Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
RobbieM
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 18:31

Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door RobbieM »

hallo,

ik heb thuis momenteel twee katers. Ratje, die 8 jaar is en Wolfke, 6 jaar. Wolfke is een heel speelse poes die graag bij ons Ratje ligt. Maar de laatste tijd wil Ratje dit niet meer zoveel en spelen met Wolfke al evenmin. Ik heb dus beslist om een speelkameraadje (een kitten) bij te nemen zodat ons Wolfke terug een speelkameraadje heeft. Ik vraag mij nu af of ik best een katerke neem of een kattinneke?

thx

groeten

Robbie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: kitten erbij nemen? katerke of kattinneke?

Bericht door Uumie »

Hoi Robbie,
Ik denk dat het geslacht weinig uitmaakt. Het gaat meer om het karakter. Ik zou kijken of je een klik hebt met de nieuwe poes, en ook of het karakter een beetje aansluit bij de katten die je al hebt.
Wij hebben een kater van 8, George. Een tijd geleden woonde de kater James van 2 bij ons, en James was eigenlijk wat te druk voor George. George is een luilak en speelt misschien 2x per dag. James speelde de hele dag door, verschillende keren. Dat irriteerde George nogal eens. Uiteindelijk is James herplaatst bij mijn ouders omdat hij een tuin nodig had. Nu hebben we de kater Morisson van 6 bij George gezet, en ze zijn allebei vrij rustig. Hun persoonlijkheden passen beter bij elkaar en dat zorgt voor meer rust in huis.
Dus daar zou ik vooral naar kijken. Het enige wat ik je afraad, is dat als je een dominante kater hebt, om daar een dominant dier bij te zetten. Dat kan nog wel eens tot gevechten leiden. Voor de rest zou ik me niet al te druk maken over geslacht dus. Veel succes!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
RobbieM
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 18:31

Re: kitten erbij nemen? katerke of kattinneke?

Bericht door RobbieM »

Hoi,

thx voor je reactie. had zelf ook al het vermoeden dat 't geslacht er niet toe doet, maar wel persoonlijkheid. Maar de dienst waar 'k het kitten bij wil halen heeft me doen twijfelen omdat zij altijd aanraden om bij twee katers een kattinneke te zetten en geen derde kater. daarom dat 'k dacht dat 'k best voor de zekerheid toch maar ff kon rondvragen

groeten
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: kitten erbij nemen? katerke of kattinneke?

Bericht door Uumie »

Ja, dat hoor je inderdaad wel vaker, maar het is eigenlijk een fabeltje. Er zijn hier op het forum ook een aantal mensen die meer dan 2 katers hebben, en over het algemeen gaat dat wel goed hoor. ;) Ik hoor vaak dat katers wat gemoedelijker zijn, meer 'jongens onder elkaar', en dat kattinnen soms nogal krengerig kunnen zijn, haha. :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
RobbieM
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 18:31

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door RobbieM »

kan 'k me voorstellen ja... wil trouwens ook niet riskeren dat Rat en Wolf onderling gaan 'strijden' voor de aandacht van dat vrouwke...
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door Uumie »

Volgens mij zou dat wel mee moeten vallen als allebei de heren gecastreerd zijn. Dat hoeft dus ook niet altijd het geval te zijn. Ik denk altijd maar zo; als ik verliefd word op een poes, dan maakt het geslacht me verder ook niet uit. En dan natuurlijk kijken of het karakter in de groep past.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door lievelijn »

als alles wat in huis is gecastreerd is, zal dit ws niet gebeuren
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door rieneke »

hier 4 katers, en 1 poes.
katers vind ik over het algemeen wat gemoedelijker.
RobbieM
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 18:31

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door RobbieM »

Ben ondertussen eens gaan zien en heb besloten 'n katerke te nemen... ;-) drie katers in huis dan (allen gecastreerd) en ik ... euhm niet gecastreerd natuurlijk ;-)

nu alleen nog even wachten tot ie 8 weken is en zijn inspuitingen heeft gehad... nog 'n 2 weekjes
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door Seraatje »

Ik heb ook 4 katers en 1 poes, gaat hartstikke goed, 3 ongescastreerde katers en toen de poes krols was, geen probleem, tuurlijk ze wouden er wel allemaal op :oops: maar geen gevechten. (laat poes over 2 weken steriliseren)
Denk ook dat het er aan ligt hoe je er zelf mee omgaat. vooral niet te veel dwingen om ze met elkaar om te laten gaan
En iedereen even veel aandacht geven.

Groetjes Sera
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
RobbieM
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2009 18:31

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door RobbieM »

aandacht zal geen probleem zijn... 'k ben invalide en werk niet, dus ben bijna altijd thuis...

en toen 'k Wolfke erbij nam, heb 'k de 'kennismaking' ook gewoon zijn gang laten gaan... Duurde wel even voor Ratje hem aanvaarde, maar Wolfke was koppig en bleef om aandacht vragen... en uiteindelijk zijn 't de beste vriendjes geworden.. 'k neem aan dat dat nu ook wel zal lukken
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door Seemy »

Leuk hoor dat je een katertje bij krijgt!
Ik ben benieuwd hoe het gaat als die kleine er bij komt.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen of wij voor een kater of poes zullen gaan.... We hebben al een kater. Waarschijnlijk wordt het wel weer een kater.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
mathilda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 dec 2008 13:07
Locatie: emmercompascuum

Re: Kitten erbij nemen? Katerke of kattinneke?

Bericht door mathilda »

wij hebben een kater van bijna 3 jaar.
en we hebben er 2 katertjes bij gehad die overleden zijn.
jammer genoeg, over 2 weken krijgen we een katertje erbij, ben wel benieuwd hoe dat gaat.
ik denk geduld hebben en niet dwingen.
en beiden evenveel aandacht geven om jaloezie te voorkomen.
veel succes!
groetjes
mathilda
groetjes mathilda
Plaats reactie