Overal blijven haken met pootjes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

Coco blijft heel vaak haken met haar pootjes/klauwtjes aan "dingen". Daarmee bedoel ik o.a. kussens, bank en haar slaapkleedjes (heb pluche dekentjes door mijn huis heen gelegd op plaatsen waar ze graag ligt).
Ze raakt dan helemaal in paniek omdat ze niet los komt. Ik probeer haar dan te helpen, maar dat maakt haar paniek vaak juist erger, dus de laatste tijd laat ik haar maar worstelen, maar ik vind het elke keer weer naar. :-(

Ze wisselt wel die hoesjes van haar klauwtjes (vind ze dagelijks op de deurmat die ze als krabmeubel gebruikt). Dus dat is het niet. Is haar nagels door de DA laten knippen de enige oplossing?

Hmm... misschien hoort dit toch in het nagelknip-topic? Als dat zo is moet iemand deze maar sluiten hoor.

Ik wil alleen juist niet haar nageltjes laten knippen, omdat ze die vaak gebruikt met het springen op de bank en het juist zo heerlijk vindt om aan de deurmat te krabbelen... vandaar dat ik liever een alternatief heb.
En het zal als het moet sowieso bij de DA moeten, want ik kan nu al ook zonder schaar niet met m'n handen in de buurt van haar pootjes komen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Miranda »

Misschien zijn de puntjes van haar nagels te scherp? Dierenarts kan de nagels bijknippen (dus niet helemaal in zijn geheel!).
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door rieneke »

gewoon even de puntjes laten knippen, dan kan ze haar nagels nog prima gebruiken hoor.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door lievelijn »

nagels (laten) knippen lijkt me t beste
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

Ik heb vandaag bij zooplus een nagelknippertje gekocht. Ik ga het eerst zelf proberen, want als arme student weer naar de dierenarts alleen voor nageltjes is een beetje prijzig.

Gelukkig doet mijn zusje een opleiding dierverzorging, dus als het mij niet lukt kan ik het haar ook nog vragen.
Ik hoop dat het gaat werken en dat Coco er met andere dingen (springen en krabbelen) geen last van zal hebben. ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Uumie »

Ik hoop dat het helpt! Wij hebben hier vloerbedekking. Ik wil eigenlijk laminaat, maar dat mag niet van de huisbaas. :roll: Dus hier hangen ze ook weleens vast. Dan knippen we de puntjes even en valt het reuze mee. Twee weken later weer hetzelfde verhaal. Maar bij ons werkt zo'n nagelknippertje dus wel. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

Ow dat zal best werken, maar als ik het niet geknipt krijg bij Coco omdat ze het te eng vind, dan moet ik elke twee weken naar de DA, dus ik ga wel eerst zelf proberen. Lukt het niet dan let ik goed op hoe de DA het een keertje doet, en ga ik het op dezelfde manier proberen. ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Uumie »

Op zich is het niet zo lastig, het is alleen de vraag of Coco het toelaat. ;) Morisson is daar vrij makkelijk in, maar George vindt het niet zo geweldig, zacht gezegd. :-P
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door aiko »

Nagelsknippen lijkt mij inderdaad een goed idee.
Onze 2 katers laten het vrij goe toe.
Alleen de oudste is er niet zot van, dus om nu zoveel mogelijk stress te vermijden, wikkel ik hem in met een handdoek, en dan knip ik zijn nageltjes.Waardoor hij mij niet kan krabben en ik niet plots te veel afknip.Hiervoor deed ik dat nooit, maar op aanraden van de DA, heb ik het zo maar is geprobeerd. Zij had namelijk het is geprobeerd, zowel zij als ik stonden vol met krabben.
Dus nu met de handdoek is het beter, en ook veel sneller gedaan
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

Dat is wel een goede tip Aiko, die handdoek. Ik had ook ergens gelezen dat iemand het deed als de kat lag te slapen, misschien dat ik dat ook kan proberen!

Ik leg sowieso het schaartje een paar dagen op de favoriete doek van Coco, zodat ze in ieder geval niet bang is van het vreemde voorwerp. Maar ik kan met mijn vingers niet eens over haar pootjes aaien want dan slaat ze al, dus ik vrees een gevecht volgende week :-(
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door lievelijn »

ik zou gewoon even iemand vragen om coco in de handoek vast te houden.. heb jij 2 handen om te knippen en der pootje vast te houden ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

Ja, ik zal het aan mijn zusje vragen, die durft dat wel samen met mij, haha. Aan mijn vrienden hoef ik het niet te vragen, die zijn als de dood voor Coco. :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door lievelijn »

:shock: tis een katje.. geen leeuw :-P
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door aiko »

Ja, dat was hier ook het geval. Ik laat ze er meestal eens aan ruiken, zelfde heb ik gedaan met het aanleren van borstelen.
En de handdoek is een hele goede tip, die ik toepas. Nu moet ik ook toegeven, naarmate de tijd verstrijkt, kan ik het soms ook zonder handdoek doen. Dan laat hij het gewoon toe.
Misschien is het ook een tip als je hem nu iets lekkers geeft, 1st lekkers geven en is zijn pootje aaien, en zo verder opbouwen.
Dat je zijn poot toch al eens mag aanraken.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Overal blijven haken met pootjes

Bericht door Camoth »

lievelijn schreef::shock: tis een katje.. geen leeuw :-P
Je zou soms gaan twijfelen als ze boos is hoor, haha :lol: Maar zo doet ze alleen tegen vreemden, nooit tegen mij. Ja, als ik dus haar poot aanraak te lang dan krijg ik een tikje, maar niet het hele blaasfestijn wat anderen krijgen als ze haar alleen maar willen aaien.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie