Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door assepoez »

In een door mij geopend topic heb ik het één en ander verteld over een dood zieke Assepoez en haar broodfokker.

Graag wil ik hier uitgebreider over vertellen omdat ik mensen wil waarschuwen voor deze broodfokker op Texel.

Via via via kwam ik terecht bij deze mevrouw die woonachtig is op Texel. Toen ik 2 weken geleden de kitten op kwam halen viel mij meteen op dat ze wel erg klein was. Ze vertelde mij dat ze 7 weken was. Evengoed erg jong , maar mij werd verteld dat ze dit altijd deed. Toen ik op de terug weg nog belde voor de correcte datum van de geboorte schrok ik wel, Ik had een kitten van 5 weken en een paar dagen in het mandje op de achterbank. Ik kreeg een rotgevoel. Ook liet ze mij boven een nestje zien van kittens die 3 dagen oud waren en in een bebloed bed lagen.

Afijn, kitten mee genomen en dol gelukkig! Echter werd het plezier snel gedrukt want poes plaste en poepte al 24 uur niet meer, Ik moest van de DA langs komen en daar werd geconstateerd dat ze bloedarmoede,koorts, een virus, wormen, vlooien en haar gehemelte lag helemaal open.

De DA vertelde mij dat poes het misschien niet gaat redden, Erg geëmotioneerd met een dood zieke kitten naar huis gereden , en aan behoorlijk lege knip door alle injecties, speciale voeding en antibioticum. Ik heb telefonisch contact met haar opgenomen en vertel wat er allemaal scheelde, ze leek enigszins geschokt. Ze bood meteen aan de kitten terug te nemen maar daar peins ik niet over. Ik vertelde dat ik graag een vergoeding wil. Naar veel over en weer contact wilde ze mij €50,00 betalen maar dan moest ik beloven dat ik geen enkel contact meer met haar op zou nemen , Mocht dat wel gebeuren zou ze langs komen en de kitten ophalen en van de boot gooien , zo dat zij er ook vanaf zou wezen.

Kwaad, woest, geëmotioneerd, boos enorm boos ben ik dat er nog steeds zulke mensen zijn die harteloos zijn! Geen gevoel hebben voor dieren! Kunnen jullie mij advies geven wat het verstandigste is wat voor stappen ik nu kan ondernemen?

Na omstandigheden gaat het erg goed met Assepoez! Ze rent en vliegt de kamer door, eet en drinkt heel goed, en poepen en plassen gaat ook wonderbaarlijk goed en ook nog eens keurig op de bak!

Het doel van de topic is dat ik mensen er op attent wil maken dat er toch nog mensen zijn die nog steeds weinig verstand hebben van het opvoeden van kittens,
En! Dat er op Texel een broodfokker is die praktijken heeft die dieronterend zijn!

deze mevrouw mag nooit meer een kitten weg geven of fokken!!!
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door ktje »

Pfff wat een verhaal zeg! En echt niet leuk inderdaad! Dat er zulke mensen nog bestaan. Mijn poes is prongeluk zwanger geraakt nu denk ik zo 5 weken. Glipte naar buiten (geen tekenen van krolsheid gehad daarvoor) Maar ze krijgt alle aandacht en liefde die ze nodig heeft en straks haar kittens ook. Der nestjes staan al klaar!!

Misschien toch de dierenbescherming bellen kijken of die wat kunnen doen? Heb gehoord dat ze meestal niet zo snel komen maar wellicht kun je het proberen want dit is ook niks voor die katten en kittens die er nog zijn!!

Gelukkig gaat het met Assepoez al wat beter, kan ook niet anders met die goede zorg van jou! Hopen dat ze er verder niks aan over houdt!!

Ik hoop dat er mensen zijn die misschien een betere stap weten zodat zij in ieder geval stopt met verwaarlozen van katten/kittens.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door beestenbende »

Tsja lastig probleem, want natuurlijk is de broodfokker verkeerd. Maar als je hier echt werk van gaat maken sta je juridisch gezien ben ik bang ook niet heel sterk, doordat je akkoord bent gegaan met z'on jong katje. En het geen kitten met alle papieren en contracten betreft. Wat je wel kan doen is een verslag van de dierenarts naar haar opsturen, met alle ziekteverschijnselen erop. Daarmee kan je ook bij de dierenbescherming je beklag over haar wanpraktijken doen. Maar broodfokkers tegen gaan is erg lastig, ik zou me dus meer gaan storten op je kitten, dan hier helemaal in op gaan. Hoe nobel ook ,het blijkt vaak veel energie en tijd te kosten die je beter in je kitten kan steken, want het is bijna onmogelijk om dit soort praktijken tegen te gaan. Maar andere mensen voor haar waarschuwen kan zeker geen kwaad! Succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Umimeis »

Ik zou eens contact opnemen met de dierenbescherming en dat adres vd broodfokker doorgeven.....

Of anders...

Er is/ was ook zo'n programma op tv met die gast die ook altijd bij RTL boulevaard zit, John van den Heuvel geloof ik.
Misschien kun je daar mee in contact komen.

Hier in elk geval de link, misschien kun je hem eens mailen voor tips en of vragen?
Er staat daar op de site bijna links onder ook een mailadres


http://www.rtl.nl/programma/bureaumisdaad/home/
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Niesje
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2009 12:29
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Niesje »

Jammer dat er zulke mensen bestaan :-( Maar ze blijven er altijd wel. Het enige wat je zou kunnen doen is inderdaad doorgeven aan dierenbescherming. Ik zou in ieder geval geen kittens meer van die broodfokker kopen!
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Siris »

Wat triest. Ik heb hier een link, voor wat advies als je kitten bij de fokker wil halen. http://www.xxx

Als je het niet vertrouwt nooit een kitten daar kopen, zo houd je die broodfokkers alleen maar in stand, klinkt hard. Maar als niemand meer bij ze kopen houden ze er wel mee op. Ik vind het wel triest dat er geen zwarte lijst is hiervoor.

Gelukkig gaat het beter met Assepoez.

Groetjes, Siris
Laatst gewijzigd door Admin op 21 mei 2009 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd. Plaats geen links naar catteries ajb.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door daantje »

Fijn dat het goed gaat met Asspoez.

Ik zou zeker contact opnemen met de dierenbescherming of inderdaad op een andere manier hier werk van maken. Behalve het diertje veel te vroeg bij de moeder weg halen is jou belasten met 50 euro "zwijggeld" en dreigen met het beestje over boord te zullen gooien helemaal not done!

Helaas zullen dit soort fokkers altijd blijven bestaan omdat er altijd mensen zijn die in hun praktijken trappen, net zoals jij dat deed, en ik zelf ook ooit met een hond, dus absoluut niet vervelend bedoeld!!! Het zegt nog altijd meer over jouw goede vertrouwen en over de hebzucht (geldzucht) van dat mens ;-) .

Daarom goed dat je dit topic opende, je hebt er in elk geval een aantal mensen mee bereikt (mede door de tips die gegeven zijn) die weten dat ze niet op Texel moeten zijn ;-) .

En Assepoez boft met je.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door assepoez »

Bedankt voor de reacties.

Morgen wordt er contact opgenomen met de dierenbescherming. Of ik er wat mee bereik dat weet ik niet, maar wie niet waagd ....

Het geeft mij ook zo'n rot gevoel omdat ik altijd heb gezegt dat mij nooit zo iets zou overkomen omdat ik verre van naief ben! en toch! IK TRAP ER IN!

Maar Assepoez had het niet beter kunnen treffen ( maar dat zal elk baasje zeggen , toch?)

De toestand van Assepoez lijkt nu de goede kant op te gaan, haar gehemelte is zo goed als genezen en heb net voor het eerst nat voer gegeven, en dat vind ze wel heel lekker, ze ligt nu heerlijk om bij schouder uit te buiken.

Volgende week nog een check bij de DA en dan hopen we klaar te zijn!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Katrin »

Ik hoop dat je dat rotgevoel gauw achter je kunt laten, durf wel te stellen dat je het leven van Assepoez gered hebt, en daar mag je best trots op zijn.
Ook het leven van een ziek zwak dier is er een, tenminste in mijn ogen, duidelijk niet in de ogen van die fokster.

Goed dat je de dierenbescherming gaat waarschuwen.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door assepoez »

http://www.mijnalbum.nl/Album=OJ487YSN

hier wat foto's van Assepoez
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Katrin »

Ha ha die eerste foto is zo grappig, volgens mij word dit een heel mooi katje.
Ik vind dat ze een mooie vacht heeft.
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Tinkerbeller »

Wat een super lieve foto's
Maak er inderdaad werk van laat dit niet zomaar over je kant gaan.
De dierenbescherming en misschien wel eens je rechtsbijstand als je die hebt.
Mensen blijven rare wezens.

Sterkte Tinker
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Umimeis »

Wat een lief klein pluizebolletje :edrool:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door JLC »

Naast het inlichten van de dierenbescherming heb je ons ook ingelicht. Een ieder op dit forum weet dat je bij deze broodfokker niet moet zijn.
Veel succes met de opvoeding van je kitten. Ze zal het nodig hebben, zo vroeg zonder de moederpoes. Ik heb de foto gezien, echt een schatje.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Een gewaarschuwd mens telt voor twee * advies gevraagd*

Bericht door Biny »

Ik ben benieuwd of je al meer weet van de dierenbescherming etc.!
Wat een prachtige poes zeg! Leuke naam ook, op die manier geschreven, erg origineel!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie