Aan nieuwe meubels krabben

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Aan nieuwe meubels krabben

Bericht door Siris »

Heel erg herkenbaar, alleen die van mij krabt aan de krabpaal en aan de bank :roll: En als ik haar corrigeer dan zit ze me echt zo aan te kijken van "heb je tegen mij" en gaat vrolijk verder.

Heeft iemand dan ervaringen mee, dat als je die keep-off spray gebruikt, ze dan ook de bank gaan mijden, want ook ik ben een beetje bang dat ze straks de bang gaan mijden.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Aan nieuwe meubels krabben

Bericht door tacuma »

De spray van Keep off heb ik gebruikt op de zijkanten van de bank. Ik heb niet gemerkt dat de katten daana niet meer op schoot wilden gaan: blijkbaar ruikt het heel plaatselijk vies, en willen ze die geur liever niet aan hun pootjes krijgen. Ons sociale leven heeft er dus niet onder geleden! ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Aan nieuwe meubels krabben

Bericht door loek »

Hoi Rieneke
Is dat krabben echt (alleen) om te markeren? Ik dacht dat ze vooral hun nageltjes willen scherpen? Ik weet het ook niet hoor....
Dat sproeien hoop ik voor te zijn (en te voorkomen) door Diesel op tijd te laten castreren...Beetje ander onderwerp. Maar vroeg me af of jij je kater ook hebt laten castreren? Wel super dat die methode daartegen hielp! Mocht (afkloppen) ik er toch ooit mee geconfronteerd worden ga ik deze in gedachte houden!

Bij mij komen ze trouwens ook nog gewoon op de bank en schoot, keep off spuit ik op de zijkanten. (maar zoals gezegd..ik ben er niet heel trouw mee...)

(gaat weer even opstaan om bank te bespuiten)
gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Aan nieuwe meubels krabben

Bericht door Hilde_72 »

Toch maar geen keep-off spray gekocht, op advies van de dierenwinkel-medewerkster. Zij had de ervaring dat de katten mijlenver van de bank vandaan bleven, en dat is nou ook weer niet de bedoeling, zo ongezellig is dat ;-) . Ik heb het een weekje op zn beloop gelaten, en het gaat redelijk moet ik zeggen! Ze proberen het af en toe wel, maar als ik hard "eh" zeg, dan rennen ze gelukkig weg. Tot nu toe valt het mee met de schade, dus ik ben hoopvol gestemd :eclap: .
Uiteraard gaat de kamerdeur dicht als ik weg ga. Vond ik eerst wel zielig, liggen ze net heerlijk te slapen op hun favoriete plekje, jaag ik ze de kamer uit... Maar ze hebben dan nog twee kamers én de gang én de keuken tot hun beschikking, ruimte zat toch :lol: .

En dat krabben is volgens mij ook niet alleen maar om te markeren. De bank is gemaakt van een (voor de katten) heerlijke stof waar ze lekker aan kunnen krabben... Snel ook maar nageltjes geknipt, dat scheelt ook weer!
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Aan nieuwe meubels krabben

Bericht door Roos en Minousch »

Bij mij wrod de bank eigenlijk niet gebruikt, en als hij word ebruikt is het om eve uit te rekken, en zeker niet om de nagels te scherpen.
Ik heb hier 2 krabpalen staan, en daar scherpen ze hun nagels aan.
Wat je zou kunnen doen is de krabpaal in de loop zetten zeg maar zodat ze de bank overslaan.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie