Kat heeft diarree en geeft over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Kat heeft diarree en geeft over

Bericht door chibikumiko »

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week donderdag een hele lieve kater van 5 jaar uit het asiel gehaald.
Hij had toen een ontstoken oogje waar pus uitkwam en de mevrouw an het dierenasiel zei dat het door verkoudheid kwam, binnen een paar dagen zou het over zijn.
Dat was ook het geval, zijn pus oogje is weg, maar vrijdag heeft hij overgegeven.
ik dacht misschien had de verkoudheid een samenhang ermee, of misschien kwam het omdat ik hem andere brokjes gaf, of stress ofzo?
Ik dus andere brokjes gegeven, dezelfde als wat ze in het asiel hadden, maar ik heb ze wel gemengd met andere brokjes, dat vond de verkoper van de dierenwinkel namelijk een goed idee om hem aan andere voeding te laten wennen.
zaterdag niks aan de hand, maar zondag ochtend kreeg hij ineens diarree.
maandag niks aan de hand, maar dinsdag ochtend dus weer diarree, en vanacht heeft hij weer overgegeven :(.
Ik maak me een beetje zorgen, waar zou het aan kunnen liggen, kan het inderdaad ook gewoon stress zijn? Ik ga zowieso ook nog naar de DA, maar zou het fijn vinden als ik van te voren ook al opties wist wat het zou kunnen zijn.
Hij lijkt ook helemaal niet ziek ofzo, hij is heel lief en aanhankelijk, eet & drinkt genoeg..
En het lijkt er ook helemaal niet op alsof hij stress heeft, want hij geeft mij de indruk dat hij zich hier al helemaal thuis voelt :O!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat heeft diarree en geeft over

Bericht door Cari »

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot en geweldig dat je hem uit een asiel hebt gehaald :eclap: .
Een kat kan inderdaad vaak aan de diarree gaan door stress en verandering van voeding. Of dat hier het geval is? Ik betwijfel het een beetje. Het vreemde bij jou is dat hij het de ene dag wel en de andere dag niet heeft. Ik zou zeker even naar de da gaan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
chibikumiko
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2009 12:21

Re: Kat heeft diarree en geeft over

Bericht door chibikumiko »

@cari.
Ik ben bij de DA geweest en zij zei dat het inderdaad stress was door de verhuizing,
en omdat hij ook nog eens verkouden was aan het begin, werd het nog erger.
nu heb ik medicijnen voor hem gekregen, hij moet 1x per dag een halve tablet Stormorgyl-10 krijgen. Nou, een halve heeft hij naar binnen kunnen werken, maar de rest eet hij met geen mogelijkheid :-(!
dus morgen maar weer even de DA bellen..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat heeft diarree en geeft over

Bericht door Cari »

Stomorgyl is hartstikke bitter, dat willen de meesten echt niet eten. Het verbaast me ook een beetje dat je da zegt dat het door de stress komt en dan vervolgens een antibioticum voorschrijft. Antibiotica hebben, naast al het goede dat ze doen, ook vaak de eigenschap diarree te veroorzaken, omdat ze de darmflora deels vernietigen. Ik denk dat als jij je kat licht verteerbaar voedsel geeft, dat het vanzelf wel overgaat. Zolang hij gewoon eet en drinkt, vrolijk is en niet uitdroogt, zou ik het zelf even op zijn beloop laten.
Pillen geven, geeft ook stress ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie