Kater zonder voortanden en met droge neus

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Kater zonder voortanden en met droge neus

Bericht door Uumie »

Hoi, ik heb even een vraagje.

Toen we onze lekkere kater George (8) uit het asiel haalden, bleek dat hij geen voortanden heeft. Wel heeft hij zijn hoektanden en snijtanden. Kan hij nu gewoon brokken eten, of is dat juist slecht voor zijn andere tanden? We hebben hier altijd brokjes staan, maar hij moet er niet zoveel van weten. Als hij eet, houdt hij zijn kop helemaal schuin. Natvoer (wat hij en onze andere kater James 's ochtends krijgen) kan hij niet snel genoeg naar binnen werken, haha (de vreetzak) :lol: Maar kan hij dus gewoon die brokjes blijven eten?

En ik zet er meteen even een tweede vraag bij: Wat betekent het als een kat een kurkdroge neus heeft? Ik bedoel dan de buitenkant van de neus. Mijn moeder zei namelijk altijd dat ze dan ziekig of verkouden waren, maar ik merk niks aan James, hij is net zo blij en idioot als altijd :P
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door rieneke »

zelfs katten waarbij alles getrokken is, eten brokjes.
waarschijnlijk heeft hij voorkeur voor natvoer.

een droge neus is normaal, dat zegt verder niets.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door Umimeis »

Mijn kat heeft af en toe een natte neus, vooral als hij net gegeten heeft.
Ik dacht dat kattenneuzen ook een beetje vochtig hoorden te zijn. Ik ben er du ook nooit mee naar de DA geweest omdat ik dacht dat het zo hoorde.
Flea heeft er verder geen last van, hij hoest of niest niet ofzo en heeft ook nooit koorts.

Dus hoort een kat nou een droge neus te hebben of een natte neus?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door Uumie »

Dat vraag ik me dus ook af ;) Ik lees veel verschillende dingen op verschillende websites, dus daar word ik ook niet echt wijzer van...
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door jlang84 »

Ik ben een vooropleiding aan het doen tot dierenarts assistente (dus de opleiding die ik moet doen, voor ik de opleiding dierenartsassistente kan gaan doen omdat ik geen middelbare schooldiploma heb) Heb het net eens opgezocht in mijn opleiding en er staat:
(ik citeer) De neusspiegel is osm vochtig en soms droog. Het is dus een onjuist gegeven dat een gezonde kat of hond altijd een natte neus heeft. Er mag in ieder geval geen neusuitvloeing zijn.

Waaromd at zo is staat er niet in. Maar dit heb ik even geciteerd uit een stuk van mijn opleiding. Hopenlijk heb ik jullie er tenminste mee gerustgesteld, amar weet alleen niet WAAROM het zo is... dat zal ik dan eens aan mijn docent vragen (doe een studie via de LOI)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door Umimeis »

Ja, zoiets had ik ook ooit al eens gehoord. Zo lang er maar geen troep uit de neus komt, is de kat of hond gezond.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door Uumie »

Nou, dan is alles prima dus :) Moeders weten soms ook niet alles he ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Katers: Voortandloos en droge neus

Bericht door jlang84 »

moeders weten zeker niet alles en ik ben nog maar 2 weken geleden met deze studie begonnen, dus wist het ook maar pas sinds kort hoor. want ook al doe ik een studie, ik weet ook niet alles. Maar als er hier vragen zijn zou ik het kunnen opzoeken in mijn map. doe de studie via de LOI dus heb nog niet alle hoofdstukken binnen van geneesheid en ziekteleer heb ik al wel 25 hoofdstukken binnen, de rest krijg ik als ik betaald heb ;-)

maar aan mij kan je gerust vragen stellen, want dan zoek ik het gewoon voor je op. En als ik het echt niet weet zal ik dat ook eerlijk zeggen ;-)
Plaats reactie