Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Pff Simba onze kleine meid was gisteravond even de hort op geweest. Nu vond mijn man haar vanochtend voor onze deur. EEn gat in het oor en een grote snee van z'n 2 a 3 cm bij haar achterpoot op der buik! Ook lijkt ze in een keer een stuk magerder geworden. Alsof het een zwerfkat is zo broodmager, terwijl ze juist wat dikker werd! We zijn bang dat er iets uit is gehaald. Straks naar de dierenarts!

Nu zitten wij ook te denken aan van die mensen die dat express doen. Een kat/poes open snijden, heb het wel vaker gehoord! Bwen daar nu echt bang voor! Het lijkt er namelijk op dat het is opengesneden. Baah moet er verder niet aan denken

Gelukkig ziet het er naar uit dat ze niet heel veel pijn heeft. Ze ligt nu lekker op haar kussentje te spinnen zelfs! Net wat gegeten en gedronken. Dus dat is wel mooi. Maar ben bang dat het gehecht moet gaan worden. MAar waar ik nog banger voor ben is dat bv. ze haar baarmoeder er uit hebben gehaald :-( ! Maar goed eerst maar even afwachten wat de dierenarts straks zegt!

Ik houd jullie op de hoogte!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Katrin »

Ben benieuwd wat de dierenarts hiervan zegt.
Ik hoop dat het niet door mensen gedaan is, dat zou toch te gek zijn.
Misschien een flinke aanvaring met andere kat of hond?
Sterkte.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door TuttiFrutti »

Zijn er serieus mensen die dat soort dingen doen?? :shock:

Wat vervelend zeg, hoop dat het meevalt bij de dierenarts, en dat het dan maar gewoon een ongelukje is geweest met een andere kat/hond..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Ik hoop het ook, aangezien het hier een buurt is met heel veel katten die buiten lopen!
Kwart voor 1 pas naar dierenarts. Maar Simba ligt lekker, en ziet er nar uit dat ze geen pijn heeft.

Ja vorig jaar waren ergens 2 poezen de hele buik open gesneden! Volgens mij was een daar van zelfs zwanger! Was toen op het nieuws op sbs6! Maar goed zijn wel meer van dat soort mensen de dit soort dingen doen bij paarden,koeien enz.! Gruwelijk maar waas helaas!

Inderdaad maar hopen dat er niks ernstig is en het inderdaad een gevecht was met andere kat! anders vanmiddag snel de meeste kattenbaasjes langs gaan!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door tacuma »

Hopelijk gaat het inderdaad om verwondingen door een gevecht! Je moet er toch niet aan denken
dat er zo'n zieke geest bij jullie in de buurt rondloopt... Hou je ons op de hoogte?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Nyncke »

Nou als je poes, 1 nacht is weggeweest en ligt tevreden snorrend op een lekker plekje...

Dan zou ik niet het ergste denken, aan het gedrag van je kat kun je echt wel merken als er zoiets geweldadigs met ze is gebeurd. En als baarmoeder eruit is gehaald, geloof me dat zie je echt wel.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Ik ken mijn kat goed genoeg! Simba is een allemans vriend. Loopt naar iedereen toe! Dus schrikt niet zo snel van mensen! Ik denk namelijk wel dat er iets is gebeurd! En ze is in een keer een stuk magerder dus lijkt mij dat dat niet in orde is!

Maar goed jij mag denken wat jij wil denken. Ik ben er bijna van overtuigd dat er iets is gebeurd en dat s gedaan door een mens!

Heb foto's proberen te maken maar is vrij moeilijk, dit omdat haar pootje erover valt. Zal ze er zo op zetten
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Nyncke »

Ik wil je alleen maar geruststellen.

Zo'n geweldadige actie...ik denk niet dat je kat daarna nog een mensenvriend zou zijn, of zo snel zo thuis, rustig zou liggen.
Ik denk dat dan eerst de stress eruit moet en ze eerder voor iedereen bang zou zijn of agressief geworden. Misschien wegvluchten en pas na een paar dagen thuiskomen.

Maar goed, ga voor je gemoedsrust zo snel mogelijk naar de da, die kan vast meer vertellen en iets doen. Maar dat hoef ik je natuurlijk ook niet te vertellen.

Verder hoop ik voor alle partijen dat het storm in een glas water is.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

We net terug zijn van de dierenarts!

Mensen vast heel hard hebben staan lachen toen ik voorbij kwam! Met kat in de kinderwagen en een kind in de draagzak en allebei heeel hard kabaal maken!

Maar goed dierenarts gekeken. Het is geen wond dat door een andere kat kan zijn gemaakt daarvoor ziet het er te netjes uit. Zij denkt inderdaad of een mens geweest is of ze werd opgejaagd en is ergens blijven steken!

Het kon niet gehecht worden, dus nu antibiotica voor een week en dan terug komen. Hopelijk gaat het niet heel erg ontsteken, maar ze zei dat dat best het geval kan zijn, helaas!

Het oor trouwens is echt een gat is helemaal door. Je kan er dus zo een ringetje doorheen doen. Deze zal ook wel dik en rood worden.

Zo nu even antibiotica geven!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Camoth »

jeetje ktje wat erg! Brrr... krijg er helemaal bibbers van als ik dat hoor. Heel veel sterkte met Simba :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door TuttiFrutti »

Bah klinkt helemaal niet leuk. En jeetje, een gat helemaal door het oor heen...
Succes met Simba!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door loonsy »

Aaaaaaarg! Wat ontzettend naar Ktje!

Heel veel beterschap voor Simba, en heel veel troost voor jou!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Nyncke »

Beterschap voor je meisje!!!!
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Poes aangevallen? of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door ktje »

Dank jullie wel!

Simba ligt nu echt helemaal knock out op de vloer! Ze verzet geen stap. Denk jullie dat dat aan de antibiotica kan liggen?
Als ik bij der kom zitten gaat ze wel spinnen enz. Heb echt medelijden met der! Ben net nog even buiten wezen kijken of ik iets kon vinden waar ze misschien achter is blijven hangen, maar niks kunnen vinden. Verder beetje rond gevraagd bij andere mensen in de buurt of ze iets hebben gezien of ook een kat hebben met wondjes, maar meeste zijn van huis. Denk dat het een raadsel blijft hoe het is gebeurd. Hopelijk geneest de wond snel en is ze weer snel onze lekkere knuffelkont :-(
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Poes aangevallen of toch een derde persoon bezig geweest?

Bericht door Kattenbella »

Hou haar goed in de gaten. Vergeet niet dat het ook bloedje heet is he!

Dit is wat ik bedoel, gekken. Ik wil niet mijn katten los hebben, het is niet vertrouwd, niet in het verkeer en met de kennelijk steeds meer aanwezige mafkezen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie