Maine Coon X Ragdoll

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Larske85
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 12:36

Maine Coon X Ragdoll

Bericht door Larske85 »

Goede dag,

Goede dag,
Mijn vriendin en ik hebben op dit moment een normale poes van nog geen jaar. Nu hebben we altijd al graag een main Coon erbij willen hebben en nu kwamen we bij toeval iemand tegen die een nestje heeft met een kruising van een Main Coon en Ragdoll.
Heeft iemand ervaring met een kruising als deze? Of wat zijn de verwachtingen van de grote van de kat? Zal deze net zo groot worden als ieder andere Main Coon of?

Aangezien we nu een peosje hebben, is het dan beter om een poes erbij te nemenof maakt dat niet uit met en kater?
Wellicht is het risico dat de kater gaat sproeien hierdoor wel groter?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groeten Lars
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Main Coon X Ragdoll

Bericht door Siris »

Tja of ze heel groot worden geen idee, de kittens kunnen het dna meekrijgen van de Ragdoll of de Maine Coon. Of van beide iets, maar wat.......? Dat is nog maar de vraag. Maar als je voor grote kat gaat zou ik toch een 100% Maine Coon kat nemen, dan weet je het zeker, alhoewel kunnen ze niet helemaal garanderen (maar dat is bijna met alles zo), maar groter dan gemiddeld worden ze zeker. (Maine coon poesje minder groot, dan katers)

Een poesje bij een poesje of kater? Als je gaat voor een kitten maakt dat niet zoveel uit, denk ik. Bij mij is toen wel aangeraden om een poesje (kitten) bij een volwassen kater te doen. Als katers gecastreerd worden, gaat het sproeien over het algemeen weg.

Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken (wil ik ook niet ;-) ) Maar waarom gaan jullie niet naar een cattery voor een leuke echte 100% Maine Coon, als jullie die geweldig vinden en heel leuk vinden. Een X van Maine Coon is geen echte Coon, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Jinx105
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:36

Re: Main Coon X Ragdoll

Bericht door Jinx105 »

Hallo Lars,

Ik wilde even reageren op jou vraag kruising main coon x Ragdoll.
Ik ben sinds 1 week de eigenaar van zo'n kruising, een katertje blue tabby.
Zijn vader is een 100% main coon en mama een ragdoll ook 100%.
Hij heeft de kenmerken van een main coon, pluimpjes aan zijn oren, de kop, krijgt ook een kraag en heeft flinke poten, dus word het een grote jongen. Je moet net het geluk hebben bij zo'n kruising van wie ze het meeste de kenmerken dragen/krijgen.Het is een gewelidg leuk beestje, heeft ook de karakter eigenschappen van een main coon. Tot nu toe heb ik alleen de opmerkingen gehad, dat hij het uiterlijk van een main coon heeft, ik vind het ronduit schandalig wat ze voor een echte raskat vragen.Gewoon goed rondkijken want voor weinig kun je een leuke kruising kopen, die net zo mooi is als een echte main coon, en waar je ook veel plezier van hebt.grt
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Main Coon X Ragdoll

Bericht door TuttiFrutti »

Lotje is kruising van main-coon en een htk-kat, en ze heeft zo goed als niets van een maincoon, dus ik denk niet dat je bij een kruising precies kan weten hoe het eruit gaat zien..
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Jinx105
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:36

Re: Maine Coon X Ragdoll

Bericht door Jinx105 »

Hallo,

Het gaat ook niet om kruising hstk main coon , maar 100% main coon 100% ragdoll.
Wij hebben ook hstk kruising ragdoll en is weinig ragdoll te zien.
Als beide ouders 100% ras zijn vererfen ze van één van beide rassen de kenmerken, vd één iets meer dan vd ander!!
grt
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Maine Coon X Ragdoll

Bericht door TuttiFrutti »

Ja, dat snap ik wel. Ik bedoelde hiermee te zeggen, dat je dus niet van te voren kan weten hoe het beestje eruit komt te zien. Die van ons heeft duidelijk dat van de htk geerfd.
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Maine Coon X Ragdoll

Bericht door Roos en Minousch »

Ik vind persoonlijk dat ze niet moeten worden gekruisd!
Het ras word zo naar de klote geholpen, en geloof mij, dat de prijs voor een Raskat niet overdreven duur is, je hebt daar een geteste en gezonde kat voor, die sociaal is doordat ze tot 13 weken bij de moeder zitten, volledig is geent en gechipt.
Sorry maar is mijn mening.

Het is een gewone huis tuin en keuken kat, en heeft niets meer van de rassen in zich.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Maine Coon X Ragdoll

Bericht door Siris »

Ik ben het helemaal met je eens Roos en Minousch.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Maine Coon X Ragdoll

Bericht door lievelijn »

ik blijf de discussie raskat geld waard of niet interessant vinden.

Zelf zou ik geen kruising kopen, puur en alleen om het feit dat het hierbij te vaak gaat om broodfokkers of om mensen die gewoon maar wat aan klooien.

dus ik zou kiezen voor een raskatje of een asielkatje!
ik <3 Vlinder
Plaats reactie