Moet een poes van 7 weken nog kittenmelk? Vraag RC Babycat

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Moet een poes van 7 weken nog kittenmelk? Vraag RC Babycat

Bericht door Biny »

De vraag is geloof ik wel duidelijk! Of kan ze gewoon kattenmelk, of hoeft dat ook niet en mag ze water.
Ik vind haar dan nog vrij jong dus wil haar toch wel goed verzorgen. Dat ze ondanks dat ze al bij mama weg moet nog wel melk kan drinken. Ik weet alleen niet of dat nodig is en of ze dan nog kittenmelk moet of gewoon kattenmelk. Ik heb gezocht maar kon niet 123 een antwoord vinden (dan moest ik 8 pagina's met topics bijlangs..)

Edit: Ik heb uitgerekend hoeveel RC Babycat 34 ik nodig heb als ik dat geef tot ze 4 maand oud is. Dan heb ik 2835 gram RC Babycat nodig. (ik geef dat haar dus vanaf dat ze hier is met 7 weken tot ze 4 maand oud is). Zouden jullie dan de zak van 2 kilo geven (dan krijgt ze dus iets korter (plm16 dagen) dan tot haar 4e maand Babycat en daarna Kitten) of zouden jullie de zak van 4 kilo doen (dan krijgt ze dus plm23 dagen langer (dan tot haar 4e maand) Babycat en daarna pas Kitten)
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Moet een poes van 7 weken nog kittenmelk? Vraag RC Babycat

Bericht door Biny »

Heb toch maar even verder gezocht, en zoals ik nu verneem hoeft ze sowieso geen kittenmelk. En wat ik ook lees is dat ze in principe ook wel gelijk op Kitten36 mogen? Ze is wel nog maar 7 weken, het kan handig zijn om een zakje van 800 gram Babycat eerst te doen. Maar ik moet haar ook al van de Whiskas afhalen, dus tegen de tijd dat je daar vanaf bent is ze 8 weken, moet ik dan nog wel Babycat doen (ookal staat op de verpakking tot 4 mnd) of kan ik beter gelijk Kitten 36 doen. Ik lees nu ook op hun site iets over Kitten34, dat is zeker een foutje?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Moet een poes van 7 weken nog kittenmelk? Vraag RC Babycat

Bericht door Katrin »

De dierenspeciaalzaak waar ik altijd kom verkoopt babycat niet eens volgens de eigenaar kun je gelijk aan kitten36 beginnen.
Je kitten is nog wel klein, ze heeft het misschien niet meer echt nodig, de kittenmelk maar als extraatje zou het toch geen kwaad kunnen denk ik.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Moet een poes van 7 weken nog kittenmelk? Vraag RC Babycat

Bericht door Biny »

Nu lees ik dat Carocat de Nederlandse versie is van Royal Canin, ofwel, dat het vergelijkbaar is. Is dat ook echt zo? Is dat een goed merk? Omdat we er nu twee krijgen, hihi :D Als dat echt zo is dan is dat financieel wel aantrekkelijk.
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie