Kattenpension De Gelaarsde Kat

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door sandy »

Ga is echinacea met catsclaw en plantago erbij geven, dat geeft het immuunsysteem een boost.
Toen Jessie dr nies terugkwam en zij geen ab mocht vanwege de prednison die zij kreeg ben ik dat tijdelijk gaan geven en heeft heel goed resultaat gehad.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
pietje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 13:56

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door pietje »

Wij hebben ook onze katten afgelopen donderdag bij DE GELAARSDE KAT opgehaald..
Bij binnenkomst kregen we gelijk te horen dat in onze unit de katten aan het niezen waren.. Het virus heersde blijkbaar op dat moment :???: We kwamen de unit binnen en er waren een stuk of 5 katten hevig aan het niezen, loslopend bij de rest van de katten (terwijl er ook afgesloten hokken waren). Hij wist niet te vertellen welke katten het nou te pakken hadden en welke niet.. Hij zijn dochter erbij gehaald, wist ook niet precies te vertellen welke katten er nou precies antibiotica kregen!!! Ongeloofwaardig, maar waar!
M'n ene kat Luna was aan het spelen, maar de andere, Indy, zat in de hoek van een hokje weggekropen. Ze waren vies en ze stonken. Vrienden van ons hadden ook hun kat daar geplaatst met haar eigen mandje en speeltjes. Dat mandje was spoorloos verdwenen. We hebben ze maar meegenomen naar huis en daar begon de ellende.. Luna hield niet op met niezen en Indy was erg afgevallen en wilde niet eten en ophouden met braken.. Wij naar de dierenarts bleek Indy 1,2 kilo afgevallen te zijn en 39,8 graden koorts te hebben.. Luna had het virus gelukkig niet hevig te pakken.. Speciaal voer gekregen, antibiotica, pijnstillers en anti-braaktabletten. De dierenarts heeft het asiel genoteerd en vond het zelf ook asociaal hoe ze gehandeld (beter gezegd NIET gehandeld) hebben.

Een lang verhaal, maar nodig! Ik hoop dat niemand zijn/haar kat daar nog heen brengt!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Admin »

Als meerdere mensen dezelfde ervaring hebben bij hetzelfde pension, dan is het raadzaam daar eens naar te laten kijken zodat de katten van andere nietsvermoedende mensen (zoals Ivanca niet hetzelfde lot ondergaat. Ik noem het nog maar eens:

Meld verwaarlozing (want daar hebben we het over) op nummer: 0900 - 20 21 210
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
LONGdress
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2009 10:59
Locatie: Rotterdam

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door LONGdress »

Ik zou m'n kat door deze verhalen niet snel naar een pension brengen..
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Heeft er al iemand gebeld naar dat nummer? Anders doe ik het. Onze katten zijn sinds hun verblijf bij de Gelaarsde Kat allebei chronisch ziek. Niezen, snotteren en ontstoken ogen. Terwijl het 12 jaar lang kerngezonde katten waren. Het lijkt me ook niet echt een lichte variant van de niesziekte die daar zit.

Grz Niels
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Kattenbella »

Gewoon doen Niels of en ander het doet of niet! Balen voor je katten.
Ik zou proberen wat Sandy zei, dat geeft een flinke boost voor de weerstand en kan ze er wel doorheentrekken.
Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Rowin
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2011 17:00

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Rowin »

Hallo,

Iets langer dan twee jaar geleden (augustus 2008) hebben wij onze katten ook naar dit pension "De Gelaarsde Kat" gebracht (twee Siamese). Een mannetje en een vrouwtje. In november/december al een kamer geboekt speciaal voor deze twee katten. Betaald en wel, en geen probleem.

Wij brengen de katten weg, en gaan op vakantie. Toevallig ging familie ook mee, maar kwam 1 week eerder weer in Nederland aan. Ze zijn 's avonds na hun vlucht uit Spanje meteen de twee katten op gaan halen. Familie daar aangekomen zit ten eerste: een voor ons vreemde kat bij ONZE katten! De afspraak was: alleen onze twee Siamesen APART in een kamertje. Dus: geen andere katten erbij. Excuus was van die meneer: ik kan geen katten buiten laten staan, dat vond ik zo zielig die baasjes gingen ook op vakantie.

Afijn. Hun de katten oppakken van ons, het beestje was zo slap en liet zich zo makkelijk oppakken dat het al wat vreemd was. Niet miauwen, helemaal niks! Eenmaal thuis aangekomen kan het beest niet eens eten en drinken. Hij probeerde het wel, maar het ging totaal niet goed. Hun dezelfde avond nog naar de dierenart gegaan. "Conclusie: uitgedroogd!" arme beest heeft 1,2 liter water ingespoten gekregen. Ze moesten het beest goed in de gaten houden.

De ochtend erna zag het beest er nog sipper uit, de ogen zagen er niet normaal meer uit, en beestje kon nog steeds amper eten, drinken en lopen. Hun om 09:00 weer naar de dierenarts, het zag er volgens de dierenarts heel slecht voor hem uit en dat we rekening moesten houden met het ergste.

Familie nam met ons contact op in Spanje, en de tranen vlogen echt waar na 5 seconden bellen al in me ogen, en ik wou zo graag naar me beestje toe. We moesten rekening houden met het ergste het beestje is toen de hele nacht bij de dierenarts gebleven, en hij werd maar niet beter, en hebben toen meteen bloedgeprikt & snel bekeken wat er aan de hand was. Maar die ochtend daarna weer naar de dierenarts om de uitslagen te horen.


Familie nam weer contact met ons op in Spanje, en ik was er al bang voor: wil je het beestje uit zijn lijden verlossen of wil je hem laten lijden tot jullie er zijn.. Nee, ik was er al snel vanuit: “Laat dat lieve beestje maar inslapen..” We moesten bellen naar de dierenarts, om te bevestigen dat hij dit wilde, en onder dat gesprek begon we al te huilen. "Ik geef toestemming om Silvan in te laten slapen” het arme beestje moest dus worden ingeslapen.. :(

Silvan is geboren op 26 augustus 2001 en is gestorven op 6 augustus 2008…

Mensen.... breng nooit je katten naar de Gelaarsde Kat in Hellevoetsluis! Doe het niet!
ruth63
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 17:17

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door ruth63 »

Hallo, allemaal,

Woon zelf ook in Hellevoet. En inderdaad, ik heb nog nooit een goed woord, over de Gelaarsde Kat gehoord.
Heb de gok dus ook nooit durven nemen. Allereerst heb ik de man, verscheidene malen bij school zien staan. En hoe hij daar zijn kinderen alleen al stond, af te blaffen,vol ongeduld.Toen dacht ik al, prettig en dat zou mijn beestjes, dan ook moeten verzorgen. No way. Absoluut geen vertrouwen in.
Iedereen die daar zijn beestjes, doodziek van terug haalt, of nog erger,veel sterkte. Waardeloos.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door BillyJean »

en dan is het ook nog een opleidings-instituut, eng hoor, ik ben onder de indruk van de verhalen...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door nellebel »

gadverdamme, en als ik hier lees zijn er toch al enkelen die een melding hebben gedaan. en toch veranderd er niets.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Drieene »

Wat een verschrikkelijke verhalen allemaal. Gelukkig ken ik van kattenpensions ook wel betere verhalen! Ik vraag me af, zo'n kattenpension moet volgens mij aangemeld zijn bij een overkoepelend orgaan. Kan daar dan niet iets gemeld worden ofzo?
paasnini

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door paasnini »

Ik kies daarom altijd een pension dat is aangesloten bij Dibevo. Daar kun je dan tenminste met je klacht terecht en wordt er actie ondernomen.
Dit is schandalig maar je kunt er weinig tegen doen behalve mensen hier waarschuwen.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Robijn »

Hier een voorbeeld van 2 katten die van kitten af bij elkaar zijn, 2 broers zelfs, die dus NIET gelukkig zijn met elkaar..
Er wordt altijd beweerd dat 2 katten veel leuker is voor de katten zelf.. Meestal wel, maar in dit geval helaas dus niet..
Ik hoop dat ze beide snel opknappen.? (wat een ellende zeg; en wat een waardeloos pension!! Goed dat ons hier op het forum waarschuwt). Burmezen staan wel bekend om hun enorme territoriumdrift, dus misschien is er concurrentiestrijd op volwassen leeftijd ontstaan tussen beide broers?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door pearlsofpassion »

Ja Robijn, in geval van extreme stress en verhuizingen valt dat al eens voor. Maar niet altijd. En soms is het terug op te lossen, soms misschien niet. Het probleem is dat de meeste mensen het resultaat niet komen vertellen. We zeggen dan: herintroductie, maar ze komen niet vertellen hoe dat liep. Als het niet zou werken, zou je dan niet verwachten dat ze het terug komen vragen?
Bij dierenartsbezoeken kan dat zowiezo wel even zijn omwille van de vreemde geuren (dat is dan meestal na een dagje of wat over). Die heb je in dat pension vast ook. Tel daar de stress bij op, en je hebt een lastige situatie voor katten. Ze zullen naar de mensen daar ook wel niet zo lief meer geweest zijn. Bovendien kunnen ze ook slechte ervaringen hebben opgedaan met andere katten daar die in de stress zitten en negatief reageren. Ik denk niet dat je dit nu als voorbeeld moet gaan nemen van een normale situatie. ;-)

Ik weet trouwens niet over welk bericht je het hebt? Misschien kan je het beter even quoten. Ik denk dat het zowiezo wel een erg oud bericht is. ;-)

Iets in het algemeen trouwens: als we op het forum iets vertellen of aanraden is dat altijd vanuit ervaringen wat 'meestal' het beste werkt. Natuurlijk geldt dat niet voor 'altijd'. Je bent over dieren bezig en de dieren en situaties zijn altijd anders. Iets dat 'altijd' geldt, zal bijna nooit bestaan. Maar het gaat over het 'in het algemeen'. Als je een situatie die anders is vind, wil dat niet zeggen dat het plots in het algemeen niet meer geldt. Toch even eens duidelijk maken. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Drieene »

paasnini schreef:Ik kies daarom altijd een pension dat is aangesloten bij Dibevo. Daar kun je dan tenminste met je klacht terecht en wordt er actie ondernomen.
Dit is schandalig maar je kunt er weinig tegen doen behalve mensen hier waarschuwen.
Ja precies Dibevo, dat bedoel ik. Dank je Paasnini!
Plaats reactie