Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Leonie89 »

tjee ik lees alles nu pas.. schrikken zeg.. wel fijn dat hij al zo snel weer aangeeft weer te willen lopen/springen.. super!
en die staart.. onze buurkat is een paar jaar terug onder een auto gekomen en haar staart in ook geamputeerd.. verder is ze helemaal de oude geworden.. liever de staart eraf dan een poot.. maar laten we gewoon hopen dat hij zijn staart ook gewoon weer lekker gaat gebruiken!!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Cari »

Geweldig dat het met Xeon zo goed gaat! Laat hem maar lekker vrij rondbanjeren. Zolang je hem geen pijnstillers geeft, weet hij zelf wel hoever hij kan gaan.
Ik zou die staart gewoon een tijdje aanzien. Ik heb destijds met een vondeling nog acupunctuur geprobeerd, maar waarschijnlijk was zijn staart al langere tijd verlamd en dan heeft het geen zin meer.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

ik vind zijn staart ook van minder belang. Het belangrijkste is dat hij er weer bovenop komt en zoals het nu gaat, gaat dat heel goed.
Hij zit nog wel onder de pijnstilling. Morgenavond is die injectie ongeveer uitgewerkt, dus het is nog spannend hoe het daarna gaat.
Donderdag moeten we vroeg terug komen, dus als hij teveel last heeft kunnen ze er snel wat aan doen.
Gisteren was ik echt bang dat het het einde was, maar gelukkig was het niet zo.
Net ging ik even bij hem zitten en aaide ik hem. Even vond hij het lekker en gaf hij kopjes. Na 5 min was dit over en begon hij te grommen.
Mijn arme ventje zit echt nog niet lekker in zijn vel. Ben wel een beetje huiverig voor de inwendige kneuzingen. Hoop dat deze snel over gaan.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Jatiti
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 jun 2009 12:35
Locatie: Zeeland

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Jatiti »

Goh, ook ik lees dit bericht nu pas, dat is schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat het even zal duren voordat je dat beeld enigszins kwijt bent, maar gelukkig dat het nu alweer beter gaat en die staart komt misschien ook nog wel goed...

Suc6 ermee!

groetjes,
Marianne
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Xeon loopt vandaag weer lekker rond. :edance: We zien met lopen nog heel weinig aan hem. Hij springt ook op tafel enz. Vanmorgen viel het mij op dat Xeon maar met 1 pootje aan de krabpaal bezig was ipv alle 2 de pootjes.
Vandaag is het een spannende dag want de pijnstiller raakt vandaag uigewerkt. Hij is totaal niet zichzelf. Gisteravond was hij heel down. Zat met zijn kopje naar beneden en aaien deed hem niets. Grote ogen enz. Het leek ook wel of hij bang was. Ik herkende hem eigenlijk niet als ons ventje.
Vanmorgen ging hij liggen en ik zag aan hem dat hij het heel voorzichtig deed. Normaal ploft hij neer en nu ging het heel langzaam.
Wel merk ik dat hij weer naar buiten wilt.
Hij zit steeds voor de deur of loopt mee naar de slaapkamer om te kijken of daar een raam open staat. Maar helaas dat mag hij dus nog niet.
Het lijkt alsof hij zijn staart als ietsjes omhoog tilt. Alleen bij zijn kont, maar verder doet hij er niets mee. Soms zit hij gewoon op zijn staart of ligt zijn staart dubbel.
Ben benieuwd wat de arts morgen zegt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Gisteravond kwam Xeon weer voor het eerst bij ons liggen. We merkten dat hij zich steeds beter in zijn vel ging voelen. Hij was gisteren al meer aan het rondlopen.

Vanmorgen op controle geweest bij de DA. En Xeon is BETER veklaard!!! En we hoeven niet meer terug te komen bij de DA. Tenzij wij dit zelf willen. Lopen gaat weer heleaal als vanouds. Hij krijgt ook al meer kracht in zijn staart. We zien af en toe zijn staart topje bewegen als is het nog wel weinig. Ik krijg nu pas het vertrouwen dat zijn staart ook weer goed komt.
De DA staat versteld hoe snel het gaat.
Hij zal nog wel inwendig wat pijn hebben maar daar doet de DA niets aan. Dit omdat Xeon nu zichzelf gaat terug fluiten als hij pijn heeft.
Ik ben zo blij :edance: :edance:

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Wat is het forum toch TOP !! :thup:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door lievelijn »

wouw dat is pas goed nieuws!!!! :eclap: :eclap: :eclap:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Cari »

Hartstikke goed nieuws, ben heel blij voor jullie :edance: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Leonie89 »

nou het topje is toch prima!! dan weet je zeker dat de hele staart werkt!! super!! :edance:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door tacuma »

Wat een heerlijk nieuws! Ik ben heel blij voor jullie.

Gelukkig dat het met een sisser afloopt. Hopelijk gebeurt het nooit meer -maar Xeon zal
zelf ook wel wat voorzichtiger worden na deze nare ervaring.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Cari »

Hopelijk gebeurt het nooit meer -maar Xeon zal
zelf ook wel wat voorzichtiger worden na deze nare ervaring.
Dat kan je vermoedelijk wel vergeten... :pdtfly2: ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Kattenbella »

Geweldig! :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Hilde_72 »

Jeetje, ik lees net pas het hele verhaal, dat was schrikken!
Maar super dat het zo goed is afgelopen!!!!
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Plaats reactie