Hoe maak ik mijn kat zindelijk?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kitty92
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 09:57
Locatie: Workum

Hoe maak ik mijn kat zindelijk?

Bericht door Kitty92 »

Hallo, even een vraagje,
Bij ons is rond december een poes aan komen lopen en niet bepaald meer weggegaan. Normaal gesproken ging ze voor de deur zitten miauwen als ze haar behoefte moest doen, en wij hebben haar dan ook altijd naar buiten gelaten. Alleen nu kwam ze gister aangelopen met haar pootje geknakt, dus ik gelijk naar de DA, daar bleek het gebroken te zijn en is ze in het gips gezet. De DA heeft gezegd dat ze niet naar buiten mag, dus we hebben een kattenbak klaargezet voor haar, alleen ze snapt niet dat ze daar haar behoefte in moet doen, ik denk dat ze dat nooit heeft geleerd. Heeft iemand misschien tips hoe ik dit haar kan leren? anders moet ik haar uit gaan laten ofzo :-|
Life may suck, But the Alternative is far more worse
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Hoe maak ik mijn kat zindelijk

Bericht door rieneke »

vul de bak niet met grit, maar met een laagje tuinaarde.
dat kan je geleidelijk aan vervangen door grit.
succes!
Tilly37
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 13:31

zindelijk maken van kitten

Bericht door Tilly37 »

Hallo,ik ben nieuw hier, maar toch een vraagje. Wij hebben gisteren onze kitten van 8 weekjes opgehaald, maar weten hier niet zoveel van. Is al mooi wat jaartjes geleden dat wij een kitten hadden. Hij heet Boris en is geboren op 30 april dit jaar.
Hoe krijgen we hem zindelijk en wat moeten we doen als hij op de grond plast of poept?
Hij was bij die mensen waar we hem weghebben zindelijk, maar hier heeft hij al 2 keer gepoept en geplast in huis.in hoekjes of achter de bank. we zetten hem daarna gelijk op de bak en maken het hoekje schoon.
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: zindelijk maken van kitten

Bericht door lieke81 »

Als je kitten wakker word of na het spelen gelijk op de bak zetten.
Het plekje van het ongelukje doe ik hier meestal af met biotex groen dat breekt de geur af.
Ook is het handig om een bak in de buurt van de plek waar hij het meeste speelt te hebben, vaak zijn ze zo druk met onderzoeken en spelen dat ze vergeten om te gaan plassen. (net als kleuters, die hebben tijdens het spelen ook wel eens een natte broek)
Ik/wij zeggen niks als het fout gaat, je moet je kitten natuurlijk niet bang maken tijdens de boodschap, anders gaat ie straks op plekken waar je niet bij kan stiekum sassen. (en dat is niet lekker als ie een maand of 5 is)Geen idee of er anderen zijn die daar tips voor hebben die bij hun wel werken.
Ook kan je hem op vaste tijden zelf even op de bak zetten.

Wil Boris wel op de bak? En heb je dezelfde korrels als op zijn oude adres of een ander merk? Dat kan soms ook nog wel wat uitmaken nl.

Succes Lieke
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: zindelijk maken van kitten

Bericht door nellebel »

goede tip van lieke. is het grit hetzelfde als wat hij gewend is, en zorgen voor een bak in de buurt. en anders even naar de DA. onze sjefke had een blaasontsteking toen ik hem kreeg. verder niets te merken met plassen of stank of drinken, maar hij plaste vaker op bed. ik dacht eerst dat hij te lui was om naar beneden te lopen. Soms door de stress van verhuizing enz zijn ze wat vatbaarder voor infekties. na een kuurjte was ons manneke weer helemaal zindelijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe maak ik mijn kat zindelijk?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou meerdere kleine bakken neerzetten, gewoon afwasteiltjes van de Blokker, voor een paar euro.
Zodat hij overal snel op de bak kan. Is ook nog erg jong dus dan zijn ongelukjes begrijpelijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie