Kitten schudt veel met zijn hoofd

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Diana-Missy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 18:20

Kitten schudt veel met zijn hoofd

Bericht door Diana-Missy »

20 april heeft onze poes kittens gekregen. Eentje is al dood gegaan de derde dag, deze was al klein en zag er ongezond uit. Ik denk dat de moeder er s nachts opgelegen heeft want ze was nog warm maar wel heel plat. De oudste, een katertje, is heel groot en had al op dag 2 een bijna open oog en dag 3 waren ze beide al open. Hij heeft een vrij groot hoofd en als hij die omhoog houdt om te kijken en rond te kruipen schut hij ontzettend veel met zijn kop....net Stevie Wonder!

Is dit normaal voor een kitten van ruim 2 weken en wil hij gewoon teveel voor zijn leeftijd of kan het iets ernstigs zijn? Ik maak mij wel een beetje zorgen. Verder is hij heel gezond en groeit goed.. Reageert als ik praat en kruipt naar mij toe. Als hij naar mij toekomt schut zijn kop heel erg maar als hij eenmaal op 1 punt gefocust is en naar mij kijkt staat zijn kopje wel stil.

Bedankt vast!

Groetjes Diana
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kitten schudt veel met zijn hoofd

Bericht door Leonie89 »

ik heb even op internet gezocht en heb dit gevonden:

2 WEKEN OUD

In de 2e week kunnen de kittens zich al aardig verplaatsen, ook al lijkt hun hoofd nogal eens te zwaar voor ze. De ogen zijn intussen ook open, ook al kunnen ze aan het begin nog niet echt veel zien. Kittens reageren ook al op geluiden en aanrakingen door mensen. En ze ontdekken hun eigen ledematen zoals bv de poten waar ze dan heerlijk aan kunnen liggen sab
belen - datzelfde gesabbel doen ze ook aan de ledematen van hun nestgenoten


het klinkt mij allemaal normaal in de oren dus :)
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kitten schudt veel met zijn hoofd

Bericht door beestenbende »

Klopt, het is net als bij een baby, het hoofdje is nog erg zwaar om zelf goed te kunnen houden, maar oefening baart kunst. Het is dus volkomen normaal gedrag en maak je maar geen zorgen.
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kitten schudt veel met zijn hoofd

Bericht door Siris »

Kan inderdaad zijn dat kitten jong is en zijn hoofdje nog niet goed kan bewegen, net zoals pasgeboren baby'tjes.
Ik zou het wel in de gaten houden, het kan ook best een oorontsteking zijn. Mijn kitten had het probleem ook met haar hoofdje schudden, evenwichtsproblemen. Al was zij plus minus 3 maanden.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Plaats reactie