Kattenbakkorrel tip

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Kattenbakkorrel tip

Bericht door pennylain »

Magic Clean is een vrij nieuw soort kattenbakvulling. De synthetische korrels absorberen het vocht uitermate goed en geuren worden snel geneutraliseerd.
:gaat 4 weken mee!
> Absorbeert de geur binnen een paar seconden.
> Stofvrij en daardoor bijzonder geschikt voor mensen met allergieen.
> Natuurproduct. biologisch afbreekbaar

Te koop bij Hornbach, 7 euro en petsplace, 8.50euro (ong 5 a 6 kilo)

Verder is een goedkopere versie met meer kilo´s in 1 zak te koop bij de Hornbach: star cat (zit in een groene zak van ong. 8 kilo, kost iets van 6 euro)! Ik ben er helemaal weg van!
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door Biny »

Is dat een witte korrel met blauwe er tussen door? Beetje rare vergelijking maar lijkt wel op waspoeder voor de witte was?
Die had ik ook zien staan en vroeg me al af of dat wat was!
Welke heb jij?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
pennylain
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2009 11:25
Locatie: Groningen

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door pennylain »

Ja klopt die witte korrels inderdaad, het lijkt chemisch, maar het is een biologisch product!
Echt super! ;)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door Camoth »

Als het synthetisch is, dan is het toch niet natuurlijk? Of ben ik nou gek :-P
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door lievelijn »

hahaha camoth ik dacht t zelfde... ws is t net als die andere korrels.. kom even niet op de naam..
van die silicaat-korrels die wel bio afbreekbaar zijn!

maar ik hou t toch lekker bij mijn houtkorrels :grin: veel beter voor t milieu in mijn ogen, en poes vindt t fijn!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door Cari »

Ik heb dat mooie wiite spul met blauwe fragmenten ook eens geprobeerd, maar vond het toch vrij smerig, zeker als het wit verkleurt naar geel. Ik heb nu al geruime tijd Cats Best Eco Plus. Ook puur natuur (plantenvezels) en volledig biologisch afbreekbaar en mag dus in de biobak. Het grote voordeel t.o.v. de houtkorrel vind ik dat het klompjesvormend is en ook blijft. Dat laatste weer in tegenstelling tot sommige kleivarianten waar na verloop van tijd de klontjes niet meer op te pakken zijn. Ik koop 't bij Zooplus en doe er echt heel lang mee.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door sandy »

lievelijn schreef:hahaha camoth ik dacht t zelfde... ws is t net als die andere korrels.. kom even niet op de naam..
van die silicaat-korrels die wel bio afbreekbaar zijn!

maar ik hou t toch lekker bij mijn houtkorrels :grin: veel beter voor t milieu in mijn ogen, en poes vindt t fijn!
Ik hou het ook lekker bij de houtkorrels hoor, echt de meest ideale kattenbakvulling ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door spammerhamster »

lievelijn schreef:hahaha camoth ik dacht t zelfde... ws is t net als die andere korrels.. kom even niet op de naam..
van die silicaat-korrels die wel bio afbreekbaar zijn!

maar ik hou t toch lekker bij mijn houtkorrels :grin: veel beter voor t milieu in mijn ogen, en poes vindt t fijn!

Houtkorrels worden verbrand als je het metr de gewone huisvuil meebrengt. Dit zorgt weer voor de nodige rookontwikkelingen. Sillicaat blijft gewoon "over" en kan worden gebruikt voor "vuilheuvels". Omdat het in principe gewoon zand is, is het nog beter ook.
pennylain schreef:Ja klopt die witte korrels inderdaad, het lijkt chemisch, maar het is een biologisch product!
Echt super! ;)
Het is zand, zand is een natuurlijk product ja, maar niet al te best af te breken.

Trouwens. interessant leesvoer:
http://www.moderncat.net/2008/03/29/wha ... itter-box/

ze is zelfs tegen klonterend grit:
http://www.moderncat.net/2009/06/18/don ... dangerous/
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door lievelijn »

de houtkorrels mogen hier in de biobak.. en dat wordt niet verbarnd maar gecomposteerd!! silicaat en alle andere rotzooi mag echt niet in de groenbak!

als je het dan bij t gewone vuil gooit maakt t alsnog geen donder uit
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door sandy »

Precies lievelijn, hier mogen de houtkorrels ook in de biobak en daar gaat het dus atijd heen.
Dus sja als je het over milieuvriendelijkheid gaat hebben..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door lievelijn »

moet eerlijk toegeven dat ik in rotterdam niet anders kon.. nou ja kon wel anders.. dan moest ik de kattenbak zooi opsparen op t balkon en 1 x in de maand naar de vuilstraat rijden :???: ik kan je zeggen dat doe je niet, zelfs niet al je heel erg op t milieu let en verder alles scheidt...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door sandy »

Lekker, dat gaat dan wel erg hard stinken, ik merk dat al aan de gft bak, die staat daarom dus helemaal achterin de tuin.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door lievelijn »

en zie je jezelf al met 4x je kattenbak inhoudt 15 min. fietsen elke maand :???:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door Muizenis »

Groene bakken kunnen ontzettend gaan stinken... :shock: De oorzaak is doorgaans vocht dat vrijgekomen is bij het rottingsproces. Wat ik meestal doe is er een onderlaagje van stro en zaagsel ingooien. Ik gebruik kleikorreltjes en die gaan ook de bio-bak in :lol: Want goede compost bevat ook mineralen e.d. die je in klei terugvindt ;-) De klei heeft altijd nog wat absorbtie (<--raar woord of schrijf ik het fout?) vermogen over waardoor een teveel aan vocht in de bak ook weer weg wordt genomen. Wat ik -zeker met warm weer- ook vaak doe is de bak 's nachts openlaten om uit te wasemen. Onkruid laat ik trouwens na het uittrekken eerst op de tegels indrogen. Zo wordt het volume kleiner en geeft het ook minder vocht in de bak. En tot slot... ik hark de inhoud om de dag om ;-)

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kattenbakkorrel tip

Bericht door TuttiFrutti »

Ik hou het lekker bij mijn euroshopper-korrels. 5-kilo-zakken die ik zelf lopend mee kan nemen, en nog het goedkoopst ook. En werkt prima.
Ik heb het idee dat wanneer je gewoon elke dag alles eruit schept en op tijd nieuw spul in de bak doet, dat het niet zo veel uitmaakt welke korrels je hebt. Alleen de houtkorrels gaan hier niet, want Lotje graaft dan niet en dat is niet zo prettig..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie