Nieuwe kitten bij bijna 1 jaar oudere kat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Banjer en Smartie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2009 17:07
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Nieuwe kitten bij bijna 1 jaar oudere kat

Bericht door Banjer en Smartie »

Hallo,
ik heet Helena en ben het baasje van Banjer en Smartie.
Smartie is bij ons gekomen doordat een vriendin hondsdol werd van de kittens die háár poes kreeg (uit een "oeps"-nestje).
De zoon van mijn vriendin ging niet super met de dameskittens om (bij de heren deed hij niks) en dus besloot ik om de dameskittens mee te nemen.Inmiddels is één van de 2 dameskittens herplaatst en heet nu Holy.Ze woont 2 straten verderop en Smartie komt er nu regelmatig op visite (de buren en ik hebben goed contact met elkaar).
Smartie heet bij binnenkomst al zo,toen we (mijn partner en ik) nog niet besloten hadden dat we haar zelf zouden gaan houden.Gister hadden we besloten haar zelf te houden en dus hebben we haar defenitief Smartie-Kuching genoemt maar haar roepnaam zal Smartie blijven.
(De andere kittens die bij vriendin verbleven hebben nu óók hun stekkie gevonden heeft ze tegen mij gezecht). :edance:
Nu heb ik een kat die Banjer heet die 20 juli 1 jaar word.Banjer die blaast nog veel naar Samrtie terwijl hijzelf jonger was toen hij iets minder als een jaar geleden bij ons kwam wonen :!: .
Zal het blazen naar elkaar te maken hebben met terretoruim bewaken enzo?Of moet ik me druk maken om andere zaken?
De oppaskatten die blazen óók naar haar.Of weten ze niet met de kitten om te gaan :?:
Ze vallen elkaar niet aan als het gaat om echt vechten,maar het is meer blazen en sjagerijnig doen naar elkaar toe.
Banjer is een buitenkat en ik weet niet wat Smartie doen gaat.
Voorlopig moet die binnen blijven want ze heeft een voorpootje verstuikt (teengewricht).Advies van DA is komende week rust geven en zodra ze (Smartie) koorts krijgt dat hoger als 39 graden is moet ik metéén bellen.Nu zit ze op 38,5.Klimt en speelt gewoon,alleen gebruikt haar pootje iets minder.
Smartie zie je hieronder.
Van Banjer heb ik nog geen recente foto kunnen maken.
Afbeelding
Een kattige groet van Banjer-Zaggeüs en Smartie-Kuching.
**********************************************************
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nieuwe kitten bij bijna 1 jaar oudere kat.

Bericht door Umimeis »

Maak je geen zorgen, in het begin grommen ze en blazen ze naar elkaar. Maar een tijdje word dat wat minder of verdwijnt dat helemaal.

Mij kat van 1 jaar deed dit ook. Oudere katten vinden kittens vaak een beetje eng of raar omdat ze zo druk zijn. Wanneer het kittentje langer bij jullie woont en op ten duur ook geholpen is, zal hij waarschijnlijk wel rustiger worden.

Je zou eventueel een Feliway stekker bij de dierenarts kunnen kopen, die scheid hormonen af die katten zelf ook afscheiden. Hierdoor zullen de katten rustiger worden.
Je kunt ook druppeltjes valeriaan op bepaalde plekjes druppelen (op bed, mandje, krabpaal of oude handoek/sprei enz)
Ook hier worden ze vaak rustiger van.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Nieuwe kitten bij bijna 1 jaar oudere kat

Bericht door Mandy »

Ik heb dit al eens in een topic gevraagd en ook wel al antwoord gekregen maar wil het toch nog eens kwijt!

Ik heb een Poes ( Mietsie ) van 1,5 jaar en een katertje ( Max ) van 5 maanden!
Nu is het zo, Max die is ja nog heel erg jong en ook erg speels!
Hij rent echt steeds achter Mietsie aan als zij maar op de grond is.
En als Max haar heeft laat Mietsie zich dat gevallen, ze doet totaal niets terug.
Mietsie trekt zich dus een beetje terug en ligt bijna de hele dag op de kast in de gang.
Als ik merk dat Max als achter Mietsie aan gaat ga ik erachter aan en roep ik concequent NEE tegen Max!
En als hij echt niet ophoud dan zet ik heb eventjes op de slaapkamer!
Is dit goed wat ik doe of heeft iemand nog wat tips voor mij?
En gaat dit gedrag wel over?
Love cats
Plaats reactie