Maandenlang nachtelijk gemauw

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door Naatje85 »

hoi mensen,
ik ben echt radeloos hoopelijk kunnen jullie helpen.
ik heb hier 4 katten allen katers waarvan 1 is gecastreerd.

Toby is de oudste van 3 en is niet gecastreerd.
Hij houd ons al maanden wakker met nachtelijk gemauw, hij mauwt zelfs zo hard dat de buren het kunnen horen!
af en toe lijkt het wel of hij een serenade houd :eboohoo: ,
alleen 1 nadeel in onze oren klinkt het niet zo mooi.

ik heb alles al geprobeerd deuren dicht, deuren open, zelfs een plantenspuit helpt niet.
het enige wat een beetje helpt is als je boos zn naam roept dan houd hij even op en na een 20 min begint hij weer. :pdtbur2:
ook negeren heb ik geprobeerd maar dat werkt ook niet hij gaat gemakkelijk de hele nacht door en het begint ongeveer 10 minuten nadat wij naar bed gaan tot de volgende ochtend de laatste uit bed komt en dan begint meneer gelijk met mauwen omdat hij zn ontbijt wil natuurlijk.

ivm de jongste kat heb ik altijd de slaapkamer deur open staan want die wil perse bij ons op bed liggen en de andere 2 heb ik ook geen last van behalve dat ze af en toe achter mekaar aan rennen in de gang en het net een soort wedstrijdje lijkt hahaha.

Ik ben echt radeloos afgelopen nacht was ik haast in staat om toby een gooi te geven mja dat is ook niet zo gek als je dit al maanden aanhoort en maar halve nachten slaapt door je kat.

hopelijk kunnen jullie helpen.
Groetjes Nathalie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Roos en Minousch »

Er is 1 optie..

castreren..
Ze willen lekker naar de vrouwtjes toe, en dan gaan ze miauwen.
Ik denk dat als je ze castreert al een heel eind komt.
En je moet hem negeren, elke aktie van jullie kant is aandacht, en dan gaat hij vrolijk verder.
Geen aandacht aan schenken, niet roepen niet reageren.
Het zal moeilijk zijn, maar je moet echt een paar dagen consequent zijn.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Naatje85 »

dankjewel voor je reactie.
alleen is er echter 1 probleem ik heb momenteel niet het geld om alle katten te laten castreren.
en gezien toby de heerser is over alle 4 lijkt het me niet verstandig hem eerst te castreren.
ik heb al info over goedkope dierenartsen heb er zelfs 1 gevonden die chippen en castreren voor 150,- doet en dan zijn het 3 katten gezamelijk die gecastreerd worden.
ik ben nu dan ook bezig om te zorgen dat die 150,- beschikbaar komt maar voordat het zover is ben ik al gauw een paar maanden verder.
en helaas is er niemand in deze tijden die zoveel geld kan missen om te lenen.
gr nathalie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Roos en Minousch »

Tja om eerlijk te zijn vraag ik mij dan af waarom je er zo veel hebt..
Wat als er 1 iets gaat mankeren, en je bent ineens 500 euro kwijt....
Ik snap dat je vanwege de crisis wat kort zit, maar daar moegen de katten niet onder lijden vind ik.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Naatje85 »

het is niet dat ik kort zit vanwege de crisis, maar ik zit in beheer.
kijk mankeerd 1 van die katten echt wat dan wil de dierenarts de rekening wel opsturen maar voor een gewone castratie en chippen weigeren ze dat :-( .
en voordat alles zover is bij mijn beheer dat ik die 150,- in bezit heb ben ik dus wel even verder, vandaar ;-)
ik ben al opzoek geweest naar een dierenarts die het op rekening wil doen maar tot nu toe weigeren ze allemaal voor zo'n standaard ingreep een rekening te sturen.

sorry dat ik dit niet eerder heb uitgelegd.
gr nathalie
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Roos en Minousch »

Je zou ook 1 kat per keer kunnen doen denk ik.
Maar we dwalen af.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Kattenbella »

Misschien kan je eerst het chippen laten zitten en de castraties laten doen. misschien elke maand 1 dier te beginnen met Toby. Zo zijn de kosten ineens niet zoveel.
Je kater eerst laten castreren is niet erg. Volgens mij kijk je tegen je katten aan als tegen een hondenroedel, maar bij katten werkt dit anders.
Misschien eerst Toby en dan verder voor die deal gaan, want 150 euro voor castraties plus chippen is netjes.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door lievelijn »

ik zou inderdaad ze 1 voor 1 laten doen.
en inderdaad een erg nette prijs!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door beestenbende »

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Als je van het nachtelijke mauwen af wil is er eigenlijk maar een echte oplossing en dat is castreren. Ik begrijp dat je ze niet allemaal tegelijk wil en kan laten helpen. Maar zou juist met hem beginnen, hij veroorzaakt het probleem en zou dus als eerste geholpen moeten worden, lijkt me. Zet een bench voor hem neer, zodat hij na de castratie de rust en ruimte heeft om bij te komen, maar de rangorde zal hier niet snel door veranderen hoor. Zijn inderdaad geen honden. En kan jij straks weer lekker slapen!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Maanden lang nachtelijk gemauw

Bericht door Naatje85 »

hoi allemaal ,
bedankt voor de reactie. :smile:
ik dacht dat het zeker wel qua rang zou uitmaken maar dat komt omdat mijn oude dierenarts in zaandam dit had aangegeven toen ik het met hem besprak.
het is in ieder geval fijn om te weten dat er een oplossing is ;-)
en ik ga er dan ook achteraan dat hij zo snel mogelijk geholpen kan worden zodat wij en onze buren weer een goede nachtrust hebben.

hebben jullie nog overigens dierenartsen in delft die jullie af- of aanraden?
ik ben namelijk nog steeds op zoek naar een goeie en zoals iedere eigenaar wil ik uiteraard wel 1tje die goed voor me beestjes zorgt.

gr nathalie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door Umimeis »

Wbt de omgeving Delft weet ik niet,maar ik zou wel heel goed rondvragen (ook bij de dichtsbijzijnde plaatsen) voor hoeveel de dierenartsen chippen en castreren want dit kan per DA erg verschillen en het kan nog goedkoper dan €150.

Ik was voor het bijvoorbeeld chippen en castreren en vaccineren + paspoort die je toch nooit gebruikt (kreeg je er automatisch bij) van Flea maar €97 kwijt.
Maar ja, misschien is het in Veendam (Groningen) goedkoper.....dan de rest van Nederland? :lol: Heb geen flauw idee.

En met Sam komt uit het asiel, daarvoor moest ik €90 betalen, daar is hij ook gechipt en gevaccineerd en word hij als hij 6 maanden is ook gecastreerd.

En voor de rest sluit ik me bij de anderen aan.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door Admin »

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de kat 's nachts begint te miauwen vanwege paringsdrang, maar je moet ook niet uitsluiten dat het een andere oorzaak kan hebben. De meeste gevallen die bij de dierenarts binnenkomen met dit probleem, hebben óf te maken met hoge leeftijd van het dier en dementie, óf het dier heeft problemen met de schildklier. Aangezien het voor een dierenarts erg gemakkelijk is om even te voelen hoe het met de schildklier zit, is dat misschien zo gebeurd (al hoor je niet vaak dat een kat van 3 het al aan zijn schildklier heeft).

Mocht het wél komen doordat hij niet gecastreerd is, dan zou ik hem toch het eerst laten castreren. Mocht hij daardoor van zijn troon gestoten worden door 1 van de andere 2, dan is dat de natuurlijke gang van zaken. Uiteindelijk heb je dan 2 gecastreerde katers, die minder stress in de groep brengen dan als je er maar 1 had.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door lievelijn »

maar wat ik me nu ineens afvraag.. miauwt ie nou niet meer als je hem in de slaapkamer laat??
als hij dan stopt is het toch andacht vragen denk ik..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door Kattenbella »

Als het goed is kijkt de dierenarts de kat eerst goed na voor de castratie. Het is inderdaad wel handig om zijn gedrag te vermelden.

Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als het opgelost zou zijn met in de slaapkamer laten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Maandenlang nachtelijk gemauw

Bericht door Naatje85 »

Umimeis schreef:Wbt de omgeving Delft weet ik niet,maar ik zou wel heel goed rondvragen (ook bij de dichtsbijzijnde plaatsen) voor hoeveel de dierenartsen chippen en castreren want dit kan per DA erg verschillen en het kan nog goedkoper dan €150.

Ik was voor het bijvoorbeeld chippen en castreren en vaccineren + paspoort die je toch nooit gebruikt (kreeg je er automatisch bij) van Flea maar €97 kwijt.
Maar ja, misschien is het in Veendam (Groningen) goedkoper.....dan de rest van Nederland? :lol: Heb geen flauw idee.

En met Sam komt uit het asiel, daarvoor moest ik €90 betalen, daar is hij ook gechipt en gevaccineerd en word hij als hij 6 maanden is ook gecastreerd.

En voor de rest sluit ik me bij de anderen aan.
thnx voor je reactie maar die €150,- is voor chippen en castreren van 3 katten en niet 1 ;-)
en voor de andere, hij mag de slaapkamer al in omdat de deur al open staat voor de jongste (Mika van 1,5) dus ik denk inderdaad dat castreren de best optie is
Plaats reactie