Natvoer van Royal Canin

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Natvoer van Royal Canin

Bericht door lievelijn »

hoi allemaal!

ik zag maandag bij de dierenwinkel nu ook zakjes vleesbrokken en mousse van de RC staan, iemand al geprobeerd??
Onze DA waarschuwde ons na de sterilisatie dat vlinder aanleg heeft om dik te worden en wat ik erg fijn vind is dat er op deze pakjes staat hoe je de hoeveelheid nat en droogvoer kan combineren ( staat op de verpakking vermeld). had een tijd om te kijken naar de samenstelling...

hier de link: http://www.royalcanin.nl/iok/?p=natvoed ... code=&ref=
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door Lotte »

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het ziet er wel interressant uit.
Wat kost het ongeveer?

ook wel handig dat ze hier weer verschillende soorten in hebben. Geloof dat ik hier toch voor de "rode" versie zou gaan
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door Leonie89 »

oeh zeker interessant!! wij zijn al een tijdje op zoek naar goed natvoer als traktatie.. ik zal eens kijken of dit ook bij ons in de buurt verkrijgbaar is :)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door Lotte »

(eigenlijk offtopic)
Elvedinenleonie, als je een goed natvoer zoekt zou je de shinycat eens kunnen proberen. Zit erg weinig rommel door en is niet zo vreselijk bewerkt als al die zakjes.
Mevrouw de fijnproever hapt deze blikjes smakelijk weg (in tegen stelling tot eigenlijk alle andere merken)
het is wel aardig prijzig, maar je hoeft het natuurlijk niet dagelijks te geven. Bij ons delen ze het blikje ook nog en dat is altijd genoeg
(einde offtopic)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door rieneke »

klopt lotte, de shinycat wordt door het stelletje meuten hier ook gewaardeerd, en het is goed spul, wat je van rc niet kan zeggen.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door lievelijn »

jij bent geen fan van rc he rieneke?
ik wil niet gaan barfen.. onze poezel verstopt der brokken al.. dat zie ik niet zitten met dode beesten... wat s dan een goed alternatief volgens jou?
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door rieneke »

nee, ik vind het geen goed voer, maar hun marketing is perfect, dat moet je ze nageven ;-)
ik heb oa problemen met hun conserveermiddelen.
voer waar bha, bht, of propylgallaat in zit ter conservering moet ik niet.
liever zie ik brokjes die met tocofenolen (vitamines) geconserveerd worden
maar sowieso zitten brokken boordevol granen.
een goed alternatief is natvoer zonder granen, maar dat is wel prijzig helaas.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door Lotte »

Ik heb het gister uitgeprobeerd.
Er is zelden iets zo ontzettend goed gegeten als dat voer!!
Ik 3 minuten hadden ze beide hun portie (zakje delen ze) op. Normaal nemen ze wat hapjes en komen ze later terug voor nog wat.
dus wat dat betreft heel tevreden!

Maar (er zat een maar aan te komen he) dit voer vind ik zelfs duur.
1 zakje kostte me gister 0,99 euro en dat was de proefaanbieding. Normaal kost het per zakje 1,29

Dus tenzij ik het ergens fors goedkoper vind, blijven we op brok en shinycat
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door Leonie89 »

oh dat is inderdaad wel veel geld.. nou ja, ik ga het ook gewoon een keer proberen, en dan zien we wel weer.. :)
anneke van donselaar
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:41

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door anneke van donselaar »

Hoi,Het natvoer van shinycat ziet er inderdaad lekker uit,je hebt het in diverse smaken,die muts van mij eet alleen ,makreel of makreel met tonijn,en dan likt ze alleen het nat ervan af en een klein beetje vis ervan,die van mij is echt een brokken kat,ik bestel het altijd bij zooplus daar is het toch voordeliger,en je kan zo lekker snuffelen op die site,onze Iris eet geen vlees,en ook niet veel tussendoortjes,anders wordt m`n britje te zwaar,Groetjes Anneke
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door lievelijn »

ik heb gisteren ook een zakje poref meegenomen.. morgen mag ze het proberen :grin: dus ben benieuwd!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door jlang84 »

shiny cat (weet niet of ik het goed schrijf maar jullie weten vast wel wat ik bedoel) die koop ik bij de dierenspaciaalzaak vlak bij me, weleens voor mijn 2 katten als traktatie. Mijn katten zijn gelukkig heel makkelijk en eten echt alles. Kenzo is zo weer helemaal gek van macaroni, daar krijgt hij dan ook weleens een beetje van. Mijn andere kat moet niks van "menseneten" hebben, behalve stukjes kip of een biefstukje. Ik zit met een bijstandsuitkering, dus ze krijgen echt geen hele biefstuk, maar eet zelf de helft en de andere heflt verdeel ik over mijn 2 katten. ze worden best wel verwend hoor, maar eten de goedkope brokjes van de lidl, waar voldoende vitamines inzitten wat ik wel belangrijk vind. die zakken kosten maar 1.80 euro. En het is goed voor ze en ze eten het erg graag! :grin:
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Natvoer van Royal Canin

Bericht door lievelijn »

ik zou mijn katten geen lidl brokken geven :???: maar een premiummerk maar goed back ontopic:

Vlinder heeft net een pakje RC natvoer op, en heeft heerlijk gesmuld, de V8 werktte op volle toeren.. kortom hier is het goed gekeurd! Een groot voordeel vind ik dat er op de achterkant een tabelletje staat zodat je een idee hebt hoeveel ze "mag" Vlinder heeft namelijk wel de aanleg om dik te worden... en zo kan ik der toch met een gerust hart wat lekkers geven.
ik <3 Vlinder
Plaats reactie