voor de kat die zo ongelukkig was, hij zat in de tuin en jammerde het uit...dat ging door merg en been.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door beestenbende »

Ik meen uit je antwoorden te lezen dat je al een beetje een besluit hebt genomen door het te proberen! Het enige wat je je nu moet afvragen is doe je dit uit schuldgevoel, of uit het feit dat je het hebt beloofd, of omdat je de 2 katers kent en denkt dat het wel los zal lopen...Je mag ondanks een belofte, hier op terugkomen omdat de situatie rond je zieke kat enorm is verandert en daar ook rekening mee moet houden, ga je niet verplicht voelen. Wat zijn verdere afspraken bijvoorbeeld als het niet gaat, mag jij ze dan naar het asiel brengen (op hun kosten) of zien ze dat dan als jou probleem?. Hoe dan ook, je moet rekening houden met jou situatie en dat van je katten nú en dan een beslissing nemen en je vooral niet laten intimideren door hun!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Boomer »

Ik heb er moeite mee dat je je belofte wilt nakomen, ten koste van zieke Pebles. Ik snap dat niet zo. :-(
Kijk dan eerst hoe Pebles opknapt en hoe het in je groep gaat. Je groep is ook nog niet 100%
Ze kunnen toch ook zelf een ander huisje zoeken via bemiddeling, krant enz , zonder ze meteen in het asiel te willen stoppen. Vindt het asiel wel de makkelijkste weg en erg op je gevoel intimideren.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door sandy »

Het zal wellicht spreken voor haar dat ze naar de da gaat vanwege het likken, maar het kom mij naar jou toe over als dwingen, kijk is het gaat slechter je MOET ze echt nemen nu.
Als de situatie anders was geweest en er was niks aan de hand geweest met Pebble, sja maar de situatie is wel anders nu, en belofte of niet, daar heb jij rekening mee te houden, niet met de grillen van die mensen.
De katten zijn hun verantwoordelijkheid, niet de jouwe, en als ze geen begrip kunnen opbrengen voor de situatie zoals die nu bij jou is zegt mij dat wel genoeg.

Ik ben ook licht allergisch maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om mijn katten op te ruimen, al zou ik me mn leven lang vol moeten douwen met pillen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door lievelijn »

daarom vroeg ik gaan ze op vakantie of zijn ze bereid het nog even aan te zien??

Als je het zelf echt heel graag wilt, wat ik stiekem denk jou kennende ;-) , zou ik zeggen dat je wel bereid bent om het te proberen maar dan alleen als het beter gaat met pebble! Als ze echt op vakantie gaan zou ik ook echt voor je meisje kiezen.

Het is en blijft hun verantwoordelijkheid, die ze volgens mij een beetje op jou schouders proberen te schuiven. daar moet je mee uitkijken ;-)

in ieder geval heel veel succes hiermee :kissykissy:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

:oops: What was I thinking.... :ehand: Ik wil die twee katertjes heel graag hebben maar niet nu! Gaan ze niet accoord dan is dat jammer... Pebble mag niet lijden onder het feit dat ik "groepsuitbreiding" wens :edoh:

Ze zijn trouwens al op vakantie geweest ;-)

Wanneer ze echt van hun katten houden trouwens, moeten ze wel accoord gaan... die twee mannen komen anders ook in een stresshok terecht... en das voor hun ook niet goed!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Boomer »

Verstandige keuze meid !!!!

Maak alleen niet een belofte die je misschien nooit waar kan maken. Want eerst afwachten hoe goed Pebble gaat opknappen. Anders zit je straks met hetzelfde probleem. Houdt het in het midden en leg de situatie gewoon uit. Ieder weldenkend mens zal dit snappen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

8-) Ik heb m'n gevoel uitgeschakeld... dan kan je geen andere keuze maken :oops: Het welzijn van alle katten gaat voor alles. Maar die van Pebble toch net iets meer! Ze blijven voorlopig waar ze zijn. Niet naar een asiel! God zei dank, Amen en dank U wel :eangel: Ook zij geven Pebble de tijd :grin:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

Pauline, wat mij opvalt ook in dit verhaal is dat nu de man ineens allergisch blijkt te zijn. Hallo, dat was hij allang dus. Komt ineens tot uiting met zijn kindje.
Dat verhaal is dus duidelijk!
Ben trots op je, het valt niet mee en kijk, misschien proberen ze het nu wel. In ieder geval hebben ze jou uitgeprobeerd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

En daarbovenop, katten schieten niet in de stress van baby's. Lees nogmaals de verhalen van de moeders hier.
Ze schieten alleen in de stress van het gedoe van de ouders.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

:eshifty: Allergieën kunnen toch ineens ontstaan...? Of ben ik gewoon naief en wil ik, misschien tegen beter weten in, in het goede van de mens blijven geloven :???:

:geenidee:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Plaats reactie