Goedkope dierenarts

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Goedkope dierenarts

Bericht door Naatje85 »

hey hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum.

ik heb 3 katers die ik wil laten chippen en castreren, maar aangezien de prijzen erg uiteen lopen en ik niet veel geld heb ben ik op zoek naar een goedkope dierenarts.

heeft iemand enig idee?

groetjes Naatje85
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: goedkope dierenarts

Bericht door TuttiFrutti »

Ik zou er gewoon een paar in je buurt opbellen en vragen wat het kost? Lijkt me het handigst in ieder geval..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: goedkope dierenarts

Bericht door Naatje85 »

die bij mij in de buurt zijn erg prijzen en er is iemand die bereid is voor me een max 2 uur te rijden om bij een dierenarts te komen. :grin:

groetjes Naatje85
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: goedkope dierenarts

Bericht door ktje »

Bij ons hadden ze afgelopen maand chippen voor de helft van de prijs en Lionell hebben wij vorig jaar laten castreren voor de helft van de prijs. Hier hebben ze af en toe van die acties. Misschien naar zo iets kijken?
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: goedkope dierenarts

Bericht door TuttiFrutti »

Hm 2 uur rijden voor een paar euro verschil, lijkt me niet heel handig.. (tenzij jouw katten het fijn vinden in de auto?)
Tja, op zich als je katten neemt weet je dat je voor deze kosten komt te staan toch?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: goedkope dierenarts

Bericht door Nyncke »

Weet niet waar je woont maar op 17 juli is het chippen in Oss 10 euro ( gaat uit van dierenbescherming en is in een buurthuis )

Er schijnen meer acties door het land heen te zijn.

Hier in de buurt, Vorstenbosch is de beste en goedkoopste plek voor castreren en steriliseren ( 28 en 68 euro)
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: goedkope dierenarts

Bericht door Katrin »

Misschien dat een dierenarts bereid is 1 prijs te maken als je ze alledrie tegelijk laat behandelen?
Je kan het allicht vragen.
Zo niet dan bijv. elke maand 1 kater laten behandelen?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: goedkope dierenarts

Bericht door lievelijn »

Naatje85 schreef:die bij mij in de buurt zijn erg prijzen en er is iemand die bereid is voor me een max 2 uur te rijden om bij een dierenarts te komen. :grin:

groetjes Naatje85
2 uur terug met een gecastreerde of gesteriliseerde kat :???: lijkt me niet zo lekker voor t beestje.. en wat als t mis gaat?
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door ktje »

2 uur is inderdaad erg veel hoor als ze net zijn geopereerd! En wat te bedenken aan de bezinekosten, zo goedkoop ben je dan ook niet meer uit.

Kijk eens in de buurt of er van die acties zijn bv bij asiels en andere dierenartsen.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door Gita »

Misschien heel lullig dat ik het zeg Naatje maar ik heb moeite met het feit dat je drie katten hebt en ze twee uur in de auto wil laten reizen omdat daar een behandeling bij een dierenarts goedkoper is. Hoe moet dat als ze een keer ziek zijn? Vlooien hebben? Ontwormd moeten worden? Een poot breken? Speciaal voer moeten hebben omdat ze bijvoorbeeld blaasgruis hebben?

Ik snap heel goed dat het beregezellig is om drie katten te 'hebben' maar dieren hebben ook verzorging nodig en daar hangt, zeker als ze ziek worden of zijn, best een prijskaartje aan.

Dit moest ik gewoon even kwijt.
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door Nyncke »

Wat is er mis met prijsbewust te zijn?
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door Naatje85 »

hey allemaal,

dank je wel voor het reageren.

ik zei ook max 2 uur en het is inderdaad ook wel wat lang maar aan de andere kant, als ze nog suf zijn slapen ze alleen maar en hebben ze er nauwelijks last van, dit is de ervaringen met mijn vorige katten en honden...het is niet zo dat dit mijn eerste katten zijn hoor...

de rest qua entingen etc krijgen ze gewoon hoor het is niet zo dat ik ze laat stikken omdat ik geen geld zou hebben...beetje raar dat dat gesuggereert wordt :???: ik zei inderdaad dat ik niet veel geld heb maar als het nodig is krijgen ze echt wel de behandeling die ze nodig hebben.

ik wil de beestjes in 1x laten behandelen dat scheelt mij tijd en kosten maar alle drie de katers zijn er ook vanaf en zitten ze niet tot 3x toe met een kater die niet lekker is en een geur die niet zou kloppen etc.

en qua bezine, mijn vriendin ( die het aangeboden heeft ) rijd in een hele zuinige auto, die rijd 1 op 21 op de snelweg, dus dat zal geen probleem zijn.
wat betreft een paar euro verschil...
of ik nu 3 x 75 euro moet betalen en 25 euro benzine...250 euro dus
of dat ik 3 x 45 euro betaal en 25 euro bezine...160 euro ...dat scheelt toch wel wat meer dat een paar euro niet?
in mijn portomonee is dat een hoop verschil...

en wat betreft misgaan...er kan altijd wat misgaan...maakt niet uit waar je bent of hoe lang je rijd.

ik wist niet dat er dat soort acties waren...ik moet maar eens goed gaan zoeken dan, hebben jullie eventueel namen van instellingen of dierenarts die hier aan mee doen?

ik heb bij mij in de buurt al gevraagd voor een combi prijs maar dat doen ze dus niet... :evil:

groetjes Naatje85
Gebruikersavatar
Naatje85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:52
Locatie: Delft

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door Naatje85 »

Nyncke schreef:Wat is er mis met prijsbewust te zijn?
Nyncke ik ben het helemaal met je eens

vooral nu alles steeds duurder wordt...betekend echt niet dat je je beest laat stikken toch?

ik heb gewoon een vaste dierenarts voor als er wat zou zijn maar omdat dit inderdaad een behoorlijk kostenplaatje is ben ik nog meer prijsbewust.

het is een eenmalige actie en dan mag je toch wel kijken wat de goedkoopste mogenlijkheid is?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door lievelijn »

Er is niks mis met prijsbewust zijn, maar je bent nieuw hier en verder niks geen uitleg dus denk dat mensen zich dan wel terrecht dan wel onterrecht zorgen maken!

en pfff 2 uur rijden met je kat die net geholpen is vind ik nogal wat
ik zei ook max 2 uur en het is inderdaad ook wel wat lang maar aan de andere kant, als ze nog suf zijn slapen ze alleen maar en hebben ze er nauwelijks last van, dit is de ervaringen met mijn vorige katten en honden...het is niet zo dat dit mijn eerste katten zijn hoor...
nou mijn poezenbeest wou dus echt niet meer slapen.. terwijl ze omviel van de slaap (letterlijk) dus als ik 2 uur met poezel in de auto gezeten had was dit echt niet goed geweest!

Misschien heeft t ook zin om te zeggen waar je woont.. helpt met het meedenken/zoeken... maar ik zou zelf tot max een half uur enkele reis hanteren :roll: voor t welzijn van je beestjes... sommige katten worden misselijk van de verdoving.. nou lekker hoor als je dan nog 2 uur in een auto moet zitten...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Goedkope dierenarts

Bericht door TuttiFrutti »

Ik bedoelde niet dat je katjes de zorg niet krijgen die ze nodig hebben hoor.
Maar je weet wanneer je ze neemt dat deze ingreep eraan zit te komen. Ik zou dus zelf ervoor hebben gezorgd dat ik van te voren even spaar. Dat je 20 minuten verder weg gaat omdat het goedkoper is, snap ik helemaal. 2 uur lijkt me inderdaad wat veel.
Hoop dat je wel iets kan vinden. Het is inderdaad een dure ingreep met 3 katten tegelijk!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie