Doodsoorzaak

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
ElkeD
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:20

Doodsoorzaak

Bericht door ElkeD »

Hallo,

Mijn katje (+/-8 maanden) werd onlangs dood gevonden op de oprit (ver van straat, zelfs in de andere richting vande straat) van mijn buren...
Het enigste wat ik aan haar zag was bloed uit haar neusje.
Betekent dit dat ze aangereden is? Of is er ook nog een andere reden?
Uiteindelijk maakt het niet veel meer uit, maar het was zo ineens en dan heb ik wel graag een reden waarom t kleintje er ineens zonder boe of bah dood lag...
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: oorzaak dood

Bericht door Camoth »

Jeetje zeg, dat is naar! Heel veel sterkte met het verlies :-(

Het kan vanalles zijn. Een gevecht of toch aangereden. De kat van mijn ouders is drie weken terug ook aangereden, werd ook gevonden in de tuin van de buren. Helemaal doorweekt, slap, en bewoog niet meer. Die heeft zich met pijn en moeite naar huis toe weten te sleuren, maar kwam bij de tuin van de buren dus niet meer verder. Het is goed mogelijk dat jouw kat ook ondanks shock en verwondingen heeft geprobeerd naar huis te komen, maar dat het haar niet is gelukt. Vreselijk. :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: oorzaak dood

Bericht door tacuma »

O wat vreselijk voor jullie en voor de kat! Misschien is de kat toch aangereden, en is door iemand
op een wat veiliger plaatsje gelegd.

Van ons een ruim een maand geleden ook een kat doodgereden. Hij moet op slag dood
geweest zijn, want er waren geen verwondingen aan pootjes e.d. te zien. Mogelijk is dat
bij jullie katje ook zo geweest.

In ieder geval veel sterkte gewenst met dit verlies!

Meelevende groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: oorzaak dood

Bericht door Muizenis »

:cry: Dit lijkt inderdaad op een aangereden kat. Het is in en in triest maar het is een risico dat je neemt om een kat buiten te laten. Mijn dieren mogen, zolang ik geen kattenren heb, het huis niet meer uit! Pebble heeft het overleefd maar de gevolgen zijn heftig. Als ik dit dan lees schieten de tranen me in de ogen... Hoe anders had het hier met Pebble kunnen gaan! Het valt me trouwens wel op dat het vooral jongere katten betreft. Ze zijn jong en speels en lijken de gevaren die er op straat zijn niet te beseffen.

Ik wens je sterkte met het verwerken van dit verlies... !

Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: oorzaak dood

Bericht door rieneke »

vaak zie je niets aan een aangereden kat, en is hij overleden aan inwendige bloedingen.
een indicatie is wel als de nageltjes zijn afgebroken, omdat een aangereden kat zich vaak schrap heeft gezet op het asfalt.
sterkte met je verlies.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: oorzaak dood

Bericht door Nyncke »

Zou niet weten wat het is geweest...

Maar veel sterkte met het verlies van je kleintje.
ElkeD
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:20

Re: oorzaak dood

Bericht door ElkeD »

mm, dan toch aangereden, dat was men vermoeden, maar ik dacht dan ook dat ze er misschien altijd iets slechter uit zien...

Normaal kunnen mijn katten niet van de tuin, maar mijn poort was op dat moment stuk en hup ze zat al vanvoor... En ik die dacht dat het niet kwaad kon... Hier komen amper 5 auto's per dag door.
Da's dan de derde kat die sterft seg op 2 jaar tijd pfffffff.. Ik heb er precies weinig geluk mee, maar ik heb zo graag diertjes thuis...
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: oorzaak dood

Bericht door Nyncke »

Ach jeetje, 3 katten in zo'n korte tijd...
Veel sterkte!
ElkeD
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:20

Re: oorzaak dood

Bericht door ElkeD »

Jah.. Daardoor heb ik geleerd geen meer te nemen van een asiel. Ze komen daar precies alleen maar superziek uit.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: oorzaak dood

Bericht door Muizenis »

Off-Topic:

Een kat die aangereden is en als gevolg daarvan overlijdt is iets anders dan een dier dat ziek uit het asiel komt. Niet alle asielkatten zijn per definitie ziek! Ik heb met de diverse katten die ik ooit had uit een asiel alleen maar goede ervaringen. Spijtig om te horen dat jij die ervaring niet deelt.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Doodsoorzaak

Bericht door LONGdress »

Naar vind ik dat altijd. Dat is ook 1 van de redenen dat we niet willen dat onze kat naar buiten gaat.
Plaats reactie