# Dan toch een nieuwe poezenbaby

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

# Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Uumie »

Hoi allemaal!

Ik heb al een aantal topics gemaakt over of we er wel of niet een kitten bij zouden krijgen. En nu gaat het gebeuren! Ik zat vandaag met een vriendin in het park, en zij vroeg me of ik een kitten wilde. Ik was nogal overdonderd, maar het verhaal was dat de poes van haar vader (voor de 2e keer in 3 maanden! :evil: ) een nestje had met 6 kittens. Hij had gezegd dat als niemand ze wilde, hij ze dan zou verzuipen. :cry: Dus om een lang verhaal kort te maken:
Over maximaal 2,5 maand (de kittens zijn nu 3 weken) komt er een kleine spruit bij ons en de poezenheren wonen! :edance: We hebben er nog geen uitgezocht, maar het zijn allemaal kleine cypertjes voor zover ik van de foto's kon zien. Volgende week gaan we kijken en er eentje uitzoeken!
Het bijkomende voordeel is dat wij binnen een paar weken verhuizen naar een groter appartement, en de poezels dus alle ruimte (en een balkon) zullen hebben. Ik ben er echt blij mee, en zelfs mijn vriend vindt het nu leuk.

Ik maak dit topic om tips en ervaringen over het opvoeden van kittens te krijgen. Dit is de eerste keer dat we zo'n kleintje gaan verzorgen, dus het is heel spannend. Moet ik extra dingen aanschaffen? En hoe zit het nou met kittenvoeding?
Aaah, ik weet dat het nog heel vroeg is allemaal, maar ik vind het zo leuk en spannend! :oops: En straks namen gaan bedenken. Maar eerst maar eens kijken of het een poesje of een katertje wordt. We hebben nu dus 2 katers, van 8 en 6. Volgens mij maakt het geslacht niet zoveel uit, toch? Morisson (van 6) gaat het vast leuk vinden, want hij is erg speels en George (van 8) is alleen maar lui :lol:

Oké, ik hou nu op met praten, ik maak jullie vast helemaal gek. :oops:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Umimeis »

Ow wat leuk!!!!! Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!
Is leuk hoor zo'n kleintje. Ik head er zelf ook geen ervaring mee, maar hier staan genoeg tips op het forum.
O ja, je moet zelf ook genoeg rust nemen hoor! Kittens zijn druk en speels....ik was er 2 weken kappot van hihi :lol: :oops:


Gaat hij ze echt verzuipen, die andere kittens als die geen huisje vinden? :shock:
Waarom laat hij zijn poes niet steriliseren dan??

Ik woon helaas te ver en heb geen auto, anders zou ik ook nog wel 1 erbij willen.....


Wbt de voeding. Je kunt in het begin eerst de brokjes wat zachter maken met water of kattenmelk.
Ik heb voor Sam kittenbrokjes van Hills.

Ik heb verder alleen nog extra voederbakjes gekocht.
Misschien kun ja beter nog een extra kattenbak aanschaffen.
Ik hoefde dat niet te doen omdat Flea toch nooit meer op de bak gaat.
Maar ik zou niet te veel dingen aanschaffen zoals speeltjes enzo. Ik had speciaal voor sam die kruidenmuis bij zooplus gekocht als een soort van 'geboorteknuffeltje', die had ik in het reismandje gedaan toen ik hem ging halen.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 03 jul 2009 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Uumie »

Ja, wat die man denkt is echt... pfff, kan er heel kwaad om worden. Ik heb tegen mijn vriendin gezegd: "Zeg maar dat wij er één willen EN dat hij Meowth (die poes) laat steriliseren." Ik weet niet of hij het echt gaat doen, maar mijn vriendin ziet hem er wel voor aan. :roll: Tot nu toe zijn er 3 (waaronder die 'van ons') die een huisje hebben, dus ik hoop dat de rest ook snel personeel vindt. Er zijn er nog 3 over zonder huisje. Wij hebben helaas écht geen plaats voor meer dan 3 katten (ook niet in het nieuwe appartement) dus we kunnen er echt maar eentje nemen. :( Anders had ik het wel geweten. Ik heb haar aangeraden om een advertentie bij het asiel op te hangen.

En inderdaad, ik ben het hele forum aan het doorspitten voor informatie en tips. :lol: Echt leuk om te lezen, ik ben benieuwd naar wat er komen gaat! Hahaha, ik zit ook de hele tijd tegen George en Morisson: "Krijgen jullie er straks een broertje of zusje bij? Leuk he!" Ze hebben geen idee wat ze te wachten staat :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Umimeis »

Haha :lol: dat zeg ik ook altijd tegen Sam...'waar is je grote broer dan?'...., als Flea weer eens weg gaat naar buiten. Sam gaat dan bij het luikje zitten of staan en heel hard piepen want hij vind dat niet leuk dat zijn broer gaat stappen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door beestenbende »

Oh wat leuk nieuws Cloey!! Kan me voorstellen dat de voorpret alleen al erg leuk en spannend is. Ben benieuwd hoe de heren er op gana reageren tegen die tijd. Heerlijk voor jullie dat jullie gaan verhuizen naar een groter appartement, allemaal positieve dingen voor je, het is je van harte gegund meis!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Camoth »

Uumie wat leuk!!!

Nou ik kan je wel een paar tips geven, want ik had eerst ook alleen een asielpoes en nooit een kitten gehad. Als je agressie verwacht een Feliway stekker aanschaffen, werkte heel goed bij Coco en Bindi. Felifriend daarentegen werkte volledig averechts met Coco, dus die kan ik dan weer niet echt aanraden.

Meerdere bakjes met drinken neerzetten, want uit dezelfde bak drinken mag soms nog niet van de al aanwezige poezels. Een extra kattenbak hoeft niet perse. Ik had er ook een extra gekocht, maar niet 1x hoeven gebruiken. Kittenbrokjes op een schoteltje eventueel. Bindi vind eten uit een bakje nog eng, en wil alleen van een schoteltje eten. En als de kitten niet wil eten kan je de brokjes nat maken met kattenmelk of natvoer.

Verder: leuke speelgoedjes (gewoon, omdat het leuk is om speelgoed te kopen :grin: )!

Heel veel plezier met de voorpret en eigenlijk zouden ze die man moeten verzuipen :twisted:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Umimeis »

Ik denk dat ik ook maar een Feliway stekker aan ga schaffen, aangezien Flea veel weg is en als hij binnen is dan komt hij alleen maar ff 'hallo' zeggen en eten.
Hij is wel vriendelijk tegen Sam en hij speelt ook wel, maar toch heb ik het gevoel dat hij Sam probeert te ontlopen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Camoth »

Mijn moeder en zusje vonden het weer eens onzin, die stekker, maar ik zeg: baadt het niet, dan schaadt het ook niet. Ik zou het gewoon doen Umimeis.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Umimeis »

Hoveel kost dat eiegnlijk?
Ik zie op internet bij Medpets dat het €25 kost voor een verdamper van 48 ml.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Camoth »

Ik heb 21 euro betaald bij mijn dierenarts.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Umimeis »

Ow dan kan ik het beter bij de DA halen dan, is goedkoper.....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Uumie »

Bedankt voor de tips, Camoth!
Ik verwacht niet echt agressie, zeker niet van George. Misschien een beetje van Morisson, maar we hebben al een Feliwaystekker in voorraad, hihi. ;) Meerdere bakjes drinken hebben ze al, dus dat zal goedkomen. Hahaha, als ik nog meer kattenspeeltjes ga kopen kunnen we beter een heel huis kopen ipv een appartement, dat gaat nooit passen! :lol:
O ja, en een extra kattenbak natuurlijk! Denk dat dat toch wel handig is, want de heren mogen elkaar graag plagen rondom de kattenbak en ik denk niet dat dat bevorderlijk is voor de zindelijkheid van een kitten. De gekken. :lol:

Fijn dat je het leuk vindt voor ons, Sandra! :edance: Bedankt! Zeker omdat jullie Jimmy nu weg is, ik kan me voorstellen dat je het dan niet zo fijn zou vinden om te lezen over een kitten. Ik duim voor jullie!
Laatst gewijzigd door Uumie op 04 jul 2009 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Biny »

Ooh wat leuk zeg! Ik denk dat je op zich alles wel hebt wat je voor een kat nodig hebt, behalve de kittenvoeding! Maar verder komt alles vast goed!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door tacuma »

Gefeliciteerd, wat een leuk bericht! Jullie zijn dus officieel 'in verwachting'! ;-)
Spannende tijd, nu jullie nog moeten afwachten, maar je kan je op die manier alvast wel goed
voorbereiden en inlezen. Maar gezien jouw toewijding en liefde komt het kitten in een warm nest terecht!

Vreemde reactie van die vader van je vriendin... Hopelijk wordt de kat inderdaad gesteriliseerd,
want zwangerschap op zwangerschap is reuzeslecht voor het moederdier, nog los van de gevolgen
die die heeft voor het kattenoverschot (om er maar eens een raar woord voor te gebruiken).

Geniet van de voorpret, en: we zijn hier absoluut niet vies van foto's! :grin:

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Dan toch een nieuwe poezenbaby

Bericht door Seemy »

Nou wat leuk zeg!! :edance:

Toch nog 1 erbij :grin: ... en erg leuk hoor een kitten!
Ik zou ook niet te veel aanschaffen eigenlijk. Je hebt alles al, en de bak kan gedeeld worden.
Extra bakjes voor het voer?
Reismandje (maar heb je ook al)...
Speelgoedjes zou ik ook nog niet te veel doen omdat je al dingen hebt.

Kittenvoer hadden wij van RC maar er zijn vast ook andere merken die goed zijn en misschien wel goedkoper.

En een naam bedenken.. haha leuk maar ook moeilijk!! -succes!
Veel voorpret-plezier! :-P
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gesloten