[=TERUG] Miesje van 1 is weggelopen....

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Cornelie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:25

[=TERUG] Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Cornelie »

Hallo allemaal!

Via wat speurwerk op jullie site terecht gekomen en misschien kunnen jullie mij helpen!!

We hebben 2 katten, broer en zus van net 1 jaar, allebei gecastreerd, maar niet gechipt.

Nu is het zusje ervandoor. Het zijn allebei buitenkatten, maar ze zijn nooit langer dan een paar uur weg.
Ik heb Amivedi ingeschakeld, ze staat op Marktplaats, dierenambulance en asiels op de hoogte en pamfletjes uitgedeeld in de buurt. Alle katten in de buurt zo'n beetje tegengekomen, behalve haar!!

Nu is mijn vraag:
Als katten langer op pad gaan, gaan ze dat dan al vanaf het moment dat ze naar buiten mogen, of begint dat later?
Dit is haar eerste echte voorjaar (in mei 1 jaar geworden), dus misschien is ze wel achter de vogeltjes aan of zo....
Weet iemand van jullie hoe dat zit?
De mensen die ik spreek zeggen allemaal: 'ach, die komt wel' maar ik denk maar steeds, 'dat doet ze anders gewoon niet'.. Maar misschien gaan katten dat doen als ze iets ouder zijn?
Het is wel een echt jagertje, komt sinds een paar weken ook elke keer met een vogeltje binnen (heel vervelend trouwens, maarja, dat is de natuur).

Ze is nu sinds gisteravond weg en ik maak me behoorlijk zorgen hoor!
Een paar weken terug was haar broer weg en die konden we gelukkig ophalen aan de andere kant van het dorp, helemaal geschrokken op een muurtje gekropen...gelukkig wel teruggevonden....

Maar nu is het anders omdat ze al langer weg is.....
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Umimeis »

Niet slim om ze ongechipt naar buiten te laten.
Plaats een advertentie in de krant, bel naar de dierenartsen in de buurt, neem contact op met het asiel...

Ik zou die andere kat chippen en mocht Miesje toch gevonden worden, dan zou ik haar ook chippen.

Ik heb mijn kat meteen laten chippen toen ik hem kreeg. En binnenkort krijg ik nog een kitten, die word ook gechipt (door het asiel)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Katrin »

Veel sterkte hiermee, het is echt rot als je kat verdwenen is.
In mijn ogen heb je alles gedaan wat je kon doen.
Maar wel blijven zoeken en roepen ook verder weg.
Ik hoop dat je haar vind.
Mijn ervaring is dat katten daarin verschillend zijn, de een heeft een veel groter territorium dan een ander die misschien liever alleen in de tuin blijft.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door beestenbende »

ja het kan vanaf nu alle kanten op gaan. Een tijdje geleden was onze Kruimel, een echte buitenpoes ineens 3 dagen weg en kwam zo ineens weer voor de deur zitten. Veel meer kan je op dit moment niet doen, succes en hoop op een goede afloop.
Laatst gewijzigd door beestenbende op 26 mei 2009 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Uumie »

Ik wil je heel veel succes wensen met de zoektocht naar Miesje! Nala, de lapjespoes van mijn ouders, gaat weleens twee weken op 'vakantie', meestal midden in juli. Ze komt altijd goed doorvoed weer terug. Er kan vanalles gebeuren dus, en ik hoop dat dit verhaal een goed einde krijgt!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Cornelie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:25

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Cornelie »

He, meiden, ik ben zo van streek!
Ben net weer briefjes gaan ophangen overal in winkels e.d. en even een stuk verderop gaan roepen, maar ja, ze kan overal zitten he?

In ieder geval bedankt voor jullie steun, dat doet me goed. Ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Miranda »

Een chip helpt alleen als de kat gescand wordt door een instantie die een scanner hebben en gebruiken. Als een poes bang op een muurtje zit en iedereen loopt aan hem voorbij, kom je nog niet verder.

Maar daarom is een chip natuurlijk altijd goed om te regelen, voor het geval de kat wel in handen valt van een instantie met scanmogelijkheden.

Voor nu is het belangrijk dat je Miesje weer terugvindt!

Ik duim met je mee! Ik kan je wel vertellen, blijf zoeken, want ook na enkele weken kunnen ze nog opduiken!
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Uumie »

Zo te lezen doe je al alles wat er maar mogelijk is om haar te vinden. Ik snap heel goed dat je van streek bent! Het kan ook zo zijn dat ze misschien bij iemand in een schuur is gelopen o.i.d., hou die optie ook in gedachten. Verder tsja, je doet echt alles wat je kunt nu, het is nu een kwestie van afwachten en de zoektocht volhouden. Heel erg veel succes en sterkte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Umimeis »

Miranda schreef:Een chip helpt alleen als de kat gescand wordt door een instantie die een scanner hebben en gebruiken. Als een poes bang op een muurtje zit en iedereen loopt aan hem voorbij, kom je nog niet verder.

Maar daarom is een chip natuurlijk altijd goed om te regelen, voor het geval de kat wel in handen valt van een instantie met scanmogelijkheden.

Voor nu is het belangrijk dat je Miesje weer terugvindt!

Ik duim met je mee! Ik kan je wel vertellen, blijf zoeken, want ook na enkele weken kunnen ze nog opduiken!
Daarom moet je een vreemde kat die komt aanlopen of katten die rondhangt op vreemde plekken, vangen en naar het asiel brengen of naar een dierenarts. Want zij hebben namelijk wel een scanner.

Lijkt me nog al een logische actie als je een kat vind/ of aan komt lopen.
Tenminste, ik zou wel zo handelen......helaas de meeste mensen niet.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Cari »

Het is vreselijk als je kat zoek is Cornelie, maar wanhoop niet te snel. Misschien is ze echt een avonturierster en komt ze binnenkort gewoon zelf weer naar huis. Ik had vroeger een poesje dat ook vaak een paar dagen achtereen wegbleef, ook een echte jager. Heb je ook bij de dierenartsen en dierenwinkels flyers opgehangen? En bij supermarkten?
Ik hoop dat ze heel snel weer bij je terugkomt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Cornelie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:25

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Cornelie »

Dank je wel voor de bemoedigende woorden hoor!
De hele dag gezocht en geroepen, wat wordt je daar op het laatst moedeloos van...

En ja, dat chippen....in juni krijg je hier 25% korting en omdat wij er twee hebben, wilden we daar liever op wachten, het is allemaal een duur grapje, ook het castreren e.d. Maarja, nu baal je natuurlijk dat je niet alles hebt gedaan om haar terug te krijgen.

Inderdaad hebben we ook bij supermarkt en dierenarts en dierenwinkel foldertjes opgehangen. De postbode kijkt met ons mee, noem maar op! Er hangt ook een foto voor het raam. We wonen in een toeristisch dorp en mensen lopen hier het hele dorp door, wie weet ziet iemand haar.

Ik begin weer een beetje hoop te krijgen door alle verhalen die ik lees....
Dank jullie wel!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Miranda »

Umimeis schreef:Daarom moet je een vreemde kat die komt aanlopen of katten die rondhangt op vreemde plekken, vangen en naar het asiel brengen of naar een dierenarts. Want zij hebben namelijk wel een scanner.

Lijkt me nog al een logische actie als je een kat vind/ of aan komt lopen.
Tenminste, ik zou wel zo handelen......helaas de meeste mensen niet.
Helaas hebben de meeste katten ook geen chip...

Hopelijk hoor je gauw meer over Miesje! Houd je ons op de hoogte?
Cornelie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2009 22:25

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Cornelie »

We kregen net een tip van een vrouwtje dat haar dacht te hebben zien lopen.
Inderdaad lijkt ze erop, maar het is haar niet...

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door Kattenbella »

Ik duim!!!!
Laat je het weten?

Chippen is goed, maar als dit een niet gelukt is jammer. Ik hoop gewoon dat ze snel weer gezond thuiskomt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Miesje van 1 is weggelopen....

Bericht door daantje »

Ik kan je geen garantie geven helaas, maar wel mijn eigen ervaring vertellen.... Onze Barrel, een binnenkat, is nu zes jaar en 2x ontsnapt aan ons huis. Ze is de eerste keer 5 dagen op pad geweest, daarna 3 dagen. Maar ze kwam thuis!!!!!

Wat wij vooral heel erg veel gedaan hebben is roepen, roepen en nog eens roepen. Zeker 's avonds laat en 's morgens vroeg omdat het dan non lekker rustig is buiten, maar ook 's nachts hebben we wel de wekker gezet. En gewoon verder wel de hele dag door.

Ik voel (en ken!) je wanhoop, maar blijf echt hoop houden! Sterkte en succes, ik hoop gauw te lezen dat ze terecht is.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie