# Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen? Jaa!!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

# Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen? Jaa!!

Bericht door Biny »

De fokkers van Luna hebben ons gemaild. Zij zouden Ziva zelf houden (rood poesje) maar ze wilden ook graag een pup (ze hebben al 3 katten) Nu zien ze er van af om Ziva te houden, en hebben ze ons gemaild omdat ze héél graag zouden willen dat wij Ziva erbij zouden nemen.
Het lijkt mij helemaal super, en ook erg leuk dat ze gelijk aan ons dachten en dat ze zo positief zijn!
Alleen Isaac (waarvan ik dus al zei dat hij nogal wisselvallig is omdat hij het eerst wel wou) wil het nu ineens liever niet. Nou nee, dat zegt hij eigenlijk ook niet; hij twijfelt. Hij zegt steeds: Ik zeg het straks wel, ja? Moet er nog even over na denken.. Hóe kan ik hem overtuigen!? Heb hem alles al verteld, gewoon dat het beter is! Maar hij blijft twijfelen. Maar ik WIL het gewoon! Lijkt me zó leuk ook voor ze. En ook beter. Vooral omdat ze al met 7 weken weg moeten, is de kans op gedragsproblemen groter. Als ze met zijn tweetjes blijven, leren ze weer veel van elkaar! En hebben ze een maatje. Het is gewoon veel leuker voor ze! Ik zie ze gewoon al door ons huis rennen, slapen en spelen. Maar nu hem nog zo ver krijgen! Financieel is het natuurlijk met entingen wel even in één klap 140 euro. Maar dat komt rond die tijd mooi uit want in juli en augustus hoef ik geen collegegeld te betalen dus dat kan ik wel betalen dan! Voelde me ook wel vereerd dat ze zo graag willen dat ze naar ons gaat (er waren nog twee baasjes)

Mail:
'Zouden jullie het leuk vinden om Ziva er bij te nemen? We krijgen misschien nog een pup en dat is wel erg veel.
Het is ook een vrouwtje en dan is Luna niet alleen.
En ik vond dat jullie het als eerste mochten weten, want wij hebben een goed gevoel bij jullie.
Luna krijgt een prachtplek. Willen jullie er in elk geval over na denken?


Het lichtrode katje is Ziva! (Ik vind de naam wel geinig, maar zat zelf eerst zo te twijfelen tussen Luna en Amy dus zou het heel leuk vinden om haar dan Amy te noemen, maar ze heeft nu al een naam, en die heeft ook wel wat!)
Oh wat erg, heel egoïstisch maar voor mij staat het al bijna vast dat ik Ziva ook wil.. (zo had ik dat ook met Luna, toen was het zelfs de vraag of we er überhaupt een kregen, maar ik was zo vastbesloten dat hij is meegegaan met het idee en het nu ook leuk hartstikke leuk vind, dus denk dat dat nu ook wel zo gaat) Heb net al gebeld, en zei: Ik wil eigenlijk Ziva er ook bij, dat is gewoon veel beter en financieel komt het dan prima uit (anders was het misschien niet op te hoesten dat zat hem ook tegen) en kunnen we het goed betalen. Toen zei hij dus: We hebben het er zo wel over ja? Grrrr..
Laatst gewijzigd door Biny op 03 jun 2009 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Peachy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009 14:00
Locatie: Nijmegen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Peachy »

Mijn vriend was eerst ook nog niet zeker of hij nog wel een tweede wou, en eigenlijk neigde hij meer naar niet. Maar toen hij alle voordelen hoorde van twee kittens en hij zijn moeder had gebeld om te vragen of het wel een goed idee was, ging het toch door! Dus, zet alle voordelen van 2 kittens op een rijtje en benadruk vooral dat het voor de kittens zelf beter is om met zn tweetjes te zijn, helemaal als jullie van huis weg gaan!

En 7 weken is wel behoorlijk vroeg. Waarom moeten ze perse zo vroeg bij de moeder weg?
Samenwonend met lief Thomas en twee heerlijke kittens Juno en Smokey

viewtopic.php?f=5&t=18864
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Biny »

Ze blijven zeg maar wel de 7e week nog bij hun moeder, daarna komen ze bij ons. Nouja, in ieder geval Luna, hopelijk Ziva ook! Had ze zelf ook liever langer erbij gehad trouwens hoor! Maar willen ze geloof ik niet.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Leonie89 »

ik zou, als het kan, ziva er ook gewoon bij doen.. zeker omdat ze al zo vroeg bij de moeder weggaan.. als je ze beiden zou nemen kunnen ze veel van elkaar leren..
en je kan haar noemen zoals je wilt toch??
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Shaz »

Als je twee kittens neemt hebben ze elkaar en maken ze je behang en meubels niet zo snel kapot dus het scheelt je zelfs geld ;-)
Omdat ze zo vroeg bij hun moeder weg moeten hebben ze dan inderdaad in ieder geval nog een beetje steun aan elkaar.
En met twee katten heb je niet veel meer kosten dan met één kat.
Misschien kunnen jullie nog een keer bij die mensen gaan kijken? Ik weet dat mijn man dan altijd zo om was ;-)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Biny »

Hihi dat gaan we sowieso doen, waarschijnlijk volgende week. Maar kan me voorstellen dat ze het graag willen weten..
Maargoed, als je kat normaal 50 gram voeding per dag krijgt, krijgen ze samen 100 gram per dag, da's toch wel de helft meer, dus als je normaal een halfjaar gaat met een zak van 10 kg doe je er nu een keer zo kort mee, dus 't kost wel de een keer zoveel aan voeding, maargoed... :P Maakt mij niet zoveel uit! Ik vind het gewoon leuk! Twee, maar niet eens zozeer om mezelf, vooral om de katjes!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Uumie »

Ik zou het ook zeker weten doen! Katten hebben zoveel aan elkaar. Onze George is misschien een extreem voorbeeld omdat hij echt helemaal depressief wordt zonder andere kat, maar ik merk dat hij zo opleeft van aandacht van Morisson! Ze kunnen lekker met elkaar spelen, stoeien, eten, wassen en slapen. Ook praten doen ze weleens, hele discussies! :lol: Twee katten kunnen kattendingen met elkaar doen die ze met mensen niet kunnen. Dus daarom zou ik het zeker doen! ;)

En het is natuurlijk gewoon superleuk... :icon_shifty:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Shaz »

Biny schreef:Hihi dat gaan we sowieso doen, waarschijnlijk volgende week. Maar kan me voorstellen dat ze het graag willen weten..
Maargoed, als je kat normaal 50 gram voeding per dag krijgt, krijgen ze samen 100 gram per dag, da's toch wel de helft meer, dus als je normaal een halfjaar gaat met een zak van 10 kg doe je er nu een keer zo kort mee, dus 't kost wel de een keer zoveel aan voeding, maargoed... :P Maakt mij niet zoveel uit! Ik vind het gewoon leuk! Twee, maar niet eens zozeer om mezelf, vooral om de katjes!
Hoe meer katten je hebt hoe groter de verpakking die je koopt en in verhouding zijn die goedkoper.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Biny »

Dat is wel waar ja, maar ik was van plan toch een verpakking van 10 kg te kopen waar je iets van 8 maand mee gaat (met 1) of zijn ze niet zo lang houdbaar.. (nog niet naar gekeken)
Moet je trouwens gewoon één voerbak (voer + drinken) of voor beide een aparte? (ook water)?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Uumie »

Hier delen ze de voer- en drinkbakjes met zijn tweeën. We hebben 1 voerbakje voor brokjes met een drinkbakje ernaast, en nog 2 aparte drinkbakjes op andere plekken. Daarnaast elk een eigen kommetje voor het natvoer. Ik denk dat ze dus best kunnen delen. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door sandy »

Als jullie gaan kijken moet je gewoon die kleine in je man zn armen douwen, wedden dattie zo om is :lol:
Zelf heel erg sip kijken, beetje verzuchten nu en dan en een beetje zielig doen elke keer als je het over je kitten heb wil ook nog wel eens helpen :ewhistle:
Niet dat ik ervaring daarmee heb hoor :eangel:

Voor de kosten van het onderhoud hoef je het niet te laten, dat scheelt echt praktisch niks.
Wij hebben 4 katten rondlopen(en 2 nijnen) en zelfs dat is goed te bekostigen, ik zeg altijd maar, het gaat met de dagelijkse boodschappen mee en op gaat het geld toch wel.
Alleen de sterilisatie wat eenmalig is, is dubbel en de entingen die jaarlijks terug komen maar eens per jaar is dat ook nog wel te doen.
Ik laat onze dierenarts thuiskomen omdat slepen met 4 katten geen doen is, ben meestal rond de 150 euro kwijt vanwege consult aan huis.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Biny »

Hihi zo ben ik al bezig ja.. lekker manipuleren! Hij is nu met zijn broer weg dus zal het er zo even serieus met hem over hebben..............
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Siris »

Had ze zelf ook liever langer erbij gehad trouwens hoor! Maar willen ze geloof ik niet.
Heeft ze aangegeven waarom niet, ik vind raar dat je de kitten bij een fokker met 7 weken weg kan halen, ben ik nou de enige die dat vind? Ik ken ze natuurlijk niet persoonlijk, maar ik vind het dus raar, en zou geen goed gevoel hebben en kittens bij haar halen. Maar waarschijnlijk is het daar te laat voor en ben je helemaal verliefd (logisch). Ik hoop dat je je vriend over kan halen. :pdtrom: Lijkt mij ook leuker voor Luna en voor je zelf :smile: 1 kat is leuk, maar niets is leuker dan de interactie van twee katten :grin:

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen?

Bericht door Biny »

Nou ja.. fokker ik noem het even zo voor het gemak. Het is gewoon een huis tuin en keuken, kater van de straat-nestje hoor :)
8 juli is ze 7 weken oud. Ze mag weg vanaf 12 juli van hen. Dus als ik er voor zorg dat ik zeg dat ik pas woensdags kan ofzo dan zou ze bij wijze van 8 weken zijn. Misschien is dat een optie!
Ik lees nu dat Carocat een goedkopere versie van Royal Canin is, maar wel premium. Is dat zo, en zijn er ook mensen met ervaring met dit merk voer?


Edit:
JAAA!!! Isaac heeft ermee ingestemd, het mailtje is al vertrokken dus nu kan hij niet meer terug!!! :grin: :edance:
Whiee, ben helemaal blij! Vooral voor de katjes vind ik het echt geweldig!! Blijven ze niet prompt alleen achter ineens, zo jong!
Wauw vind het echt helemaal het einde voor ze, en natuurlijk ook voor mezelf.
Isaac heeft wel min of meer een beetje met :edoh: ja gezegd, maar hij heeft het gezegd en ik heb héél vaak gevraagd of hij het zeker wist, omdat het wel definitief is als ik een mail stuur.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Luna! Zusje Ziva er ook bij nemen? Jaa!!

Bericht door tacuma »

Yesssssssssssssss, gelukt! ;-) En mocht je vriend nog bedenkingen hebben, dan is hij zeker om
als hij de kleintjes straks samen ziet spelen, slapen e.d. Wedden dat hij dan hun grootste fan
is? Ik heb hier namelijk precies zo'n man... Ik wed dat je niet kan wachten tot het half juli is!

En nu nog even de laatste regel in je onderschrift veranderen!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gesloten