Geldproblemen met fokker

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Nyncke »

Nou blijft het altijd lastig, wie spreekt de waarheid?
Dat weet je alleen als je er zelf bij bent geweest.

Mensen kennen..?..mensen kunnen dingen ook mooier maken dan ze in werkelijkheid zijn. Dat kan onze topicstarter zijn, dat kan ook de fokker zijn.
Het kan ook op miscommunicatie berusten en er is die "relatie" in ieder geval iets erg verkeerd gegaan.

Ik geloof niemand op zijn mooie blauwe ogen ....maar iedereen heeft het voordeel van de twijfel tot het tegendeel bewezen is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

als je het draadje terugleest dat zie je dat claudia007 de fokker kent.
maar ik weet natuurlijk niet of claudia007 dezelfde is als lois/sacha.
maar het verhaal en de info van sacha komt goed en logisch over. haar schrijfstijl is rustig informatief en zakelijk en ze weet heel erg goed waar ze het over heeft. zij heeft een kat van dezelfde fokker m/v schrijft zij hierboven en goede ervaringen met deze fokker, die ze ook nog eens toelicht.
als je de teksten van Thijs B leest dan zie ik erg veel woede en emotie en gelijk willen hebben. ThijsB legt ook uit dat hij weer bij zijn moeder woont en dat de nieuw uit te kiezen kat bij zijn moeder zal blijven. met andere woorden, de nieuw uit te kiezen kat is een kat voor zijn moeder.
overigens heeft ThijsB nog een kat van dezelfde fokker, die het uitstekend doet, erg mooi en lief is. gelukkig maar!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Nyncke »

Das fijn dat jij dat zo goed weet Ariana.
Ik doe er geen uitspraken over.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door JLC »

@ Adriana, je hebt inderdaad gelijk over Claudia007.
Zij kent de fokker kennelijk ook.
Hieruit blijkt maar weer dat het een kleine wereld is. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
lois
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:31

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door lois »

Renate gaf het aan bij mij( op een ander forum), ik ben zelf een kittenkoper. Niks brutaals hoor zo'n vraag.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Claudia007 »

ik ben me zelf en geen twee mensen te gelijk en hoe zou het nou komen dat ik de fokker ken en nee mijn poes is niet van deze fokker. misschien hebben de fokker en ik iets gemeen adriana ff denken en ik weet zeker dat het je lukt
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

jij hebt een dot van een Maine Coon net als ThijsB en dat zal ergens de link wel zijn.
en niet old timer auto's of Beverwijk of weet ik veel,.. maar waarom zou ik m'n hoofd :pdtthk: erover breken?
(t zal toch niet je verloofde zijn....?)


er zijn maar weinig mensen op het Kattenforum die gewoon hun woonplaats vermelden en onder hun eigen naam schrijven, t moet kennelijk allemaal heel geheimzinnig :?: :ehand: :?: ,
dus als ik de identiteiten af en toe niet zo helder zie :scatter: , dan is dat toch logisch?

maar ik ben blij dat we een bericht over deze zaak van de andere kant krijgen, ik heb altijd een beetje moeite met ernstige klachten, oordelen en veroordelingen van één kant. er is doorgaans veel meer aan de hand en/of er kloppen heel vaak een heleboel dingen niet en dan past het om terughoudend te zijn, vind ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lois
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:31

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door lois »

Ik ben niet de fokker. Heb een kitten van haar gekocht. Ze heeft me gewoon alles verteld en is hier heel eerlijk in. Ze had het graag anders gewild.
Ik wilde haar kant toelichten verder niet.
Ze wil zelf ook niet op het forum iets schrijven omdat ze het wel moeilijk vindt. Ze had namelijk gewild dat het anders was gelopen. Maar haar gevoel was gewoon niet goed en de kat was niet voor thijs maar voor de moeder en dat was het probleem.
Maargoed wilde het toelichten en geen discussie aangaan ofzo. Jullie kennen nu ook de andere kant en dat was mijn bedoeling.
Een ding weet ik wel dat ze zelf het meeste in shock was dat max overleden was en ze hem zelf heeft weggebracht naar utrecht voor een autopsie. Je kon zien dat het nog steeds veel deed bij haar. Ik twijfel ook geen moment dat ze niet geprobeerd heeft om het op te lossen. Maargoed dat is mijn mening. Mocht ik in de toekomst weer een kitten willen kijk ik zeker bij haar of vraag om info en advies.
gr sacha
P.S Mijn kitten heet Lois.
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Claudia007 »

adriana het ras wat ik heb is onze link en ik ken haar via het ras. ene mijn verloofde heeft geen tijd voor forums. en ik ben via heel veel wegen te achter halen ik heb geen geheimen. ik snap alleen niet waarom je dacht dat ik lid zou zijn onder twee namen.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door JLC »

Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd en ik kom nogmaals tot de conclusie dat het een kleine wereld is. ;-)
Verder vind ik het prettig dat we nu beide kanten van het verhaal hebben gelezen. Verder zie ik het zelf verder niet zo zitten om in dit geval inhoudelijk nu mijn mening te geven wie gelijk heeft, want dit is niet zo overduidelijk voor mij. Het enige wat ik denk, is dat er een hoop miscommunicatie is geweest tussen Thijs en de fokker. En dat is jammer. Met praten kun je veel dingen wel oplossen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

ergens in dit draadje wordt gezegd (en bevestigd van een andere kant) dat het nieuw uit te kiezen kitten ondergebracht zou worden bij de moeder van ThijsB en daar ook zou blijven.

de aankoop van de twee kittens was een transactie tussen ThijsB en de fokker.
k begreep ook dat het louter uit goede wil van de fokker was dat ThijsB nog een keer een kitten mocht uitzoeken, want hij had daar zelf (en dat geeft hij ook toe) geen recht op. k begreep dat de fokker op het standpunt stond dat het nieuwe kitten bestemd was voor ThijsB en niet voor zijn moeder, omdat zij een koopovereenkomst had met ThijsB en niet met zijn moeder.

en dan zo te keer gaan over een fokker vind ik niet zo netjes en naar nu blijkt onterecht.
we hebben veel meer van dit soort eenzijdige verhalen waar dan 'foei en schande' over wordt gesproken en die missch ook wel iets anders in elkaar zitten dan de topicstarters voordoen. :eeh:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Camoth »

Op een forum moet je het nu eenmaal vaak doen met maar 1 kant van het verhaal. Je kan moeilijk bij iedereen die een dergelijk bericht post vragen naar de gegevens van de andere persoon in kwestie, die gaan mailen en dan eens reageren.

Je kan ook niet helemaal niks zeggen "want je kent de andere kant van het verhaal niet". Dan kan net zo goed niemand hier meer iets posten over conflicten met fokkers/buren/etc.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

wat dacht je van een rustige, zakelijke en korte inhoudelijke melding?
met een paar goed omschreven vragen?

dit leek mij 'woede en frustratie van je af schrijven' en omdat een aantal leden de betreffende fokker kent en waardeert, kon worden gecorrigeerd.
maar je zal maar zo'n bak bagger over je heen krijgen en dat gebeurt dus vaak genoeg!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Claudia007 »

nou weet ik nog steeds niet waarom je een verdachtmaking deed dat ik onder twee namen zou posten.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Geldproblemen met fokker

Bericht door Adriana »

..en ik ben via heel veel wegen te achter halen ik heb geen geheimen. ik snap alleen niet waarom je dacht dat ik lid zou zijn onder twee namen.
lois schreef: Renate gaf het aan bij mij ( op een ander forum), ik ben zelf een kittenkoper. Niks brutaals hoor zo'n vraag.
de eerste reactie is van Claudia007.
ik heb geschreven dat ik de identiteiten niet helemaal goed meer uit elkaar kan houden, want

Lois is de kat en de schuilnaam en er wordt geschreven door Sacha

en Sacha heeft het over Renate

en ik kan me niet voorstellen dat Claudia007 in het dagelijkse leven ook zo heet.
dus schuilnaam Claudia007 zou misschien Renate kunnen zijn..

maar dit is beetje melig en :offtopic:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie