Plast je kat naast de bak? Haal de kap van je kattenbak af!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Sun
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:25

Plast je kat naast de bak? Haal de kap van je kattenbak af!

Bericht door Sun »

Er is al veel geschreven over katten die plassen waar het niet mag, maar ik móet dit ook even bekend maken aan andere kattenliefhebbers. Zelf heb ik heel lang vergeefs naar een oplossing gezocht terwijl die eigenlijk heel simpel is: haal de kap van de kattenbak af!

Wij hebben 2 katers en een poes. Onze poes plaste op onze bank, meestal zodra wij thuis kwamen en ook vaak 's ochtends als we beneden kwamen. We hadden dat probleem ook al ruim een jaar en hebben van alles geprobeerd wat ons werd geadviseerd door de dierenarts, maar onze poes bleef zeer regelmatig op de bank en op de mat bij de voordeur plassen, vaak voor onze ogen.

Toen we vorige week bij de dierenarts waren, opperde hij dat de poes het misschien niet prettig vindt om ergens te plassen waar ze niet om zich heen kan kijken en dat we misschien de kap van de kattenbak af konden halen. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Wij hebben meteen de kap van de kattenbak afgehaald en het resultaat was ongelofelijk. Onze poes is onmiddellijk gestopt met plassen op andere plekken dan de kattenbak en is duidelijk minder gestresst, gelukkiger en een stuk aanhankelijker. Al die tijd is er niemand geweest in de dierenwinkel, bij verschillende dierenartsen, in boeken en op websites, die mij geadviseerd heeft om de kap van de kattenbak af te halen. Dus om anderen dit leed te besparen wil ik iedereen met hetzelfde probleem zeggen op mijn oplossing uit te proberen: haal de kap van de kattenbak af!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Plast je kat naast de bak? Haal de kap van je kattenbak af!

Bericht door Leonie89 »

dan zou je toch even verder moeten lezen, want sommige katten hier op het forum plassen nog naast de bak, ook met de kap eraf..
maar fijn dat het bij jou kat wel heeft geholpen :)
Plaats reactie