Kat zonder gebit?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Cari »

Cerna, ik heb net je verhaal gelezen. Kan je verder niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik heel hard duim voor Noa :epray: . Godzijdank ben je naar je oude da gegaan voor een second opinion, dat zou best eens haar redding kunnen zijn!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door jojo »

Ik sluit me aan, geen tips of wat ook want hier heb ik geen ervaring mee, maar ik heb respect voor je instelling en inzet en ik duim heel flink dat het allemaal een positieve afloop mag hebben!
Cerna

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Cerna »

Bedankt voor jullie warme woorden; dat geeft troost.
Ben net in de dierenkliniek geweest waar ik een tijdje met Noa heb mogen knuffelen. Ik had haar favoriete borstel meegenomen en eerst reageerde ze nauwelijks (wel toen ik binnenkwam en haar riep), maar toen ik zo'n 5 minuutjes bij haar zat en de assistente weg was gegaan, toen werd ze heel toeterig en vond het heerlijk om geborsteld te worden.
En tja, dan moet je haar weer achterlaten. Ik hoop dat ik haar morgenavond weer mee naar huis mag nemen en dat de creatininewaarde dan gezakt is.
Groetjes, Annet en Noa
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Adriana »

hoe verdrietig en sneu ook, dit is de beste behandeling en de beste plek voor Noa op dit moment en morgen mag ze vast mee naar huis.
fijn dat je haar geknuffeld en geborsteld hebt, is erg goed voor haar bloedsomloop.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9357
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door castratenkoor »

Ik duim mee dat ze morgen met betere waardes mee naar huis mag.
Heerlijk dat je een poosje bij haar geweest bent.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:welke nierbrokjes vinden katten het lekkerst?
tja, was het maar zo simpel..
wilde zelf eigenlijk alles ook wel een keer op een rijtje, dus hierbij een aanzet.. als iemand nog aanvullingen heeft, graag!

droge nierbroks via da:
Hills k/d, Royal Canin renal RF23 (niet renal special dat is voor blaasgruiscombi), Trovet RID, Specific, Sanimed, VET dietary cat, Virbac Vetcomplex senior renal, Leo specific FKW en FKD, Eukanuba renal formula

droge nierbroks via dierenspeciaalzaak/zpls:
Beaphar, Animonda integra, Clinic fri, Integra protect, Consult N+H, Happy cat diet, Kattovit low protein, Prins special care, Pro VET renal,

katten reageren zeker weten niet eender op niermedicijnen en dat geldt dus ook als medicatie is toegevoegd aan da-niervoeders. er zijn bv katten die niet gevoelig zijn voor ipakitine, dat werkt nauwelijks tot niet en je zult dus heel alert moeten zijn via bloedonderzoek om daarachter te komen..

dan is er verschil tussen hoog gehalte aan plantaardig eiwit en dierlijk eiwit en de belasting voor het systeem en de verschillende soorten dierlijk eiwit maken ook nog wat uit, gevogelte-eiwit is licht verteerbaar en hoe het met vis zit weet ik niet..

tja, wat vinden ze lekker..
eigenlijk zou er een clubje nierfaalpersoneeltjes moeten zijn dat brokjes kan uitwisselen, anders heb je om te proberen binnen de kortste keren een aantal ongebruikte zakken.. dat is bovendien een dure grap.
dan zou je elkaar brokjes kunnen toesturen en zo gemakkelijk en goedkoop kunnen laten testen.

hier twee nierfalers die allebei zweren bij een andere brok: Hills k/d en RV renal..
dus kan ik je eigenlijk geen raad geven want iedere kat reageert anders en heeft een andere smaak..

en dit is eigenlijk off-topic en hoort in een niertopic of een topic over nietdieetvoer thuis.. anders is het nooit terug te vinden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Cerna »

Hoi Adriana
Ben inmiddels het hele verhaal over Pluisje aan het lezen en daarin staat ook het antwoord op mijn vraag over het dieetvoer. Toch bedankt dat je ook hier nog hebt willen reageren, al is het inderdaad off-topic.
Ik hoop dat ik er nog één vraag over mag stellen???
Volgens de DA-assistente is het beter om het nierdieet bij hen te kopen en niet in de dierenspeciaalzaak (zoals Beaphar en Clinic) omdat die fabrikanten er "soms maar wat op zetten". Tjaa wat moet je met zo'n opmerking!? Is het een commerciële opmerking of zit er inderdaad een gevaar in en wanneer dat zo is, dan zou jij het toch ook niet aanbevelen als ervaringsdeskundige?
Ik las bij Pluisje dat kip en eidooier ook gegeven mogen worden aan een nierpatient. Noa is stapel op eigeel, dus dat zou heel fijn zijn (natuurlijk niet een hele dooier maar een of twee stukjes half zacht en graag een beetje warm, vrouwtje!).
Hoop dat ik vannacht een beetje slaap, afgelopen nacht was een ramp.
Cerna

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Cerna »

Ben de hele avond al allerlei topics aan het lezen over nierfalen; heb mijn hoofd toch nergens anders naar staan.
Heb naar aanleiding hiervan drie vragen: waar zijn die MacSamuels niertonicum tabletjes te verkrijgen en de Vitamine-C kun je die gewoon bij de DA kopen? En doe je dat dan door een beetje eten of rechtstreeks in het bekje? Is rauw lamsvlees niet schadelijk voor de nieren?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat zonder gebit?

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:al is het inderdaad off-topic.
;-) kijk even bij Pluis en nierwaardes, heb daar nog wat info bijgezet en je vragen daar naar toe verhuisd.. http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=105
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie