Nachtje weg

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Nou ja, het valt misschien niet onder vakantie, maar we zijn volgend weekend van zaterdag +/- 13.30 tot zondag +/- 20.00 weg. Op zaterdag is mijn oma jarig, dus gaan we in Limburg met zijn allen uit eten. Supergezellig natuurlijk, maar het wordt wel laat. Hierdoor halen we de laatste trein terug naar Breda niet meer.
De volgende dag willen mijn ouders bij de ouders van mijn vriend gaan eten. Een soort ontmoeting tussen schoonouders dus (dit is pas de 2e keer dat ze elkaar zien en de vorige keer was heel kort). En ze willen per se dat mijn vriend en ik erbij zijn. Ouders, ze kunnen ook niks alleen. ;)

Al met al verwacht ik om dus langer dan 24 uur weg te zijn. Eigenlijk vind ik dit niet zo leuk. Morisson en George gaan heel lief met elkaar om, maar volgend weekend is Morisson hier pas twee weken, dus ik (en hij) vind(en) het nog een beetje eng allemaal. De buurvrouw komt 's avonds en 's ochtends even checken bij ze, dus dat is in ieder geval al heel fijn. Maar hebben jullie nog meer tips? We dachten om misschien twee bakken brokjes neer te zetten (we hebben geen automaat helaas), en door het appartement verspreid een paar bakjes water.
Morisson is bang voor de ramen, dus zullen we die dichthouden? Ik ben dan een beetje bang dat er misschien niet genoeg frisse lucht binnen zal komen en het misschien benauwd wordt. :oops: Of valt dat reuze mee? Want ik wil ook niet dat hij zich rotschrikt van nachtelijke geluiden (zaterdagnacht, net buiten het centrum...)

Als jullie nog tips en trucs hebben om het de heren zo aangenaam mogelijk te maken, dan hoor ik die graag! ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Nachtje weg

Bericht door Leonie89 »

ik zou eerder bang zijn voor inbrekers of uitbrekers als je de ramen open zou laten.. ik zou ze dus dicht doen.. verder zou ik niet te veel doen hoor.. 24 uur (of iets langer) is prima te doen voor ze.. als je zorgt dat er genoeg voer staat en je de deuren lekker open laat zodat beide katten kunnen komen (eventueel vluchten/verstoppen) is het prima..
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Nachtje weg

Bericht door beestenbende »

sluit me hierbij aan, niet te druk om maken, 24 uur is inderdaad te doen, ook al is morisson er nog niet zo lang, hij heeft in ieder geval goed gezelschap toch?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nachtje weg

Bericht door Umimeis »

Toen ik de eerste keer flea alleen liet, had ik hem in de woonkamer opgesloten,maar dat is in jouw geval wel lastig omdat jouw katten nog maar net elkaar kennen en nog niet zo heel gewend zijn aan elkaar.

De 2e keer kon Flea ook gewoon door het luikje naar buiten en weer naar binnen, toen had ie dus nog meer vrijheid.
De buurvrouw kwam 3x per dag ff kijken.
Bij de 1e keer had ik niet de buurvrouw laten komen want ik ging niet zo heel erg ver en vroeg weg en ik kwam de volgende dag ook vrij vroeg weer thuis.
Maar beide keren zijn goed gegaan!!!

Laat gewoon de deuren open, dan kunnen ze overal naar toe.
en zet 2 bakken met brokjes en 2 bakken met natvoer klaar en voldoende water.
En genoeg speeltjes.
Wel goed dat de burrvrouw 2x komt kijken.
Laatst gewijzigd door Umimeis op 15 mei 2009 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nachtje weg

Bericht door Boomer »

Ik zou gewoon op een normale manier voer en water neerzetten. Extra bakjes zijn echt niet nodig, dat kan je katten alleen maar onrustiger maken. Als je buurvrouw het water en voer controleert ( als ze komt kijken) dan is dat voldoende.
Ik ben ook wel eens langer dan 24 uur weggeweest en toen kwam er niemand kijken. Een flinke bak water en brokken was genoeg.
In 24 uur zal je huis echt niet snel muf gaan ruiken hoor, dus gewoon ramen lekker dichtdoen voor de veiligheid. Als je thuiskomt en je doet je ramen of deuren weer open is het heel snel weer lekker fris.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nachtje weg

Bericht door Umimeis »

Ik had 's ochtends voor het vertrek de bakjes goed gevuld e''s middags en 's avonds kwam de buurvrouw om de bakjes nog een beetje aan te vullen. En de volgende ochtend kwam ze nog een keer kijken
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Bedankt voor alle tips, hier heb ik echt wat aan! :D
Ik maak me denk ik ook een beetje te druk... het is ook allemaal voor het eerst. ;) Morisson heeft inderdaad goed gezelschap ja, George is erg zorgzaam naar hem toe.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nachtje weg

Bericht door Umimeis »

Ik kan me voorstellen Uumie, dat had en heb ik ook nog steeds.
Ik ga begin september 8 weken opvakantie en daar maak ik me soms ook nog wel eens druk over, terwijl ik Flea al 2x een weekendje alleen heb gelaten.
Maar jah een week weg naar het buitenland is ook weer wat anders dan een weekendje weg ergens in Nederland...
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Ja, precies... Ik durf echt niet op vakantie te gaan deze zomer! :lol: Gelukkig waren we dat ook niet van plan, dus dat scheelt, maar ik kan me voorstellen dat je het akelig vindt. Ook altijd als mijn broertje en ik met onze ouders twee weken op vakantie gingen, waren we heel blij om de katten weer te zien. Mijn oma (woont naast ons) zorgde gelukkig heel goed voor ze! :)
Ik ben alleen zo bang dat ze er niks van snappen en zich verlaten gaan voelen ofzo. :( Maar ja, we willen natuurlijk ook niet aan huis gekluisterd zitten daardoor. ;) Ach, we zien het wel als we terugkomen, ik kan er vanaf zo'n afstand toch niks aan veranderen. Al zal ik heeeel blij zijn als ik weer thuis ben. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Nachtje weg

Bericht door Umimeis »

Katten redden zich prima hoor...en zeker als ze met z'n tweeen zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Ik hoop het maar, haha. :lol: Ik geloof het ook zeker wel, en ik denk dat als we zondag terugkomen dat er dan niks aan de hand blijkt te zijn. ;) Ze hechten alleen heel erg aan ons, hun mensen, dus ze zullen wel even raar staan te kijken. Maar ik heb zo het vermoeden dat ik me veel te druk zit te maken om niks, haha. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nachtje weg

Bericht door Boomer »

Waarschijnlijk liggen ze al die tijd lekker te luieren en als jullie weer binnenkomen zo opkijken van :oh zijn jullie er ook weer, laten we eens in actie komen :lol:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Haha ja, dat lijkt me inderdaad ook het meest waarschijnlijke. ;) Ik denk wel dat we nog een voederautomaat gaan kopen, want ik ben dus bang dat ze alle brokjes op dag 1 opeten en op dag 2 niks meer hebben. Of zal dat meevallen en weten ze zelf dat ze niet teveel moeten schrokken?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Nachtje weg

Bericht door Boomer »

Ik zette een grote bak brokken neer en als ik terug kwam lag er nog zat in. Katten stoppen over het algemeen met eten als ze hun buikje vol hebben.
Als je buurvrouw langs komt kan die toch ook even naar de bak kijken en zonodig bijvullen ( iddem voor de waterbak).
Zou me niet te veel zorgen maken. Stel in slechtste geval dat ze een paar uur zonder brokken zitten, dan gaan ze niet meteen dood hoor. Tenslotte komen jullie dan weer thuis en vullen alles weer bij.
Het is maar 24 uur he, en geen dagen/weken.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Nachtje weg

Bericht door Uumie »

Ja, soms voelt het inderdaad alsof ik weken weg ben. :lol: Maar ja, al deze tips zijn ook erg handig als we straks wel op vakantie willen of wat dan ook. Het komt vast allemaal helemaal goed! Ik maak me altijd veeeel te druk. Gelukkig maar dat ik dat erken... :imstupid:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie