Kitten en vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten en vakantie

Bericht door Umimeis »

Opzich is het een goed idee om je kitten bij je moeder te brengen, zeker wanneer je er maar 1 hebt.
Ik heb 2 katten en het is niet mogelijk dat ik ze alle 2 bij m'n ouders onderbreng omdat zij een hond hebben.
Nou is die hond dol op katten,maar mijn katten zijn niet dol op honden...helaas.

Ik ga gelukkig maar 1 weekje weg begin september. Mijn moeder en een goede vriendin gaan allebei om de beurt even langs om Flea en Sam eten te geven. Ik denk wel dat ik mijn vriendin vraag of ze wat vaker dan 2x per dag komt kijken omdat ze een paar huizen verderop woont en dat ze ze 's avonds tegen 22.00 u. naar binnen roept...of in elk geval even kijkt of de katten in de buurt zijn. Ze mogen namelijk gewoon naar buiten want ik heb een kattenluik die gewoon vh slot blijft. Zo hebben ze de vrijheid wanneer ze binnen of buiten willen zijn.
Sam draagt omdat hij nog zo jong en ongecastreerd is een halsbandje met een kokertje, Flea die draagt geen halsbandje omdat die ouder is, de buurt beter kent en al lang gecastreerd is.
Sam kent de buurt ook al redelijk en gaat ook al uitzichzelf door het luikje naar buiten en naar buiten.
Ik kan hem en wil hem niet binnenhouden terwijl Flea wel lekker overal mag komen, vandaar. En tegen die tijd dat ik op vakantie ga is Sam ook al 5 maanden, oud genoeg dus om naar buiten te mogen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Kitten en vakantie

Bericht door chellemi »

Hoi,

Ik zou wel 2 lijntjes meenemen en als de deur openstaat, de katjes aan een lijntje doen.
Stel dat ze weglopen..
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Kitten en vakantie

Bericht door Tember »

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om ze thuis bij me te laten. Mijn ouders hebben goed voor Erwin gezorgd en ik heb een vriendin ook een sleutel gegeven en die is ook een aantal keer hier geweest om met hem te spelen. Het is allemaal goed gegaan en alles is heel gebleven. Erwin is zelfs wat knuffeliger geworden en lijkt ook wat wijzer te zijn. Het lijkt alsof die anderhalve week zonder ons hem goed heeft gedaan.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kitten en vakantie

Bericht door Mandy »

Ik ga helemaal niet op vakantie, kan me katten niet eens missen :-P
Whahahah, dus voor mij is het best makkelijk, ga wel op balkon zitten of een dagje zwemmen :edance:
Love cats
Plaats reactie