Raskat vs. htk-kat

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Cerna

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Cerna »

Ik geloof dat PassievoorPerzen onze reacties op haar passie niet zo kon waarderen. Ze is weg.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door achtpuntzes »

er zat laatst op ons asiel zo'n doorgefokte zielige pers, (buiten als zwerver gevonden) zonder neus, continue snotteren en sniezen en continue vieze oogjes (nee, geen niesziekte maar gewoon doorgefokt.) onze beheerster heeft de poes uiteindelijk zelf in huis genomen omdat ze geen cronisch ziek dier wilde plaatsen (een doorgefokte pers is in haar ogen gewoon chronisch ziek, en ik geef haar daar wel gelijk in.)

@ cerna:

ik denk dat passievoorperzen veel beter past bij een raskattenforum... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
paasnini

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door paasnini »

Jacques en Yuliett schreef:Hij kreeg heel weinig eten maar wel steeds van het beste en aangepast voer.
Maar hij was zo kieskeurig als de hel en at altijd met lange tanden.
Geen wonder, als je hele dag ligt te slapen krijg je geen honger.
Hij had een jonger kattenvriendje en speelgoed in zijn grote ren.
Maar geen interesse. Voor zijn castratie was hij heel slank en aktief maar na zijn castratie werd het een luie vetzak.
Goh hoe kwam dat dan door weinig eten en het beste en aangepaste voeding? En veel beweging? Waar is hij uiteindelijk aan overleden? Onbehandelde diabetes?

Wat een onzin verklaar jij. Wij hebben op dit moment 5 katten "in gevangenschap" (omdat de rennen nog niet klaar zijn) die hun buikjes heerlijk rond eten, enorm veel bewegen, zich niet vervelen, ook niet de hele dag slapen, een prachtig schoon gebit hebben, kern gezond zijn en geen overgewicht hebben. 4 geholpen en 1 nog kitten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door castratenkoor »

bespaar je de moeite - Jacques heeft zijn account opgeheven
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
paasnini

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door paasnini »

Ah bedankt, die kun je ook missen als kiespijn. Arme katten.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Chiquita98 »

:lol: :lol: :lol:
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door achtpuntzes »

het lijkt nogal een trent hier:

binnen 2 maanden heft meer dan de helft zijn/ haar account hier alweer op....

vrijwel iedereen hier is hier vanaf 2010 of eerder.

je hebt hier clubjes met een bepaalde mening; andersdenkenden worden massaal aangevallen en vertrekken weer. het keurslijf wordt steeds strakker. ben je het niet met ons eens? dan flikker maar op.

respect voor elkaars mening is ver te zoeken, en empathie komt bij sommigen al helemaal niet voor.

tja... internet, he...

ik weet zeker dat degenen die ik bedoel in het dagelijks leven (lees: directe omgang met mensen) een stuk subtieler zijn richting mensen met een andere mening. dat moet haast wel, anders krijg je enorm veel ruzie met de mensen om je heen....

als je iemand wilt overtuigen, zal je toch echt subtiel de discussie moeten aangaan, met goed onderbouwde argumenten komen zonder te veroordelen. anders jaag je de mensen alleen maar weg.

maar goed....

ik kom nog veel en graag hier, lees veel... maar die discussies....? ik laat ze lekker aan me voorbijgaan. af en toe een berichtje posten, verder hou ik me er voort buiten.....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Cerna

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Cerna »

Ben ik niet met je eens.
De meeste mensen stellen een vraag, komen vervolgens nog een paar keer terug (of nemen zelfs die moeite niet) en gaan daarna weer over tot de orde van de dag.
En een hele enkele keer voelen mensen zich aangevallen, beledigd, gegriefd en trekken daaruit hun conclusies.
Maar jouw conclusie dat een klein groepje hier nieuwe forummers hun mening zit op te dringen en wanneer de nieuwe forummer het daar niet mee eens is, vervolgens wegjaagt, deel ik absoluut niet.

En ik weet niet of je mij ook bedoelt bij "dat clubje" en "wegjagers", maar ik praat in het dagelijkse leven op dezelfde manier tegen mensen als dat ik hier tegen mensen praat en heb wel eens een meningsverschil met iemand, maar nooit ruzie.

En wie schreef ook al eens weer in dit topic:
achtpuntzes schreef:ik ben wel tegen het hele idee van de raskat want schoonheid mag (van mij dus) geen standaard zijn. Ik vind het belachelijk dat er door anderen bepaald wordt wat de "norm" is, dus waaraan een raskat dus moet voldoen. Om dit "schoonheids" ideaal te bereiken wordt er met een zo klein mogelijk aantal genen gefokt, om maar geen diversiteit in de hand te werken. Deze manier van fokken werkt ziektes en afwijkingen in de hand, schoonheidsidealen gaan dan dus voor zaken als gezondheid en dergelijke.
Een fokker van raskatten is in mijn ogen dus gewoon een dierenbeul, die daarnaast ook nog de volle dierenasiels mede in stand houdt, door voor mensen die een kat willen hebben uit het asiel een alternatief aan te bieden.
Ja, mijn mening is keihard, maar er wordt naar gevraagd door degeen die dit topic heeft opgestart. ik hou van alle katten, dus ook van raskatten, maar ik zou nooit een raskat nemen (tenzij misschien ooit uit een asiel).....
Weinig subtiel, toch?
En wanneer ik dit zo weer eens nalees, dan ben jij het toch gewoon met ons eens wat betreft de Pers. Dus vanwaar dan deze reactie?
manon3

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door manon3 »

Cerna schreef:
En daar waren ze dus ook: dè perfecte kat - platte snuit en dus veel snurken, viezige ogen. Geweldig! :-( Ze zouden het moeten verbieden, dit is pure dierenmishandeling. Arme, arme Perzen; zagen ze er maar weer uit als 40 jaar geleden, toen waren het nog katten.
Dieren aangepast aan de smaak van sommige mensen. Walchelijk!
Wij hebben onze eerste Pers zo'n 25 jaar geleden gekocht en die zagen er toen ook nog normaal uit,met neusjes dus.Onze 3 Perzen hadden allemaal geen platte snuit.
Ik zag op een site dat dit tegenwoordig een Traditionele Pers heet, vreemd hoor.
Ik wist niet eens dat tegenwoordig bijna alleen nog maar Perzen met platte snuiten worden verkocht, ik vind ze echt afschuwelijk.
En dan te bedenken dat ik pas nog iemand hier heb aangeraden om vooral maar een Pers te kopen. :???:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Adriana »

achtpuntzes schreef:het lijkt nogal een trent hier:

binnen 2 maanden heft meer dan de helft zijn/ haar account hier alweer op....

vrijwel iedereen hier is hier vanaf 2010 of eerder.
k ben gestopt om 8.6 serieus te nemen, hij plaatst zelden een inhoudelijk bericht, vangt geen nieuwe forumleden op, denkt nauwelijks mee, ondersteunt niet en dan dit soort uitspraken, hihi.. :grin: :lol:
er hebben het Forum zegge en schrijven twee zeer nieuwe leden de rug toegekeerd. eentje die van plan was een jonge ongecastreerde kater nog een tijdje los te laten lopen en nog eentje die zo trots is op haar mismaakte perzen.
en als sommigen van ons er anders over denken en dat ook schrijven (en waarom niet..?) dan zijn de rapen gaar.

en ja hoor, ook een bericht van meneer 8.6. met allerlei opmerkingen over trend en clubjes en wegjagen. wat een onzin..
de werkelijkheid is totaal anders maar dat gaat aan 8.6. voorbij, want komt af en toe even langs...

de vrouw en de kat hebben altijd wat.. en deze vrouw laat zich niet op de kast jagen, hihi! :lol: :grin:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Robijn »

Weet je wat het probleem is? Bij geschreven taal mis je de intonatie, en er komt geen lichaamstaal bij te pas, er is geen gezichtsmimiek..... Bv. het vorige bericht van Annet kun je op 2 manieren lezen;
1. op een vriendelijke toon , 2. op een sarcastische toon.. (meestal komt iets sarcastisch over, als je iets leest van iemand die het niet met je eens is, en interpreteer je het ook als dusdanig, terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn (maar soms wel, helaas)....). Vroeger kreeg ik wel eens mailtjes van mijn collega waarvan ik dacht; nou, kan dat niet iets vriendelijker? Terwijl ze het zo helemaal niet bedoelde; maar ik interpreteerde ze gewoon verkeerd!!
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik soms ook wel schrok/schrik van hoe mensen soms op elkaar reageren hoor, en de één vind ik over het algemeen ook veel vriendelijker en zachter overkomen, dan de ander (ik noem geen naam, maar begint met de letter ... ; ha ha, zeg ik lekker niet! :lol: ), maar dat heb je in het gewone leven ook, dat de één je beter ligt dan de ander. Niet iedereen is hetzelfde.. gelukkig maar, anders zou het wel een hele saaie wereld worden als we allemaal dezelfde mening deelden...
Maar berichten kun je dus op verschillende manieren interpreteren... Daarom vind ik het altijd fijn als mensen gebruik maken van de smileys; dat haalt toch een beetje de scherpe randjes van een minder leuke opmerking af..
En misschien moeten we wat vaker iemands mening respecteren ipv afkraken??? De één houdt zijn kat binnen, en de ander niet. De één neemt een HTK-kat uit het asiel, de ander neemt een kittentje bij een particulier uit een oeps-nestje. De één wil een HTK-kat, de ander een raskat, de één vindt veel katten leuk, de ander vindt 2 genoeg, etc. etc, etc. Misschien ben je het niet eens met wat die persoon doet/vindt, maar ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening vind ik. Je kunt er dan wel flink tegenin gaan, en het laatste woord willen hebben, maar ja, wat heb je daar eigenlijk aan..?
Daarom kan ik Achtpuntzes standpunt goed begrijpen. Soms kun je maar beter niet meer ergens op reageren, want je wordt het toch niet eens met elkaar, en kun je beter denken 'ja.. laat maar lekker waaaaaaien...' :edrool: Als je dat niet kan of wil, en je gaat met elkaar een heftige discussie aan, dan kun je inderdaad goed opgefokt raken, en besluiten om maar niet meer aan dit forum deel te nemen. Da's toch jammer.. :-(
Respecteer elkaars mening; dan krijg je ook geen (onnodige) ruzie :eangel:
:lol: :lol:
Chill mensen!! 8-)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Adriana »

wij hebben/maken toch helemaal geen ruzie?

maar het lijkt me ook niet nodig om de feiten onder het vloerkleed te vegen.
en mensen die niet tegen een verschil van mening/inzicht kunnen, die zullen het af en toe inderdaad moeilijk hebben.. tja..

en Mariska:
"en de één vind ik over het algemeen ook veel vriendelijker en zachter overkomen, dan de ander (ik noem geen naam, maar begint met de letter ... ; ha ha, zeg ik lekker niet! )"
;-) kom er gewoon recht voor uit in plaats van dit soort spelletjes, pse.. :-P ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door Robijn »

Laat maar lekker waaaaaien... ! :smile:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
manon3

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door manon3 »

Adriana schreef:
en Mariska:
"en de één vind ik over het algemeen ook veel vriendelijker en zachter overkomen, dan de ander (ik noem geen naam, maar begint met de letter ... ; ha ha, zeg ik lekker niet! )"
;-) kom er gewoon recht voor uit in plaats van dit soort spelletjes, pse.. :-P ;-)
Ja, noem het beestje maar gewoon bij de naam. ;-)
Misschien beseft diegene zelf niet dat zij/hij wat onvriendelijker overkomt.En daar mag je iemand heus wel op aanspreken. Mij dus ook. ;-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat vs. htk-kat

Bericht door castratenkoor »

Ik weiger smilies te zetten als ik mijn mening geef over b.v. het fokken van misbaksels. Kom op zeggen daar valt toch niks om te lachen.......
En een ongecastreerde kater los laten lopen - nee helaas geen grappige hoofdjes in de aanbieding.

Als de twee vertrekkers niet tegen kritiek kunnen, dan kunnen ze beter naar een forum vol ja-knikkers gaan. En waarbij er wel voorstanders zijn van er maar op los fokken......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie