Kattenpension De Gelaarsde Kat

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Hallo kattenmensen,

Onze 2 burmezen hebben 2 weken gelogeerd bij kattenpension De Gelaarsde Kat in Hellevoetsluis. Afgelopen zaterdag heb ik de katten opgehaald. Het lijkt er op dat er totaal niet naar de katten is omgekeken. Ko is minstens een kilo afgevallen, zijn spieren zijn helemaal slap, zakte zelfs door zijn achterpoten heen, heeft diarree, eet niet meer, de zijkant van zijn lijf zat vol met opgedroogde kots, vacht ziet er niet uit en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor alle duidelijkheid: Ko was kern gezond toen ik hem en zijn broer Bootsy 2 weken geleden afleverde bij dit pension.

Dus een advies aan alle kattenliefhebbers: Breng je kat NOOIT bij de Gelaarsde Kat in Hellevoetsluis!

Zegt het voort!

Niels
mjamssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2009 00:45

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door mjamssen »

Grof schandalig, dat moet toch echt niet kunnen!!!!
Ze horen naar een dierenarts te gaan als ze maar vermoeden dat er iets niet klopt met jou katten!!!
Ben ik blij dat ik een oppas aan huis heb met mijn vakantie, die bij het minste of geringste al belt wat ze moet doen.
Probeer de volgense vakantie ook eens om vrienden of familie te vragen om voor jou katten te zorgen in hun eigen huis(wel iemand die ook iets om katten geeft)

mlouise
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Leonie89 »

he wat naar :( je zou toch verwachten dat ze bij een pension goed voor je katten zorgen.. natuurlijk kan een kat afvallen door stress, maar de opgedroogde kots door het door de achterpoten zakken lijkt me zeker niet normaal..
hoe gaat het nu met ze??

fijn dat je het even aan het licht brengt :)

ik laat met vakanties altijd iemand bij ons langskomen.. dan zit de kat lekker in zijn eigen omgeving..
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Ze horen naar een dierenarts te gaan als ze maar vermoeden dat er iets niet klopt met jou katten!!!
Maar dan moeten ze eerst constateren dat er wat mis is. En dat was niet moeilijk geweest als ze even naar de kat hadden gekeken. Maar blijkbaar was daar te weinig tijd voor....

De katten waren daar op therapeutische basis. Ze hebben al een tijd lang ruzie. We kregen het advies om ze 2 weken in een pension onder te brengen, op neutraal terrein, zodat ze weer tot elkaar konden komen en dat tegelijkertijd hun geurtjes uit ons huis zouden kunnen verdwijnen. En daarna dus weer met een schone lei beginnen.

Het gaat inderdaad redelijk goed met de onderlinge relatie. Maar met de gezondheid van Ko is het nog niet al te best. Hij wil geen brok eten en niet drinken. Gisteren wat zachtvoer gegeven wat hij er meteen weer uitgooide. Zijn slokdarm is nu behoorlijk geirriteerd, dus nu is hij de hele tijd aan het hoesten om van het geirriteerde gevoel af te komen. Vannacht naar de spoedkliniek in Amsterdam geweest. Daar heeft ie wat gekregen tegen misselijkheid en om eetlust op te wekken. Vanmorgen heeft ie wel wat zachtvoer gegeten, maar dat was tot nu toe de enige keer vandaag. Morgen weer naar onze eigen dierenarts, want die vertrouwt het nog voor geen meter.

Dus nogmaals: als je gebruik moet maken van een pension, vind er eentje via iemand die goede ervaringen hebt met het pension. En wees er tijdig bij, want de goede zitten snel vol!

Groeten Niels
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door lievelijn »

als het op therapeutische basis was, waarom ben je dan niet zelf een x tussendoor gaan kijken???
niet als aanval bedoelt hoor maar gewoon nieuwsgierig... ik zou dat echt niet kunnen
ik <3 Vlinder
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

We waren de eerste week op vakantie (in Belgie weliswaar). Ik heb tussentijds wel gebeld. Dan krijg je te horen dat alles goed gaat. Daar hebben we op vertrouwd.

Ik zou me ook kunnen voorstellen dat de jongens er van in de war zouden raken als wij ze zouden komen opzoeken en weer weg zouden gaan.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door lievelijn »

en hoe zijn jullie bij dat pension terrecht gekomen???
ik <3 Vlinder
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Via het internet....
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door sandy »

Wat je altijd moet doen is eerst gaan kijken bij een pension om een beeld te krijgen van de mensen die dit runnen.
Dat heb ik ook gedaan met waar mijn konijntjes heengaan een paar dagen, had ik er geen goed gevoel bij gehad, had ik een andere oplossing moeten zoeken.
Ik hoop dat alles goed komt met je katten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Seemy »

Wel goed dat je waarschuwt voor dit Kattenpension want dit is niet normaal!

Ben je niet eerst daar wezen kijken voordat je ze daar heen had gedaan?? Kennismaken, een paar vragen face to face stellen. Kijken hoe de andere katten daar zitten, hoe het er daar uit zien, hygiene, of de katten zich vermaken, en kijken of je er een goed gevoel bij hebt. Ik kan altijd redelijk op mijn gevoel vertrouwen.

Wij hebben afgelopen pinksterweekend ook voor het eerst gebruik moeten maken van een kattenpension.
Op aanraden van mijn vriendin, die haar katten daar ook heen brengt als het even niet anders kan, zijn we daar terecht gekomen.
We zijn wel eerst wezen kijken en op basis daarvan en van de verhalen van mijn vriendin hadden we er wel een goed gevoel bij. En het is ook erg goed gegaan (gelukkig ;-) ) . Daar gaan wij in de toekomst wel vaker gebruik van maken.
Echt super lieve mensen.

Ik hoop in ieder geval dat Ko gauw weer op zal gaan knappen ;-) !! Sterkte en beterschap voor Ko!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door Umimeis »

Daarom zou ik niet zo snel mijn katten naar een pension brengen.....als ik ze even een tijdje ergens moet onderbrengen, dan zou ik ze naar het asiel wat tevens een honden en kattenpension is brengen, daar werkt die mevrouw ook waar ik Sam vandaan heb gehaald.

Maar ik heb voor mijn vakantie gelukkig al oppas geregeld.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door sandy »

Wij hebben gelukkig een hele lieve verzorgster voor onze katten, dus die blijven thuis, maar vanwege Cookie's gasgevoeligheid moesten wij op zoek naar een pension waar er regelmatig naar gekeken word.
Ik wilde ook persé de mensen zien en de verblijven, we hebben dan ook een uitgebreide rondleiding gehad, zelf de kattenverblijven hebben we gezien.
Ze namen echt de tijd en vertelden ook hun motivatie waarom ze hier mee zijn begonnen, dat geeft gewoon een prettiger gevoel.
Zo hoort het ook vind ik, je bent als pensionhouder tenslotte afhankelijk van je klanten.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Wij zijn inderdaad vooraf gaan kijken. In werkelijkheid minder netjes dan op de internet-foto's, maar de katten leken het best goed te hebben.

Wij vinden eigenlijk niks goed genoeg voor onze katten. Het liefst hadden we ze 14 dagen in het Amstel hotel gestopt. Dus we dachten ons te moeten realiseren dat onze jongens geen mensen zijn maar dieren, en dat dit pension dus goed genoeg zou moeten zijn. Blijkbaar hebben we dit volledig verkeerd ingeschat. Voortaan toch maar het Amstel hotel.
mjamssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2009 00:45

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door mjamssen »

Kun je niemand regelen die thuis voor je katten zorgt?
Ik vindt dit zelf voor onze katten nog het beste 'werken'.\Lekker in eigenvertrouwde mgeving.

mlouise
NielsB
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009 00:44

Re: Kattenpension De Gelaarsde Kat

Bericht door NielsB »

Vanwege de onderlinge ruzie moesten ze samen in een neutrale omgeving.

Ko en Bootsy zijn nu allebei hartstikke ziek. Diagnose is niesziekte. Ze hebben beide antibiotica gekregen. Van Ko is een rontgenfoto gemaakt. Bronchien zien er niet goed uit en het hart lijkt vergroot. De dierenarts wil nu een corticosteroïde geven, maar dat heeft bij Ko een aantal jaren geleid tot (tijdelijke) suikerziekte. Dus dat vinden we eigenlijk niet zo een goed idee.

Het is allemaal erg heftig. Ze eten niet, zijn erg sloom en de hele tijd hoesten en niezen ze met heel veel slijm. Ko is nu dus al bijna 2 weken ziek. Zondag leek hij iets op te knappen, maar dat heeft niet doorgezet.
Plaats reactie