Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Vanmorgen is Xeon zoals altijd naar buiten gegaan. Ik hoorde al ruim een kwartier zijn gemiauw alsof hij tegenover een andere kat zat. Aangezien hij dit regelmatig doet ( zonder te gaan vechten) gaf ik hier geen aandacht aan. Oei wat stom en nu kan ik mijzelf wel voor de kop slaan.
Na het wandelen met Janco hoorde ik het gemauw nog steeds en ben ik gaan kijken. Ineens gaf het mij een beklemmend gevoel dat er iets mis was. Xeon hing dus tussen 2 takken klem met zijn onderlichaam. Zijn heup aan de ene kant en de rest aan de andere kant. Ik snel een stoel gepakt omdat ik er niet bij kon. Achteraf heeft hij dus steeds lopen roepen. Waarom ben ik niet eerder gaan kijk ...........
Waarschijnlijk is hij gevallen/ gesprongen en zo klem komen te zitten. Xeon was gelukkig ( zover is gezien heb) wel rustig gebleven.
Nadat ik hem bevrijdt had zette ik hem op de grond. Hij zakte meteen door zijn achterhand en kon alleen zijn voorhand gebruiken. Thuis nog eens geprobeert en idem hetzelfde. Hij begon te lopen met zijn voorbenen en gebruikte zijn achterbenen helemaal niet. Deze sleepte achter hem aan. Xeon reageerde gelukkig verder normaal en was gelukkig niet in shock of zo.
Meteen de DA gebeld en kon gelukkig meteen komen. De DA stond al klaar. Bij de DA zag ik dat hij al iets meer met zijn benen deed. Hij wilde deze nu onder zijn lichaam zetten maar dit lukte hem nog niet. De DA keek naar zijn staart, maar hier reageerde hij helemaal niet op.
De eerste prognose is dat het met zijn benen wel weer goed komt, vermoedt de DA maar zijn staart zal misschien verlamd blijven.
Xeon is opgenomen en ze gaan zo foto's maken van zijn rug. Ik wordt tussen nu en een uur ongeveer gebeld voor de uitslag.
Het is dus nu afwachten hoe en wat. Ik heb totaal geen rust in mijn lichaam en ben op van de zenuwen.
Hoop dat ze snel bellen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door rieneke »

afschuwelijk, heb je geen kiepraam, en dan zoiets!
sterkte, en de beste wensen voor je kat.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door beestenbende »

Jeetje heftig zeg! Maar voel je niet schuldig hoor, daar heb je nu juist niets aan! Hopelijk valt het allemaal wel mee, de staart kan verlamd zijn maar kan ook na een aantal maanden weer helemaal goed zijn. Guus heeft ca 6 maanden geleden ook zijn staart gebroken en was ook verlamd, volgens de da zou hij dit altijd houden. Maar na een maand of 4 is alles weer goed en het werkt ook nog! Maar wat sneu voor Xeon.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Cari »

Agossie, wat akelig! Hopenlijk hebben zijn zenuwen slechts bekneld gezeten en geen permanente schade opgelopen. Het feit dat hij zijn poten alweer iets wil gebruiken, is wel een heel goed teken. Mocht zijn staart uiteindelijk toch verlamd blijven: zonder staart is het leven nog net zo mooi! Sterkte met 'm!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Uumie »

He wat eng! :( Hopelijk komt alles goed met Xeon. Heel erg veel sterkte!!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door lievelijn »

wat een nare situatie zeg! sterkte!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Ze hebben net eindelijk gebeld van de DA. Gelukkig is er niets met zijn rug. Ze gaan nog wat bloed afnemen om te kijken of hij inwendige bloedingen heeft. Verder heeft hij pijnstilling gekregen. Xeon was alweer aardig boos aan het doen vertelde de DA, dus goed teken
Hij mag nu in een beperkte ruimte dus heb een hoekje afgezet van 1 x 1 meter.
We moeten over 3 dagen weer terug komen. Ik ga hem zo lekker ophalen en dan hoor ik het verder hoe en wat.
Bedankt voor alle lieve berichtjes.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door tacuma »

Wat een schrik! Hopelijk komt het toch weer helemaal goed met Xeon. Ik duim voor jullie.

En maak jezelf geen verwijten: dit verwacht je toch nooit? Als je het wél wist, was je meteen
gaan kijken!

Sterkte in ieder geval, en hou ons op de hoogte.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Xeon is weer thuis. Heb een klein afgesloten plekje gemaakt voor hem met een slaapzak op de grond en nood kattebak. Hij stond gelukkig net weer recht op ( half optrekkend aan zijn voorbenen) dus ik heb alle hoop dat het weer goed komt. Meteen de planken hoger gezet zodat hij er niet uit kan klimmen. Hij liep net heel wankel 2 stapjes, ook met zijn achterbenen. Zijn staart is afwachten.
Xeon was behoorlijk aan het blazen en grommen toen ik aankwam. Ook naar mij even maar dat was snel over.
Zijn bloed waardes waren allemaal te hoog , dus hij heeft ergens een ontsteking. Hij heeft hier een anibiotica inectie en pillen voor gekregen.
Zijn pijnstil injectie werkt nog 2 dagen door. Hij ligt nu heel zielig alleen en hij vindt het helemaal niets. Hij zal wel flinke kneuzingen hebben
Donderdag ochtend om 9 uur moeten we terug komen.
Ik begin zelf ook weer wat rust te krijgen. Ik weet dat ik dit niet had kunnen voorkomen maar vraag mezelf wel steeds af hoe dit had kunnen gebeuren.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Cari »

Gelukkig is ie weer thuis - dat is toch de beste plek om te herstellen. Hij zal zich inderdaad best rot voelen. Aan de ene kant beperkt in zijn bewegingen en aan de andere kant zal ie ook best veel pijn hebben. Maar 't komt vast helemaal weer goed met 'm.
Kwel jezelf niet met gedachten waar toch nooit een antwoord op komt ;-)
Sterkte allebei!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Gita »

Sterkte voor jullie!!!

Ik snap dat je jezelf wel voor de kop kunt slaan, zeker nu je weet wat er aan de hand was. Het heeft alleen zo weinig zin, als we alles van te voren zouden weten, toch?
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door tacuma »

Met dieren (en met kleine kinderen!) gebeurt het helaas maar al te vaak dat er iets aan de hand
is, zonder dat je weet waar het door komt, en zonder dat je het ooit te weten komt.
Inderdaad soms om gek van te worden -maar daar heeft niemand wat aan. Die energie kan je
beter aan iets anders besteden!

Het klinkt hoopvol zoals het nu met Xeon gaat. Had hij die ontsteking al, of is dat een gevolg
van die beknelling? Ik wens jou veel sterkte, en Xeon beterschap!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Kattenbella »

Menn, ik lees dit nu pas, wat een schrik! Ik duim voor je. Het is in ieder geval al positief dat hij wat op zijn achterpootjes heeft gelopen.
Bah en de bah, spanned voor jullie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Boomer »

Het hersel van Xeon gaat super. :edance: Gisteravond heeft hij een hele tijd geslapen in zijn afgezette ruimte. Tot wij opeens een klap hoorde. Xeon was het niet meer eens met zijn beperkte ruimte. Hij is dus omhoog gesprongen op een kast van 1.40 meter en kwam de kamer binnen strompelen. Zijn achterhand leek wel dronken zo zwalkte hij. Wij hem terug gezet en toen begon hij te grommen van protest.
10 min later was hij er weer uitgesprongen. Opzich een heel goed teken natuurlijk maar ja hij moest rust houden. Aangezien nu hij alleen maar meer gestressed raakte, hebben we hem even zijn gang laten gaan. Hij sprong in de radiator mand en daar heeft hij de hele avond geslapen.
Toen we naar bed gingen lag hij op de kussen van Janco. We hebben hem daar maar laten liggen en ik ben vannacht een paar keer wezen kijken.
Hij begint steeds beter te lopen :edance: Zijn staart doet helaas nog niets ,maar ik vind dat het laatste probleem.
Ik heb de DA gebeld en aangezien het loslopen toch het minste stress geeft, laten we Xeon nu even zijn gang gaan.Hij zei ook dat katten zelf aangeven wat ze wel en niet kunnen als ze pijn hebben. Ik moet er wel op letten dat hij rustig blijft en niet gaat spelen enz. Dat is nog teveel.
Xeon is nog steeds niet zichzelf dat zie ik wel, maar dat is logisch.
Gelukkig eet en drinkt hij goed. En zijn AB tabletten gaan er makkelijk in.

Zelf ben ik ook een stuk rustiger , alhoewel er wel steeds allerlei vragen door mijn hoofd schieten. Maar goed ik zal inderdaad hier nooit antwoord op krijgen. Het beeld van Xeon klem in de boom krijg ik ook nog niet van mijn netvlies. Dat zal wel even tijd moeten hebben.

@Laura. We weten niet of hij al een ontsteking had of dat het door het ongeluk is gekomen. De DA ging hem testen of hij inwendige bloedingen had en toen kwamen deze waardes eruit. De meeste waren te hoog.
Laatst gewijzigd door Boomer op 21 jul 2009 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Xeon heeft klem gezeten tussen 2 takken

Bericht door Katrin »

fijn dat het beter met xeon gaat, denk ook dat je hem maar beter zelf kan laten bepalen waar hij wil liggen.
goed dat hij eet en drinkt.
sterkte ermee.
Plaats reactie