Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Ik ben benieuwd vanaf hoeveel weken ik mijn kitten van kittenmelk over kan zetten naar alleen water? ze krijgt nu een bakje kittenmelk met wat water gemengd en speciale voeding ( omdat ze erg ziek geweest is ) . ook staat er een bakje met water wat ze ( nog) niet drinkt en een bakje met brok waar ze erg goed van eet.

doe ik dit zo goed?
.
Laatst gewijzigd door assepoez op 19 mei 2009 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Kattenbella »

Wat raadt je dierenarts aan met eten en hoe eet ze verder?
Wat heeft ze gehad en hoe oud is ze? Ik zou zeker haar voeding met de dierenarts overleggen.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Ik moet eind deze week weer op controle komen want het speciale zachte voor is bijna op. dus wil ik overstappen op wishkas zacht voer.

Maar ik meende ergens te lezen dat je tot 12 weken kittenmelk kan geven?

Wat er met haar is :

Ik heb haar ander halve week geleden opgehaald en merkte op dat ze al 24 uur niet gepoept en geplast had, Ik heb toen even contact opgenomen met de DA en ik moest langs komen. Daar werd geconstateerd dat ze bloedarmoede,hoge koorts,gehemelte lag open, wormen, vlooien en zware griep had. Veel injecties en druppels heeft ze gehad en een 8 daagse antibiotica kuur.

De DA gaf haar weinig kans maar wonder boven wonder komt ze er boven op en poept en plast goed nu! Eten en drinken gaat ook wonderbaarlijk goed!

Helaas heb ik een groot conflict met de fokker want ze wil mij niet tegemoed komen met een "schade vergoeding"

wat zouden jullie doen in zo'n geval?

p.s Ze is nu 7 weken
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Katrin »

Is er geen koopcontract opgesteld, staat daar niks in over wat er met ziekte moet gebeuren.
Vind het wel vreselijk dat ze zo ziek aan je gegeven is.
Zou het er niet bij laten zitten.
In ieder geval aan de dierenarts vragen of hij een verslag wilt maken over hoe haar toestand was toen je haar bracht.
Plus een rekening van de behandelkosten.
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Het vervelende is dat ik haar gekregen heb dus sta totaal niet sterk. Ik heb vandaag weer "contact"gehad en ze wil € 50 betalen maar mag daarna geen contact meer met haar opnemen en ieder ongewenst contact in haar ogen dreigd ze Assepoez op te halen en haar wel van de boot afgooien dan is ze er ook vanaf! :cry:
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Uumie »

Lekkere fokker dan! :???: Jeetje...
Heel erg veel sterkte hiermee, hou je ons op de hoogte over hoe het gaat met Assepoez?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Katrin »

Heeft deze fokster al meer van dit soort dingen gedaan, zieke dieren meegeven, en dreigen dat ze het katje zal doden?
Misschien is daar via internet achter te komen?
Ik heb geen verstand van hoe je dit op moet lossen, behalve wel bewijslast verzamelen.
Hopelijk kan iemand anders op dit forum je helpen.
Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Boomer »

Ik neem aan dat dit een broodfokker is ? Zo iemand mag zich niet eens fokker noemen maar in mijn ogen alleen een dierenbeul.

Je kitten is ook veel te jong bij zijn moeder weggegaan. Als ze nu 7 weken is en ze heeft al een ab kuur enz gehad dan is ze dus ongeveer 5 a 5 1/2 week geweest toen ze bij jullie kwam en dan in die toestand dat je meteen naar een DA moest .
zucht .....

IK zou eens overleggen met de dierenambulance / bescherming . Misschien kunnen zij iets doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Kattenbella »

7 weken is inderdaad te jong om geplaatst te worden, laat staan 5 weken!
Ik zou mij in dit geval in ieder geval niet druk maken over de kosten en zoveel mogelijk bewijzen zien te verzamelen om deze "fokker" aan te pakken. Je katje kan ze je niet afnemen. Doe alles zoveel mogelijk schriftelijk of over de mail

Verder zou ik mij richten op de gezondheid van je meisje.

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door lievelijn »

je kan altijd juridische stappen ondernemen in de loop van de tijd, want dit is zeker niet ok!

in ieder geval veel sterkte met je kleintje!
ik <3 Vlinder
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Goede morgen,

het ging om een brood fokker die ik via via via heb leren "kennen" ( ze woont op Texel).
Betalen hoefde ik niet , dat mocht ik met liefde doen ( en dat doe ik ook echt wel)
Ik heb haar onderweg naar huis gebelt om even de exacte datum van de geboorte te weten want ze vertelde mij dat ze zeven en een halve week was, Echter de datum die ik door kreeg bleek ze vijf weken en vier dagen te zijn!
Ik was een beetje overrompeld ( misschien ook niet heel slim van me )

de contacten die ik daarna met haar heb gehad waren erg onaangenaam en dreigend om mijn aller liefste Assepoez ( waar het nu toch wel redelijk goed mee gaat ) op te halen en haar van de boot af te gooien.

Ik heb me er bij neer gelegd dat er geen compomis kan worden gesloten i.v.m de kosten maar daar maak ik mij niet heel erg druk om, ik richt mij voornamelijk op de gezondheid van Poez.

Ik wil bij deze ook iedereen waarschuwen want deze mevrouw heeft nog een nestje van 4 kittens die met een week of 4 ook weg kunnen!!!!
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Hoe oud was jullie kitten toen die overstapte van melk naar water?
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door Katrin »

Als je kitten gezond is kun je er denk ik wel na een week of 8 mee beginnen om te minderen.
Ik zelf koop wel van die pakjes kattenmelk van de AH, zeker Mientje is er dol op.

De kittens die ik vorig jaar had gaf ik kittenmelk met geprakt nat kattenvoer erdoor.
Verder dronken ze gewoon water als ze dorst hadden.

Maar aangezien jou katje toch een moeilijke start heeft gemaakt is er denk ik niet veel op tegen om haar het wat langer te geven?
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Wanneer overstappen van kittenmelk naar water?

Bericht door assepoez »

Je beantwoord mijn gedachten!

Ik had zelf ook het idee om haar misschien even wat langer aan de melk te zetten als normaal.
Vanaf vandaag dan voor het eerst nat voer wat niet door de melk gaat en dat vind ze heerlijk.

Ik heb nu wel wat water door de melk gedaan zodat de overstap van melk naar water minder groot is!
Plaats reactie