Nieuw kitten eet slecht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
sarina
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009 20:50

Nieuw kitten eet slecht

Bericht door sarina »

Hallo,

Ik ben nog niet zolang op dit forum, maar heb een vraagje.
Mijn vriend en ik hebben vrijdag ons eerste kitten opgehaald. Hij is ruim 9 weekjes oud.
Bij de mensen waar hij is opgegroeid heeft hij altijd goed gegeten.
Maar sinds dat hij hier is, hebben we hem nog helemaal niet zien eten :( Wel drinkt hij erg goed. En doet ook gewoon plassen op de kattebak.
We zijn gisteren heel eventjes weggeweest en toen we terug kwamen leek het alsof z'n bekje rook naar kattevoer. Maar we konden niet echt verschil in hoeveelheid zien in zijn bakje.
Heeft iemand een idee of dit normaal gedrag is omdat het toch allemaal nog erg vreemd voor hem is? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn??
Hij krijgt hetzelfde voor als wat hij bij die mensen te eten kreeg.

Ook wil hij de hele tijd bij ons zitten. Zodra we gaan zitten springt hij op schoot of begint te miauwen..
Ohja, hij heeft vrijdag ook z'n inenting gehad.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen of dit normaal is of niet.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuw kitten, slecht eten

Bericht door Cari »

Het arme kleintje is gewoon nog van slag. Vind je het gek, als je als weerloos hummeltje ineens in een vreemde omgeving zit zonder je mama, broertjes en zusjes? Hij gaat vast wel gauw weer eten, maar hou het goed in de gaten, want het moet niet te lang duren. Geeft je hem wel ook natvoer, dat eet wat makkelijker weg. En verder natuurlijk veel knuffelen en spelen met hem ;-)

Enneuh.... zou een speelkameraadje niet heel leuk zijn? Ik vind het zo sneu zo'n kitten alleen. Een mens kan een soortgenootje nooit vervangen, wat hij ook doet. Een kitten dat alleen opgroeit, kan later meestal niet meer met andere katten omgaan en dat vind ik triest :-(
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuw kitten, slecht eten

Bericht door Siris »

Kitten goed in de gaten houden, kittens kunnen ziek worden van de enting. Maar net wat Cari zegt hij is er niet zo lang, mist zijn mamma, broertjes of zusjes, andere omgeving, andere mensen. Ik zou ook in overweging nemen om er een kitten bij te nemen. Zoveel duurder is een 2de kat niet. Je kan ook je kattenbrokjes nat maken, misschien heeft hij last van zijn tandjes?
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Nieuw kitten, slecht eten

Bericht door Biny »

Oh gut.. hij is waarschijnlijk heel erg van slag! Misschien wat hiervoor al genoemd wordt het eten wat makkelijker maken om te eten door het nat te maken of natvoer (erbij) te geven..?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie