Twee kittens stoeien en vechten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Evc
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:11

Twee kittens stoeien en vechten

Bericht door Evc »

Hey allemaal,

Ik heb me twee weken geleden een kitten aangeschaft, gewone Tabby, genaamd Louis. Hij voelt hier zich al helemaal thuis.
Gisteren is er een tweede kitten bijgekomen, Marie, ongeveer dezelfde leeftijd.

De twee stoeien de hele tijd, maar ik heb de indruk dat het naar vechten neigt, met krabben en blazen als gevolg.

Gaat dit over? Wat moet ik doen/niet doen?

Groetjes!
Laatst gewijzigd door Admin op 10 jul 2009 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: 2 kittens, dringend hulp!

Bericht door Kattenbella »

Hoe oud zijn ze? Kittens kunnen soms heftig tekeer gaan onderelkaar en zo te horen gaat het wel gelijkelijk op. De een kruipt niet weg voor de ander.
Een dag is kort en volgens mij gaat dit wel goed.
Klinkt hard, maar zolang de bloedspetters niet in het rond vliegen valt het volgens mij mee en komt het goed.

Je kan ze zelf ook een beetje sturen met speeltjes.

Succes en veel plezier met je kittens!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Evc
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2009 14:11

Re: 2 kittens, dringend hulp!

Bericht door Evc »

alvast bedankt voor je snelle antwoord!

Louis is ongeveer 9 weken, met Marie ga ik morgen pas naar de dierenarts. Maar ik schat dat zij ook rond de 8 à 9 weken oud is.

Daarnet was Marie aan het slapen en was Louis constant over haar buikje aan het lekken en aan het zuigen aan een van haar tepeltjes. Is dat gedrag eigenlijk nog normaal voor een kitten van zoveel weken?

Ondertussen zijn ze weer aan het rondspurten doorheen de kamer, hopelijk zijn ze binnenkort de beste maatjes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Twee kittens stoeien en vechten

Bericht door Kattenbella »

Ja, dat gedrag is normaal. Hij is nog maar net bij zijn moeder vandaan en herkent iets in Marie. Het spurten is prima, gaat helemaal goedkomen.
Misschien kan je Louis een knuffeltje geven om op te sabbelen.Kennelijk heeft hij hier nog behoefte aan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Twee kittens stoeien en vechten

Bericht door loek »

Evc,
Ik had een tijdje terug een vergelijkbare vraag. Ben er nu wel heel erg gerust op dat het normaal is. Bij mij blazen ze echter niet naar elkaar. Wel af en toe de haren overeind, oortjes naar achteren. Maar mijn kittens waren wel gewend aan elkaar, broer en zus.

Ze liggen het andere moment lekker te slapen samen...Doen jouw kittens dat ook? Of is het alleen vechten en verder elkaar uit de weg gaan?

succes met de kleine hummeltjes! Die van mij worden al groot..uhm vind ik dan haha. (maar ik vind volwassen katten ook heel enorm groot nu....dus zal wel aan mij liggen ;-))
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie